Blindtest av signalkabler i siste Fidelity - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 131
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samme her, den dagen eg hadde brukt 48000,- på en meter kabel, skulle eg frivillig lagt meg inn til undersøkelse!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    ...dersom vitenskapelig dobbeltblindtest er den eneste måten å gjennomføre en blindtest på
    Var det ikke det jeg viste. For skeptikerenen holder det ikke lenger med blindtest, det må være en spesiell type blindtest. Registerer også at skeptikerene forsøker å avspore konklusjonen ved å fokusere på prisen på vinnerkabelen.... Forøvrig kan jeg ikke si så mye mer da de ikke hadde fått bladet i butikken .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Registerer også at skeptikerene forsøker å avspore konklusjonen ved å fokusere på prisen på vinnerkabelen.... .
    Jeg er kanskje en kabelskeptiker - men jeg skal ha meg frabedt at fakta om pris for varen er å avspore noe som helst. Eller mener du det er underordnet?
    Hadde du ment det samme hvis vinnerkabelen var 1 meter rent kobber fra Turkmenistan uten fancy produktnavn og til en meterpris på 2 kroner?
    Neppe.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg har fidelity liten troverdighet da de tjener penger på å annonsere for dyre kabler og evt anbefale de. Dette gjelder generelt de fleste blader som tar for seg lyd, på bilde blir det litt vanskeligere da de ofte tar målinger osv, mens på lyd så bare lytter de.

Hvorfor kjøpte noe bare fordi en person liker det? JEg er ikke så veldg glad i fisk, men har lest at det skal være veldig godt...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg er ikke så veldig glad i fisk, men har lest at det skal være veldig godt...
    Fantastisk! Jøss for et gullegg!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Fantastisk! Jøss for et gullegg!
    Egg er jeg glad i, både kokt og stekt, la seg være omelett eller speilegg Men gullegg? nei, det har jeg aldri smakt... Høres egentlig ut som en sjokolade, og det er jo godt

Ellers anbefaler jeg alle å kjøpe en liten eventyr sjokolade, for den er veldig god. Den smaker derimot best når den er kjøpt på bensinstasonen, for der er den dyrest!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ingen som har tvunget noen til å lese fidelity, er det så forferdelig det som står der så er det bare å la være å kjøpe det, er ikke værre enn det.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    det er ingen som har tvunget noen til å lese fidelity, er det så forferdelig det som står der så er det bare å la være å kjøpe det, er ikke værre enn det.
    Støtter den.

Men det er en viss generell skepsis til et annet lyd og bilde blad herinne så.........

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri kjøpt fidelity jeg, har nesten også sluttet å kjøpe lyd og bilde samt hjemmekino også, da bare har blitt mere og mere jeg er skeptisk til og tester jeg har vært uenige i. Sier ikke at de bare tar feil, men det blir jo svært mye subjektivt, i allefall når det gjelder lyd. Ang tv og projektorer så stoler jeg litt mere på det, men kunne tenkt meg mye mere målinger da det er det mest objektive en kan få ut av en test.

For all del, sier ikke at det bare er tull, er også veldig mye bra lesing i disse bladene, men de igjen er "farget" av skribentene som igjen til en hvis grad uansett er påvirket av sine preferanser og referanser.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..../ signerer den jeg og

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jamen lag en tråd om journalistenes håpløshet da. Men det er jo ganske komisk igrunn siden du klager på fidelity, og samtidig aldri har kjøpt det.

Målinger sier ikke alt om et produkt, at en høyttaler har snorrett frekvensgang betyr ikke at den er fantastisk på alt, og at alle må kjøpe den. Man må lytte, så at det er mye subjektivt som skrives er ikke så rart da oppfattelsen av lyd og musikk i høyeste grad er subjektiv.

Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Har aldri kjøpt fidelity jeg, har nesten også sluttet å kjøpe lyd og bilde samt hjemmekino også, da bare har blitt mere og mere jeg er skeptisk til og tester jeg har vært uenige i. Sier ikke at de bare tar feil, men det blir jo svært mye subjektivt, i allefall når det gjelder lyd. Ang tv og projektorer så stoler jeg litt mere på det, men kunne tenkt meg mye mere målinger da det er det mest objektive en kan få ut av en test.

For all del, sier ikke at det bare er tull, er også veldig mye bra lesing i disse bladene, men de igjen er "farget" av skribentene som igjen til en hvis grad uansett er påvirket av sine preferanser og referanser.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår denne tråden så dreier det seg om signalkabler mellom CD-spiller og forsterker. Stemmer det?
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Slik jeg forstår denne tråden så dreier det seg om signalkabler mellom CD-spiller og forsterker. Stemmer det?

jau kablene som ble testet var: transparent reference, nordost valhalla, jorma prime, celius oblivion, bertram proxima, eccofisk mambo ag, kimber select.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt offtopic kanskje:
    jeg må komme med et lite innspill grunnet det er en liten hake ved hele greia som får meg til å tenke å fundere osv.

Samme hvor dyre kabler du kjøper, hva hjelper det (om det hjelper i det hele tatt ) når det sitter "dødlige" kabler i selve høyttalern?

Var ikke det noen som åpnet feks noen rf 83 og fikk litt sjokk om hvor enkel konstruksjonen var innvendig med tanke på kabler osv ?

Så hva hjelper det med ferrarimotor i min fiesta når girkassen er fra fiestaen ?

u copy?

/offtopic

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller se internt i forsterker...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    BALANSERTE signalkabler, m.a.o. ikke for menigmann, dvs de med vanlige signalkilder

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    BALANSERTE signalkabler, m.a.o. ikke for menigmann, dvs de med vanlige signalkilder
    balanserte signalkabler?? ikke for menigmann? hva mener du egentlig med det?? de billigste ballanserte spilleren starter vell på rundt 6-7k hvis jeg ikke tar helt feil, jeg selv hadde ballanserte kabler før som jeg forøvrig betalte ca 1300kr for eller noe slikt, men kjører digital kabel nå mellom spilleren og forsterkeren min. med menigmann mener du den normale mann i gaten som stort sett bruker maks 1000kr for en spiller, eller mener du menigmann blant hifi folket i norge som er mer enn middels interesert i hifi for å si det slik.
    kan si jeg selv hører fint forskjell på kabler, og ligger langt unna type biltema kabler og slikt, men forstår godt poenget ditt med å kjøpe 1meter kabel til 50k, for å sette det veldig på spissen. jeg ligger unna det billigste, men velger allikavell kansje å bruke mer penger på kabler enn det til og med snittet her inne bruker på kabler.

syntes disse kabel debattene er egentlig ganske meningsløse, ikke minst da de så og si uten untakk fort utvikler seg til usaklige diskusjoner og hvor det videre går til at folk kommer med "person angrep" som jeg velger å kalle det.
    trur vi aldri blir enige om annet en at noen hører forskjell, mens andre ikke gjør det, eller hører så lite forskjell at de velger å bruke pengene på annen måte for å få bedre lyd. det er vell tross alt det viktigste, at du er fornøyd med anlegget ditt, om du hører forskjell på kabler, velger å bruke 10k på kabler, eller om du ikke hører forskjell og bruker de 10k på dyrere høytalere
    "kabelskeptikkerene" vil aldri greie å overbevise de som hører forskjell og omvendt

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Var det ikke det jeg viste. For skeptikerenen holder det ikke lenger med blindtest, det må være en spesiell type blindtest. Registerer også at skeptikerene forsøker å avspore konklusjonen ved å fokusere på prisen på vinnerkabelen.... Forøvrig kan jeg ikke si så mye mer da de ikke hadde fått bladet i butikken .
    Du kan ikke dra alle over en kam. Blindtesting er interessant selv om den ikke er dobbel eller hva en nå skal kalle den. Prisen er også heeelt uinteressant i denne forbindelse.

Selv mener jeg at kablene som testes er alt for dyre til at jeg noen sinne kommer til å kjøpe en, men dette blir jo helt OT.

Jeg synes det er interessant om en gjennom blindtesting mener å høre forskjell på balanserte signalkabler. Jeg er og interessert i å vite litt mer om testen som ble gjennomført.

Tviler på at jeg blir særlig opplyst av å lese artikkelen i Fidelity, da den sikkert handler mer om lytteinntrykkene enn om testgjennomføringen, men det er jo også mulig at jeg er en smule fordomsfull?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    ... trur vi aldri blir enige om annet en at noen hører forskjell, mens andre ikke gjør det, ...
    Blindtesting vil jo fort avgjøre hvilken kategori en befinner seg i. Hvis vi aldri blir enige så må det enten være fordi:
    1. Vi vil ikke blindteste
    2. Vi er uenige om hva resultatet av blindtesting forteller oss.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    balanserte signalkabler?? ikke for menigmann? hva mener du egentlig med det?? de billigste ballanserte spilleren starter vell på rundt 6-7k hvis jeg ikke tar helt feil, jeg selv hadde ballanserte kabler før som jeg forøvrig betalte ca 1300kr for eller noe slikt, men kjører digital kabel nå mellom spilleren og forsterkeren min. med menigmann mener du den normale mann i gaten som stort sett bruker maks 1000kr for en spiller, eller mener du menigmann blant hifi folket i norge som er mer enn middels interesert i hifi for å si det slik.
    Enkelt forklart: de fleste CD spillerne ute hos befolkningen i dag har ikke balansert utgang - er du uenig i det?

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •