Mye og hente på ny høyttalerkabler? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 332
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Av en eller annen grunn hadde jeg regnet med at det skulle bli et skikkelig pes om at jeg skreiv om innbrenning av kabler...Men der tok jeg feil gitt..Kanskje dette er akseptert?? Eller?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har egentlig vært tatt opp så mange ganger før, så folk har vel bare blitt lei... hehe

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det måtte jo være et eller annet. litt sjokkert egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvordan så mange mennesker over hele verden kan si at de hører forskjell på kabler, uten å være det minste interessert i den millionen (dollar) som James Randi deler ut hvis de kan bevise det. Det henger jo ikke på greip i det hele tatt. Hadde det vært meg som hadde hatt sånn superhørsel, så hadde jeg tatt første fly! Hvordan kan man sitte hjemme å tenke: Ja, disse kablene var det stor forskjell på gitt, men hva skal jeg med flere millioner kroner ?? Jeg skjønner det virkelig ikke! Kan dere foklarer meg det?!

Enten så drar man over og beviser for hele verden at det virkelig er hørbar forskjell på kabler, eller så holder man munn.

Placebo placebo placebo og atter placebo!

Den effekten er skremmende sterk. Folk blir jo friske fra alvorlige sykdommer ved å ta sukkertabeletter, bare fordi de tror at de tar ekte medisiner. Hvis du har dyrere kabler, vil du ofte tro du hører bedre lyd, sånn er det bare. Jeg sier det igjen, placebo placebo placebo.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører forskjell på kabler, men jeg kan ikke bevise det på noen annen måte enn å si at:
    Ja, jeg hører forskjell...gjør ikke du?

Dessuten skal bare Randi ha pengene sine, jeg har ærlig arbeid. Og jeg gidder ihvertfall ikke å dra verden rundt for de heller...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig hører man forskjell på kabler..Har selv tatt en blind test med noen kamerater her hjemme..og man hører forskjell..det er det ikke noen tvil om i mine ører..ikke i kameratene mine ører heller..de som mener de ikke hører forskjell, har enten dårlig anlegg, eller så tørr de ikke si at de hører forskjell pga at flertallet her inne mener de ikke er noen forskjell. Sett dere ned og hør sier nå jeg..

Er det kanskje ikke forskjell på biler heller da eller?????

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Placebo.. Er visst bare kabelnissene som er utsatt for det ifølge mange innlegg.
    Er det mulig at en som er OVERBEVIST om kablenes manglende påvirkning på lyden (= kabelskeptiker) også kan være utsatt for placebo? Tenk om det kan være tilfelle...:???:

Er det forskjell på positiv og negativ overbevisning i forhold til placebo?

Det verste er jo at en eventuell placebo-utsatt kabelskeptiker da automatisk vil være utelukket som deltaker i en blindtest.. :???:

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Er det mulig at en som er OVERBEVIST om kablenes manglende påvirkning på lyden (= kabelskeptiker) også kan være utsatt for placebo? Tenk om det kan være tilfelle...:???:
    Helt klart!

Er det forskjell på positiv og negativ overbevisning i forhold til placebo?
    Absolutt!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det motsatte av placeboeffekt er kalt noceboeffekt, som altså innebærer en forverring av en tilstand ved behandling og hvis årsak kan isoleres til personlige eller kulturelle forventninger. Det klareste eksemplet på nocebo er et menneske som dør etter å ha blitt bitt av en slange som ikke er giftig.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herminator: Du skriver "Absolutt!" Jeg er litt usikker på hva du bekrefter. Min mening er altså at det ikke er noen vesensforskjell mellom positiv (=jeg hører absolutt forskjell) eller negativ (=jeg hører absolutt ingen forskjell) når det gjelder placebo.
    Placebo har en nøye kobling til innlært overbevisning. Bl.a kan hyppig deltakelse i kabeldebatter på avforum alene føre til placebo for de mest ivrige.. I begge retninger..

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg heller en skikkelig kilde. (Cd-spiller for eks.) Det har MYE mer å si enn kabler.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bubba Ho-Tep
    Jeg skjønner ikke hvordan så mange mennesker over hele verden kan si at de hører forskjell på kabler, uten å være det minste interessert i den millionen (dollar) som James Randi deler ut hvis de kan bevise det. Det henger jo ikke på greip i det hele tatt. Hadde det vært meg som hadde hatt sånn superhørsel, så hadde jeg tatt første fly! Hvordan kan man sitte hjemme å tenke: Ja, disse kablene var det stor forskjell på gitt, men hva skal jeg med flere millioner kroner ?? Jeg skjønner det virkelig ikke! Kan dere foklarer meg det?!

Enten så drar man over og beviser for hele verden at det virkelig er hørbar forskjell på kabler, eller så holder man munn.

Placebo placebo placebo og atter placebo!

Den effekten er skremmende sterk. Folk blir jo friske fra alvorlige sykdommer ved å ta sukkertabeletter, bare fordi de tror at de tar ekte medisiner. Hvis du har dyrere kabler, vil du ofte tro du hører bedre lyd, sånn er det bare. Jeg sier det igjen, placebo placebo placebo.
    Det er helt unødig å legge inn innlegg som dette kun for å hause opp stemningen. Skriv gjerne noe saklig, men la være å prøve å fremprovosere krangler for morro skyld. Saken rundt James Randi har vært diskutert i utallige tråder,og den har lite med våre brukere å gjøre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Det motsatte av placeboeffekt er kalt noceboeffekt, som altså innebærer en forverring av en tilstand ved behandling og hvis årsak kan isoleres til personlige eller kulturelle forventninger. Det klareste eksemplet på nocebo er et menneske som dør etter å ha blitt bitt av en slange som ikke er giftig.
    Uff.. Håper inderlig ikke noen kabelnisser dør pga noceboeffekten når de endelig skjønner at kablene ikke er så effektive som placeboeffekten ga inntrykk av

Eller tilsvarende for skeptikerne, selvsagt.. Men det er kanskje ikke noen grunn til at noceboeffekten skal slå til når resultatet av et kabelbytte, med et åpent sinn, viste seg å slå positivt ut :???:

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Kjøp deg heller en skikkelig kilde. (Cd-spiller for eks.) Det har MYE mer å si enn kabler.
    Har en skikkelig kilde. Og skikkelig pre. Og skikkelig forsterker. Og skikkelige høyttalere. Ja, det har mye mer å si enn kabler.

Hører fortsatt forskjell på kabler uten å flå kontoen.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    selvfølgelig hører man forskjell på kabler..Har selv tatt en blind test med noen kamerater her hjemme..og man hører forskjell..det er det ikke noen tvil om i mine ører..ikke i kameratene mine ører heller..de som mener de ikke hører forskjell, har enten dårlig anlegg, eller så tørr de ikke si at de hører forskjell pga at flertallet her inne mener de ikke er noen forskjell. Sett dere ned og hør sier nå jeg..

Er det kanskje ikke forskjell på biler heller da eller?????
    Synes jeg har greit anlegg, men jeg klarer ikke å høre forskjell på de kablene jeg har testet. Bil merker jeg forskjell på derimot

Selv er jeg mest spent på hvor mye ekstra det koster å få kablene innbrent?

Koster det mer for å brenne inn biwire?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jo saken grei. Du har bevist for deg selv at hos deg, i dine ører er det ikke forskjell på kabler. Hva mer kan man ønske i eget anlegg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herminator: Du skriver "Absolutt!" Jeg er litt usikker på hva du bekrefter. Min mening er altså at det ikke er noen vesensforskjell mellom positiv (=jeg hører absolutt forskjell) eller negativ (=jeg hører absolutt ingen forskjell) når det gjelder placebo.
    Placebo har en nøye kobling til innlært overbevisning. Bl.a kan hyppig deltakelse i kabeldebatter på avforum alene føre til placebo for de mest ivrige.. I begge retninger..
    Jeg misforstod ditt forrige innlegg, men er enig i det du skriver her.

Ellers har jeg aldri hørt om nocebo respons(ikke effekt iflg wiki) men gjorde ett raskt søk nå. Det er jo en grunn bare en negatvi placebo effekt slik det beskrives, mens placebo egentlig skal brukes om en positivt effekt. Mitt inntrykk av egen erfaring er derimot at noen leger bruker placebo både i positiv og negativ sammenheng. Det er også flere som har hørt om placebo, derfor brukes det oftere...

Uansett formalitet, så er altså våre opplevelser stekrt preget av våre forventinger av ymse slag. Det la seg være noen en har lest eller hørt, kanksje erfart tidigere osv...

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Synes jeg har greit anlegg, men jeg klarer ikke å høre forskjell på de kablene jeg har testet. Bil merker jeg forskjell på derimot

Selv er jeg mest spent på hvor mye ekstra det koster å få kablene innbrent?

Koster det mer for å brenne inn biwire?
    om du leverer de til meg kan jeg brenne de for deg. jeg tar bare 750kr per meter.

mvh
    stian

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da er jo saken grei. Du har bevist for deg selv at hos deg, i dine ører er det ikke forskjell på kabler. Hva mer kan man ønske i eget anlegg
    Er egentlig litt skuffet - for jeg ville gjerne ha hørt forskjell - virker som det kunne vært en fin del av hobbien å tweake litt med kabelbytting.

Men det blir jo billig da
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback