Blindtest av signalkabler i siste Fidelity - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 131 av 131
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Og poenget var?
    Ja, hva var det egentlig du mente da?

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, hva var det egentlig du mente da?
    Ok, med teskje.

At resistans ikke har noe å si så lenge den er normalt lav.
    At kapasitans og induktans er irrelvent på audiofrekvenser.
    At det er irrelevant hva lederen og dielektrikumet er laget av.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samma det...
    Men, er det ikke mulig at det er en "x-faktor" som man ikke har tatt med i beregningene?

Når det gjelder den testen i "Fidelity" så er det jo litt merksnodig at av 5 kabler så entes fortsatt 3 av 4 av at Bertramkabelen av 5 kabler var den beste?
    Noen som har en teori om dette?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står faktisk at 5 av 6 mente Bertram var den beste av 8 kabler. Men det var bare 4 som blindtestet da.

Hvis de er så flinke til å høre forskjell bør en abx blindtest være lekende lett?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror for det meste på alt som har vitenskapelig forklaring og dokumentasjon, men allikevel er jeg åpen for feks gjenferd. Det finnes ingen brukbare bevis for at gjenferd finnes, men jeg syns tanken på det er spennende.

Jeg skal ikke nekte tvert for at det ikke finnes en "x-faktor" på kabler osv, men det finnes heller ingen "vitenskapelige" bevis for hørbare forskjeller forutsatt en del betingelser. Jeg har i allefall ikke sett noen, ei heller har noen "kabelnisser" klart å finne frem solid dokumentasjon.

For all del ikke misforstå meg, jeg tror ikke kabelnisser er teite eller dumme, men for meg virker det som de ofte uttaler forskjeller med litt tynn dokumentasjon. Det er ALLTID bare subjektive beskrivelser, defor forsvinner all troverdigheten mener nå jeg... Nå er jeg også av flere grunner svært opptatt av placebo i generell sammenheng og vil derfor ofte dra det inn i subjektive opplevelser som lyd. (Strengt tatt er jo alle opplevelser subjektive, men dere ser poenget mitt)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg luerer på en ting;
    Hvis to forskjellige höyttalere fra to forskjellige produsenter måler helt likt så vil vel allikevel lyden väre forskjellig? Forskjellen vil da ikke kunne måles, vil jeg tro? Stemmer dette? Kan det isåfall väre det samme med kabler?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng WWII, men finnes det noen høyttalere fra forskjellige produsenter som måler likt? Enda vanskeligere blir det jo med høyttalere da rommet i langt større grad påvirker lyden og målingene. Eneste i rommet som pårvirker kabler er vel evt elektromagnetiskstøy fra andre strømførende kabler eller apparater.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg. Spørs hva du måler.

Det finnes ikke overnaturligeter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan lett forstå hvorfor noen velger å legge hundretusenvis av kroner i kabler. fra mitt ståsted vil det være naturlig for de av oss som sitter på et million system f.eks dcs, krell, marten design, samtidig som lytterommet er behandlet og cd / vinyl samlingen er STOR. du har hytta, huset, båten, bilen, kona, barna etc... hva annet er det å ta tak i da? jo, da er det naturlig å tweake det siste lille ut av et ellers sinnsykt anlegg. da er det bare å kjitte inn jorma, bertram, transparent, nordost osv...

ja vel da.. så får vi bli provosert eller irritertert eller bare oppgitt... hva så? det er jo helt naturlig i en slik setting.

men ikke for oss! vi sitter med slitne EC rigger av ulik årgang og gamle ml høyttalere samtidig som vi kaster bort fritiden her på forumet...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    jeg kan lett forstå hvorfor noen velger å legge hundretusenvis av kroner i kabler. fra mitt ståsted vil det være naturlig for de av oss som sitter på et million system f.eks dcs, krell, marten design, samtidig som lytterommet er behandlet og cd / vinyl samlingen er STOR. du har hytta, huset, båten, bilen, kona, barna etc... hva annet er det å ta tak i da? jo, da er det naturlig å tweake det siste lille ut av et ellers sinnsykt anlegg. da er det bare å kjitte inn jorma, bertram, transparent, nordost osv...

ja vel da.. så får vi bli provosert eller irritertert eller bare oppgitt... hva så? det er jo helt naturlig i en slik setting.

men ikke for oss! vi sitter med slitne EC rigger av ulik årgang og gamle ml høyttalere samtidig som vi kaster bort fritiden her på forumet...
    eller i stedet tjent de millionene du snakker om....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På HFK i Grimstad i går var det prøvelytting på mange Dali modeller. Og i hele prøvelyttingen ble det benyttet en rimelig QED (eller VdH) til 40-60 kroner meteren med de enkleste Argon bananene - uten bi-wiring/bi-amping.

Ingen som hadde noe å utsette på det

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •