Coax ledning (antenne)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer dr.phil sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Coax ledning (antenne)

Har i dag Canal Digital internett og digital tv.
    Sliter med dårlig signal. Mister internett connection relativt ofte, og tv signalet på den ene tven blir noen ganger avbrutt med "no signal" en gang i blant.
    Litt merkelig kabling her i huset. Hovedledning (coax) går inn i en splitter. Mistenker at kanskje mye av problemet ligger her.
    Kjøpte ny coax på Biltema for å flytte Canal Digital modemet til et annet rom.
    Signalet ble enda dårligere da.

Er litt uke å sykle her med hva jeg skal gjøre videre.
    Bør nok mest sannsynlig gå igjennom coax kablingen i huset. Noen tips om splitter som jeg kan kjøpe.
    Tydeligvis er det stor kvalitetsforskjell på coax ledning og plugger.
    Hvor og hva bør jeg gå for her?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lær deg hvordan du kobler coax. Har du godt signal en annen plass i stjernenettet ditt så er det den gjennomføringen til der problemet forekommer som er problemet.

Newcomer dr.phil sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er greit. Hvor lærer jeg det da??

EDIT: Kingu, du har nok rett at jeg må gå igjennom alt. Skal koble vekk splitteren og sjekke en og en kobling.
    Håper likevel tips om hvilke type coax kabel som er av god kvalitet og hvilke splitter jeg bør investere i.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder type coax så er hovedpoenget å bruke en med 75 ohms impedans. Tykkelse kan også muligens spille inn, men er neppe like viktig.

Har ingen praktisk erfaring på området, men jeg vet også at man må avslutte med en motstand på 75 ohm på siste kontakt på et kabelstrekk. Dette er for at signalet ikke skal reflekteres i enden, men absorberes. En refleksjon vil forstyrre det nye signalet som kommer nanosekundet senere.

edit:
    Når det gjelder splitter vil jeg ut fra et teoretisk standpunkt innbille meg at det er minimale forskjeller. Dette er passive og enkle innretninger. Noe tap av signal vil uansett følge med på kjøpet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •