KentOve's Kabel Tråd ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at du skal selge Pioneerene...
    Har lært at jo bedre kontroll forsterkere har over bass, jo mindre blir det av den...
    Og er høyttalerne så gjennomført konstruerte som dine så vil det også ha endel å si. Hvilke høyttalere er det du vurderer?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal hvertfall ikke gå på samme smellen som jeg gjorde med Pioneerene, med tanke på hvor liten plass jeg har nå. Derfor er planen som følger - jeg håper jeg blir kvitt Pioneerene, deretter kjøper jeg Klipsch RB-81 på stativer og bruker disse til jeg flytter. Så er det noen "beist" som skal inn igjen. Jeg vurderer forskjellig, men vil ikke ut med noen konkrete navn enda. Jeg har lagt om tankegangen litt, i min "nye høyttaler jakt". Den som venter, den får se

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser vel muligens ett lite bytte av forsterker her også regner jeg med?
    Klipsch's stativmodeller står ikke så mye tilbake for de gulvstående, so beware

On-topic: Misunner deg iallefall de Heimdall'ene...
    Muligens noe med de beste jeg til dags dato har hørt.

Leverer inn en Lotto-kupong og ber til gudene om at jeg en gang får råd til de (I det minste signalkablene + en ny preamp, drivverk og gjerne en DAC)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ser vel muligens ett lite bytte av forsterker her også regner jeg med?
    Klipsch's stativmodeller står ikke så mye tilbake for de gulvstående, so beware
    Da tror jeg nok du ser veldig feil desverre. Jeg forelsket meg tvert i forsterkersettet mitt, og det skal neppe bort fra mitt eie med det første. Hegel CDP4A er også en utrolig god cd spiller som gjorde underverker når den kom i hus, men etter litt tenking og vurdering fant jeg ut at jeg vil knekke av den rene Hegel sounden. Så, viss noen er ute etter akkurat denne spilleren, så følg med på brukten i løpet av dagen

On-topic: Misunner deg iallefall de Heimdall'ene...
    Muligens noe med de beste jeg til dags dato har hørt.
    Dette er noen helt rå kabler Men, ettersom mangen hintet frem til at disse kunne være med på å ødlegge for bassen hos meg, har jeg funnet ut at jeg skal prøve forskjellige kabler i nærmete tid, bare for å sjekke om det kan være så mye forskjell. Det var jo i hovedsak hvorfor jeg startet denne tråden

Leverer inn en Lotto-kupong og ber til gudene om at jeg en gang får råd til de (I det minste signalkablene + en ny preamp, drivverk og gjerne en DAC)
    Krysser fingrene for deg :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nå ha sjekka en rør-dings jeg da

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal rett og slett ikke prioteres. Jeg er storfornøyd med dette settet, og anlegget mitt skal bygges rundt dette. Da Klipschene er midlertidige til jeg får større rom, vil jeg ikke begynne med altslags utbytninger i hytt og pine.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Dette er noen helt rå kabler Men, ettersom mangen hintet frem til at disse kunne være med på å ødlegge for bassen hos meg, har jeg funnet ut at jeg skal prøve forskjellige kabler i nærmete tid, bare for å sjekke om det kan være så mye forskjell. Det var jo i hovedsak hvorfor jeg startet denne tråden
    Regner med at alle som har kastet om seg med disse fabelaktige hintene har bred erfaring med Heimdall...
    Kyss meg bak! Både RF-7 og S-3EX dundrer ut mer bass enn noensinne med Heimdall tilkoblet!
    Så slutt å kødde, bruk kraftig mye mer tid på plassering og alle disse akustiske tiltakene før du selger unna S-1EX med potensiellt kjempetap.
    Og Klipsch? På Hegel? Hva røyker du egentlig?
    Klipsch låter mildt sagt et par hakk skarpere og mer "skrikete" enn Pioneer, dypbassen du savner kan du ihvertfall ta rennfart og drite i, og nye høyttalere nå som blir innspillt omtrent når leiligheten står klar? Neineinei...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kakehode har ett godt poeng

Heimdall'en er en smule mørkere med mere presens enn BH og RD...
    Og som han sier så må det vel en større endring i anlegget enn ett salg, så er ikke plasseringa i orden så.... Ja, da blir bassen borte

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presens?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Regner med at alle som har kastet om seg med disse fabelaktige hintene har bred erfaring med Heimdall...
    Kyss meg bak! Både RF-7 og S-3EX dundrer ut mer bass enn noensinne med Heimdall tilkoblet!
    Så slutt å kødde, bruk kraftig mye mer tid på plassering og alle disse akustiske tiltakene før du selger unna S-1EX med potensiellt kjempetap.
    Og Klipsch? På Hegel? Hva røyker du egentlig?
    Klipsch låter mildt sagt et par hakk skarpere og mer "skrikete" enn Pioneer, dypbassen du savner kan du ihvertfall ta rennfart og drite i, og nye høyttalere nå som blir innspillt omtrent når leiligheten står klar? Neineinei...
    Altså. Jeg har selv hørt Klipsch med Hegel forsterkere og det var langt fra så skrikende som min diskant er nå. Okei, dette var gulvstående høyttalere, og i et helt annet rom. Men, som sagt det var slettes ikke verst når det gjaldt trøkk, og det ble ikke noe skrikende at jeg måtte holde meg for ørene. Jeg hadde selv ikke kjøpt dette for å lytte på musikk i lengre tid, men det var morsomt.

Og så.. les hva pokker jeg skriver vel????

Dette er ikke "nye" høyttalere. Dette er de jeg skal bruke som lyd formidlere på soverommet når jeg skal slappe av i senga med en god film. Og siden rommet mitt er så lite som nå, kjøper jeg de allerede nå og bruker disse frem til jeg flytter, og da igjen kjøper nye gulvstående.

Og potensielt kjempetap?? Huff.. javel da

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Presens?
    Engelsk: presence... Varme, dynamikk og tilstedeværelse.. Mindre klinisk

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BGuarden: Hvilke forandringer tror du det hadde blitt hos meg viss jeg hadde byttet Nordost Heimdall med Kimber Hero eller Silver Streak?

Lurer veldig på å få teste Cardas også, men har hørt at prisene er s t i v e....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •