Onkyo 606 + skjermet strømkabel.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 606 + skjermet strømkabel.

Hva trenger jeg for å kunne skifte ut fastmontert strømkabel med en skjermet strømkabel? Trenger nytt uttak. Er dette vanskelig å skifte?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av guerilla
    Hva trenger jeg for å kunne skifte ut fastmontert strømkabel med en skjermet strømkabel? Trenger nytt uttak. Er dette vanskelig å skifte?

skal du ha mulighet til å sjifte strømkabel trenger du vel en chassi kontakt, eller du kan montere en inni apparatet slik den som står der er.
    Skal du ha en kontakt kommer det vel litt an på om det er vanskelig, er det bare ett pittelite hull til den fastmonterte kabelen, må du vel mekke litt på kabinettet for å få plass.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme hva du gjør så forsvinner nok garantien.

Det letteste, som ikke trenger modifikasjon på selve forsterkeren er vel å klippe kabelen, og skjøte på en skjermet så nært chassiset som mulig.

En annen som du ikke mister garantien på er å finne ett matriale som skjermer som du kan legge rundt kabelen, for så å trekke over en strømpe, slik at det ser fint ut igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Samme hva du gjør så forsvinner nok garantien.

Det letteste, som ikke trenger modifikasjon på selve forsterkeren er vel å klippe kabelen, og skjøte på en skjermet så nært chassiset som mulig.

En annen som du ikke mister garantien på er å finne ett matriale som skjermer som du kan legge rundt kabelen, for så å trekke over en strømpe, slik at det ser fint ut igjen.
    garantien vil nok fort bli borte ja. Hvordan mener du han skal skjøte kabelen på en forsvarlig måte ??
    Å kun legge en flettet skjerm rundt den eksisterende kabelen vil ikke gi en fungerende skjerm.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At han glattskjøter en tamp på utgangen.

Man tar to kabler, skjøter de med skjøter, og krymper på strømpe over.
    Skjermen trenger (skal) kun å koples til i en ende.

På det andre alternativet mitt. Så kans man lage en overgang(skjøtekabel) før original pluggen, så kan man kople skjerm til jord. Dermed har man garantien i behold. Kan sikkert beskrive dette bedre hvis noen ønsker.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som min sønn sier til nesten alt nå om dagen....

Hvorfor det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strømkabel?

Lurer bare på om det er noe galt med den strømkabelen som er fastmontert på reciveren? siden du skal klippe den av? Det som jeg vil frem til her er om det er noe og hente på og bytte ut strømkablene? har en cambridge cd spiller med avtagbar strømkabel og om det vil bli bedre hørbar lyd med en ny kabel til 2000,-

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kyrre62
    Lurer bare på om det er noe galt med den strømkabelen som er fastmontert på reciveren? siden du skal klippe den av? Det som jeg vil frem til her er om det er noe og hente på og bytte ut strømkablene? har en cambridge cd spiller med avtagbar strømkabel og om det vil bli bedre hørbar lyd med en ny kabel til 2000,-
    Ny kabel til 2000,- er etter min mening totalt bortkasta penger. Alt du trenger er en skjermet kabel, som tar vekk støyen som 230Ven lager, og kan påvirke andre signalkabler.

Dette kan du gjøre meget billig, jeg kjøpte plugger på clas til 10 eller 20 kr stk. Samt tok med litt kabel fra jobb (Er elektrikker, bruker Ølflex)

Dyre strømkabler har gull plugger her og der. Det har ikke forsterkeren på inngangen, eller ikke stikkontakten. Hvorfor bruke superkabel den siste 1.5 meteren, når kilometerene med kabel frem til stikket er standard kobber (i huset) og aluminium(utenfor huset)?

Alle komponenter, lager den spenningen de trenger selv. De transformerer den ned, likeretter den, spenningsregulerer den, og bruker DCen da til enten digital prossessering, eller omgjør den igjen til AC slik at de får den perfekte typen strøm de trenger.

Inn Volt osv har absolutt ingenting å si, så lenge den holder seg innenfor normen, 230V +/- 10% (altså 207 til 253 v). Takler ikke ustyret det, så har produsenten ett problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •