Nye høytaller kabler.......men hvilke?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Enighet i alle spørsmål er ikke påkrevd, og det ville gjøre et slikt forum dørgende kjedelig :-)

Har du prøvd, eller vurdert å prøve å blindteste forskjellige kabler? Mike Lavigne gjorde en blindtest mellom kabler til $43.000 og $100 på et ganske påkostet anlegg. Det spennende med testen er at han var overbevist om at det var betydelige forskjeller mellom kablene, både før testen og mens han utførte testen. Desto mer spennende at svarene sprikte i alle retninger, som om han hadde "kastet en terning".

http://avforum.no/forum/generelt-aud...holografi.html

Jeg hevder ikke at slike tester besvarer alle spørsmål eller at jeg besitter alle svar. Men jeg mener at det er både fysiske og lyttemessige gode grunner til å stille spørsmålstegn ved "sannheter" som har eksistert i hifimiljøet i de siste 10-20 åra. Når du føler deg moden for å stille slike spørsmål, så mener jeg at selv en "dårlig"/lemfeldig utført blindtest med deg selv som subjekt, er mer relevant enn alle verdens synseres innspill. Stol på ørene dine.

-k
    ...men synes fortsatt det er bemerkelsesverdig at de testene du sikter til er over 10 år gamle, og mtp at utviklingen har tatt ett lysårlangt hopp fra selve studioet til høyttaleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    ...men synes fortsatt det er bemerkelsesverdig at de testene du sikter til er over 10 år gamle, og mtp at utviklingen har tatt ett lysårlangt hopp fra selve studioet til høyttaleren.
    Mike Lavigne-testen er såvidt jeg kan se fra 2007. Men du synes kanskje ikke det er bryet verdt å lese linker før du kritiserer dem? Skyt fra hofta og håp at ingen gjennjomskuer bløffen?

For 10 år siden, når jeg solgte kabler, så var det de samme løgnene som ble servert kjøperen som i dag. "Bare vent, om 10 år kommer forskningen til å forstå teorien vår om bass-elektroner..."

Om 10 år vil det fortsatt være de samme løgnene, og mange ukyndige kjøpere vil gå på dem. Akkurat samme fenomen som slankepiller, fuktighetskrem, religion... Fortell en løgn mange nok ganger, og folk tror på den til slutt. "jammen,... hifiklubben sier jo at ethernet-kabelen må stå i den retningen som pila peker. Da må det jo være sant??"

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine 5 cent:

ch- select overdriver betydningen mye. Knut undervurderer litt.

Råd 1: Test selv og vær meget kritisk siden man kan bli litt innbilsk.

Råd 2: Sørg for å kunne prøve dem ut før evenuell handel.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Leita og leita, men kunne ikke finne den....
    Bare en link til en tråd der du bombastisk mener at "ditt ord er lov".

...verre er det at du råder vedkommende til å bruke ørene sine, bare så lenge han finner ut at du har rett?? Litt diktatorisk kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....

Trodde du sikta til meg jeg siden den lå etter mitt innlegg uquotet. tahha..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei...
    Men, synes det er litt rart at knutinh først legger ut en link der han slakter kabelindustrien gjennom tester... For så si til vedkommende at han skal gjøre opp sin egen mening. Hva om ch-select finner ut at det er forskjeller?
    Vil da vedkommende ta det for "god fisk"?
    Eller vil vi da forvente flere linker fra det holdet??

Time will show

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei...
    Men, synes det er litt rart at knutinh først legger ut en link der han slakter kabelindustrien gjennom tester... For så si til vedkommende at han skal gjøre opp sin egen mening. Hva om ch-select finner ut at det er forskjeller?
    Vil da vedkommende ta det for "god fisk"?
    Eller vil vi da forvente flere linker fra det holdet??

Time will show
    Jeg mener at hifi-industrien, hifi-magasiner og enkelte hifi-interesserte bevisst eller ubevisst sprer feilinformasjon. Som motvekt mot det har jeg prøvd å samle informasjon som er korrekt, og jeg har oppfordret bl.a. deg til å finne feil i posten min, noe som du tydeligvis ikke kan eller vil.

Jeg har hele tiden vært klar på at det du opplever i din setting uansett bør telle tungt for dine valg. Jeg er bare skeptisk til at BGuarden eller knutinh sine opplevelser skal telle spesielt mye mhp ch sine valg, spesielt dersom metodikken vår er tvilsom.

Dersom du mener at du får bedre helse ved å spise piller av esel-svette, så har jeg ingenting imot at du fortsetter med det. Men jeg mener at folk ellers fortjener en ufarget test som enten går god for eller ikke går god for virkningen. Jeg vet at enkelte innen "alternativ-medisin" lar seg provosere over blindtester som ikke greier å skille deres produkt fra sukkerpiller.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at hifi-industrien, hifi-magasiner og enkelte hifi-interesserte bevisst eller ubevisst sprer feilinformasjon. Som motvekt mot det har jeg prøvd å samle informasjon som er korrekt .............

Og dine ord er alltid korrekt selvfølgelig, haha. At bransjen smører og utelukker er vel ingen overraskelse.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter: Hvorfor skal du bytte kablene du har? Har du behov for lengre kabler, eller er det bare for å bytte ut og koste på mer? (Skjønner evt det siste, ettersom du har mye snacks i "hylla" )

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Og dine ord er alltid korrekt selvfølgelig, haha.
    Legg merke til at jeg sa "prøver", og at det er et åpent tilbud til alle lesere om å finne feil i teksten min. Jeg sette stor pris på debattanter som heller prøver å korrigere meg, enn å angripe meg personlig.

Teksten er her:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...holografi.html

Det til forskjell fra hifiklubben som ikke besvarte min mail der jeg anklaget dem for løgn.
    At bransjen smører og utelukker er vel ingen overraskelse.
    Kanskje ikke for meg og deg. For mange lesere er det tydeligvis slik at de tror at hifibransjen har edlere motiver enn slankepillebransjen.

-k

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ække så enkelt å korrigere deg, kompis...

Denne tråden begynte som ett spørsmål ifra en person som tydeligvis vil bruke litt penger på kabler. Hallo... Bare sjekk profilen hans: http://avforum.no/minhifi/show.php/ch_select mye krem utstyr her. Og tror (personlig) ikke at ett sett med Biltema-kabler vil gjøre seg her. Og tror heller ikke det er det han vil "se" (eller høre) i det.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden begynte som ett spørsmål ifra en person som tydeligvis vil bruke litt penger på kabler. Hallo... Bare sjekk profilen hans: http://avforum.no/minhifi/show.php/ch_select mye krem utstyr her. Og tror (personlig) ikke at ett sett med Biltema-kabler vil gjøre seg her. Og tror heller ikke det er det han vil "se" (eller høre) i det.
    men da snakker man estetisk utseende, ikke lyd

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å komme med forslag til det trådstarter spør om.

Dette gnålet deres om hvem har rett kan dere vel opprette en annen tråd for.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjolnir

Dette gnålet deres om hvem har rett kan dere vel opprette en annen tråd for.
    Siden du velger å bruke til på et slikt innlegg - hvorfor ikke like godt foreslå noe selv?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For en gjeng.

Et forslag på gode kabler, uansett prisklasse er ihvertfall Nordost. Der har de alt fra 85,- pr meter og oppover.

Kjører selv med Frey og er veldig fornøyd med det.
    Kan ikke gjøre annet enn og anbefale disse.
    de selges på alle Soundgarden butikkene og de hjelper deg mer enn gjerne med "blind test" i de forskjellige prisklassene.

Om utseende betyr noe som helst, så har de det ihvertfall med seg.
    Lyden er upåklagelig. Rent og pent og ikke noe farging.
    Har CDP4 selv, så Nordost trives godt i selskap med denne spilleren.

Vet også at selveste konstruktøren Dr.Holter i Hegel bruker Nordost i sitt anlegg.

Lykke til
    Må ikke finne på og bruke pengene på biltema kabler.
    Bruker de til en lampe jeg hang opp for ikke lenge siden.
    VELDIG FORNØYD

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Siden du velger å bruke til på et slikt innlegg - hvorfor ikke like godt foreslå noe selv?
    Jo det kan jeg godt,

Er selv meget fornøyd med mine Nordost Heimdal,
    Men min er i tilegg innbrennt med Vidar, og det jeg merket var at diskanten ble mer oppløst.

Meget god kabel.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning av kabler har jeg meninger om!:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjolnir

Jeg synes det blir for vanskelig ettersom jeg ikke har testet 20 kabler på hans anlegg. Dette er det best å teste selv om man vil. Total bom blir det uansett ikke.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at hifi-industrien, hifi-magasiner og enkelte hifi-interesserte bevisst eller ubevisst sprer feilinformasjon. Som motvekt mot det har jeg prøvd å samle informasjon som er korrekt, og jeg har oppfordret bl.a. deg til å finne feil i posten min, noe som du tydeligvis ikke kan eller vil.
    ...hey... jeg har funnet en masse feil og spurt om ting ang. de testene, målingene og gud-vet-hva-annet... Og de svarene jeg fikk hos deg var like useriøse som din påstand der du uten å utelukke en eneste person eller firma anser "hi-fi industrien", hi-fi blekkene og oss interesserte som bevisst eller ubevisst driver med feilinformasjon!

Jaggu meg sterke ord å komme med siden jeg vet at en god del av medlemmene her inne har en fot eller 2 i bransjen.

Og, nei... Jeg leser ikke en :twisted: gang til gjennom linkene og innleggene for å huske hva jeg skrev. Men, er det uansett noen vits å skrive noe? Du endrer jo innleggene like ofte som ett gjennomsnitts mannfolk klør seg i skrittet.

Jeg stoler på ørene mine, og selv om jeg ville satt pris på billigst mulig kabel, så er jeg fortsatt på jakt etter best mulig lyd. Og når jeg hører at Biltema-kabelen høres dårligere ut enn mine 4TC eller E4.. Skal jeg da velge den som jeg synes låter dårligst? ...eller skal jeg lese innleggene dine for å kanskje overbevise meg selv om at det jeg hører er "placebo"? Nix... Driver ikke med selvbedrag Dessuten så er jeg audiofil, så om jeg betaler 1 tusing for mye for kablene mine så gir jeg en lang jegermarsj i hva du (eller andre) synes. Og om dere regner det som ett selvbedrag? Ja, da er det ikke mitt problem

At du har startet ett korstog mot anmeldere og ikke minst kabelindustrien med Nordost i spissen fjerner ikke det faktum at jeg synes at Nordost Heimdall er en meget god kabel, som jeg uten å mukke vil anbefale han å prøve...
    Både som signal og ht-utgave

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BGuarden
    Hvis du har flere kommentarer til meg, min post og kjønnsdeler generelt så ber jeg om at du tar det der det hører hjemme, i stedetfor å forsure denne tråden.

Jeg spurte trådstarter på høflig vis om hvilken tilbakemelding han ville ha.
    Sitat Opprinnelig postet av ch_select
    Ok...så til knutinh:
    Selvfølgelig ønsker jeg alle saklige innspill velkommen, hvis ikke jeg gjorde det burde jeg ikke lagt inn en link der alle kunne si sin mening..:P.
    Men jeg kan jo ikke garantere at jeg er enig med alle utsagn/påstander.

-k

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •