CAT 5 kan brukes til så mangt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CAT 5 kan brukes til så mangt.

Jeg har nå laget og testet en 10M lang S/FTP kabel til VGA og så vidt jeg kan se fungerte det perfekt.
    Jeg kunne ikke se noe forskjell på min kabel og Leteng sin.

Jeg har også brukt den samme kabelen til både analog og digital lyd fra PC'en til receiveren og det gikk også uten problemer.
    Samme type kabel vel og merke

Dette kan anbefales på det varmeste: det er billig, enkelt og kabelen er tynn og fleksibel slik at den kan legges i rør osv.

Og før dere audiofile får helt fnatt :!: så er jeg blandt dem som mener at digitalt er digitalt: funker/funker ikke.
    Når det gjelder anlogt så er det noe annerledes, men jeg kunne ikke høre at lyden ble merbart dårligere enn med en annen kjøpevariant. Den analoge lyden har vært igjennom så mye billig elektronikk på veien at det spiller ingen rolle likevel.

Nå er det bare å finne frem loddebolten og sette i gang.

Alt dere trenger får dere kjøpt hos www.leteng.no

MVH
    Frank

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Bra det virker...

Se også Tahustvedt's tråd lenger nede på siden...

Mvh

AK

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte en stund Cat 7 kabel som høytaller kabel, brukte da en hel kabel, tvinte sammen alle 4 par til en kabel. Så det ble 2 kabler til hver høytaller (stjeler kapp fra jobben, frynsegoder).

Dette fungerte godt nok, totalt så ble det 4.8 kvadrat mm i hver kabel. Siden kabelene er såpass rene så ga det bedre lyd enn de 0.75 som jeg brukte før. Men det var bedre med ekte kabler fra Monster.

En ting man må passe på når man bruker Cat kabler er par tvinningen, slik at man ikke krysser par osv slik at resultatet blir at de utligner hverandre eller noe slikt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •