Kabel fra mobil->forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel fra mobil->forsterker?

Er det noen som vet om det er mulig å få tak i kabel som gjør det mulig å spille musikk fra mobil til anlegg via hodetelefonuttaket i forsterkeren? Har Nokia N73 mobil.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke ta lyd inn på hodetelefonuttaket på forsterkeren din. Det heter uttak fordi man får lyd ut derifra. Men du har helt sikkert mulighet for å koble til på en lydinngang på baksiden av forsterkeren din. Kanskje med RCA-plugger, som er de vanlige rød og hvit tilkoblingene du sikkert har noe erfaring med fra før.

Det du isåfall trenger er en nokia adapter som heter AD-46. I tillegg trenger du en kabel med vanlig 3,5mm jack i ene enden og feks. RCA i andre enden dersom det passer på din forsterker.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne løsningen har jeg og, men IKKE på anlegget mitt i stua, da telefonen har en ræva lydkvalitet, og det høres helt jævelig ut. Men på jobben derimot, der bruker jeg denne kabelen på ett lite 2.1 data-høyttalersystem, fungerer knall!

Fint fordi man får spille både musikk, OG radio.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Du kan ikke ta lyd inn på hodetelefonuttaket på forsterkeren din. Det heter uttak fordi man får lyd ut derifra. Men du har helt sikkert mulighet for å koble til på en lydinngang på baksiden av forsterkeren din. Kanskje med RCA-plugger, som er de vanlige rød og hvit tilkoblingene du sikkert har noe erfaring med fra før.

Det du isåfall trenger er en nokia adapter som heter AD-46. I tillegg trenger du en kabel med vanlig 3,5mm jack i ene enden og feks. RCA i andre enden dersom det passer på din forsterker.

Hehe ja jeg er jo litt rookie på dette skjønner du...ok det går altså å koble til baksiden av forsterker men jeg skjønner altså at lydkvaliteten kan bli elendig? Isåfall er ikke denne løsningen veldig aktuell. Tenkte å gjøre det enkelt å få musikk ut i anlegget- da er kanskje tilkobling av pc mot anlegg mer aktuell. Vet du om lydkvaliteten blir dårlig også da? og er det samme kabler som brukes?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kekvalhe
    Tenkte å gjøre det enkelt å få musikk ut i anlegget- da er kanskje tilkobling av pc mot anlegg mer aktuell. Vet du om lydkvaliteten blir dårlig også da? og er det samme kabler som brukes?
    Du kan i utgangspunktet bruke samme kabler (den med 3,5mm jack), alle PC'er har dette. Når det gjelder lydkvaliteten fra PC'en så kommer det helt an på lydkortet. Jeg synes det blir helt okei lyd fra PC'en min.

Har du en receiver som er såpass ny at den har digitale innganger? Hvis i tillegg PC'en har digital utgang så ville jeg brukt digital tilkobling. Da er det nemlig receiveren din som lager lyden, og den gjør mest sannsynlig en bedre jobb enn lydkortet som er innebygget i PC'en din.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •