X-box og lang s-videokabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

X-box og lang s-videokabel

Heisann!

Jeg har en kompis med X-box. Og jeg har en far som jeg kan låne projektor av. Vi vil gjerne ta "spillekvelder" hvor bare vi gutta spiller, men vi vil da ha best mulig bildekvalitet når vi først skal spille på storskjerm. Problemet er at de fleste kablene aldri er mere enn 3 meter lange. Digital kabelen til lyd er grei, X-boxen står jo ikke mere enn 1 meter fra reciever, men hvor finner vi lange nok komponentkabler? Trenger 8 meter. Må man kjøpe separate kabler og så skjøte på disse med overgang? Hva gjøre dere andre som har X-box med projektor?

ProtoType

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: X-box og lang komponentkabel finnes det? (8meter)

Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Hva gjøre dere andre som har X-box med projektor?
    ProtoType
    Har en surroundforsterker med 3 component-inputs og bruker én lang kabel videre.

Hvis dere bare skal bruke xbox i et tempoært oppsett ville det vel antakelig blitt billigere å bruke standard component-kabel og evt. en lengre digitalkabel til lyden fram til proj?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neonsun: Hvor lang coax kabel får man? Tviler på at du får de i 8 meter? Uansett må jeg skjøte fra X-box kabelen da jeg tviler du får orginal X-Box kabel med 8 meter coax.

ProtoType.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke? Får man originale Xbox-kabler med coax i det hele tatt? Trodde man bare fikk kjøpt med optisk digital ut..

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får bare optisk digital kabel til xbox ja.
    Og skal man ha komponent ifra boxen må man ut med over 1000 lappen bare for Monster adapteren.
    Kjøpte en original adapter ifra MS som egentlig er til amerikanske xboxer, men den funker ikke på X1 min
    Tror det er fordi det er et Interlaced bilde men er ikke sikker.
    Gå for en halvgod S-video du, holder i massevis til spilling.
    Iallefall hvis du har tatt et par pils først :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, jeg tror jeg har disse mulighetene nå:

1.) Jeg har en 8 meter lang s-video kabel jeg bruker til projektor i dag. (Låner projektoren av og til fra min far.) Bak på min Denon AVR 1803 er det et vell av s-video innganger. Den ene er "gråa" ut og det står "monitor out" på den. Regner med at det er her s-video kabelen skal inn i som går til projektor. Da skal jeg altså koble X-Boxen inn på f.eks VCR2 på s-video inngangen der. Da skal recieveren kjøre signalet videre ut til projektor. Må jeg "aktivisere" dette på reciever, eller skjer dette automastisk? Vil jeg tape noe kvalitet ettersom jeg kjører signalet via recieveren?

2.) Jeg har en mulighet til, det er å kjøpe en s-video hun til hun adapter. Da kan jeg skjøte de to kablene. Spørsmålet er om en slik adapter i det hele tatt finnes, og om jeg taper mer/mindre enn løsning nr. 1?

Hva tror dere? Flere som har gjort tilsvarende på Denon? Hva blir best? Komponenet er nå utelukket da jeg allerede har brukt 700 kr på en brukt s-video kabel (8 meter MONSTER SV-500).

3.) Hvor finner jeg s-video kabel MED optisk lyd i samme sett? Har bare sett s-video med RCA???

ProtoType

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3.) Hvor finner jeg s-video kabel MED optisk lyd i samme sett? Har bare sett s-video med RCA???
    ProtoType
    Finnes en overgang som Madcatz lager til xboxer, selges i de fleste elkjøp, expert og spiderman sjapper.
    Den er det Scart(RGB), S-video og optisk ut på...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, jeg tror jeg har disse mulighetene nå:

1.) Jeg har en 8 meter lang s-video kabel jeg bruker til projektor i dag. (Låner projektoren av og til fra min far.) Bak på min Denon AVR 1803 er det et vell av s-video innganger. Den ene er "gråa" ut og det står "monitor out" på den. Regner med at det er her s-video kabelen skal inn i som går til projektor. Da skal jeg altså koble X-Boxen inn på f.eks VCR2 på s-video inngangen der. Da skal recieveren kjøre signalet videre ut til projektor. Må jeg "aktivisere" dette på reciever, eller skjer dette automastisk? Vil jeg tape noe kvalitet ettersom jeg kjører signalet via recieveren?
    Stemmer det, skal gå fint. Kommer ann på forstkereren, går ut i fra at dette går automatisk "per default". Kvalitetstapet skal ikke være videre merkbart i teorien. Prøv å se, fungerer fint for meg dog med en annen forsterker.

2.) Jeg har en mulighet til, det er å kjøpe en s-video hun til hun adapter. Da kan jeg skjøte de to kablene. Spørsmålet er om en slik adapter i det hele tatt finnes, og om jeg taper mer/mindre enn løsning nr. 1?
    Biltema har disse til 49,- stk, tror du fint overlever en sånn i oppsettet selvom det kvalitativt nok ikke er helt ideelt. Men kjør gjennom fo

Dette finner du ikke standard til xboxen. Jeg funderer på å kutte opp a) en svideo kabel til xbox og b) en advanced scart cable og "frankensteine" disse sammen for å få svideo med optisk ut. får se hva som skjer, ender evt. opp med en original hd kabel da denne har komponent og optisk ut.

Synd egentlig da det hadde vært praktisk med en billig, grei kabel med svideo og optisk ut i samme saken.

Nei får vel lage min egen, kan kanskje bytte ut sytråd svideo kabelen med noe bedre kabel når man først er i gang. litt supra eller neo sånt.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man foresten ha en X-Box optisk kabel, eller kan ma kjøpe vanlig optisk digitalkabel? Har nemlig en liggende! Da bruker jeg ikke RCA´an på s-video kabelen!

ProtoType

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat samme utgangen på advanced scart boksen som på en dvd spiller.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannpistol: ? Skjønte ikke dette jeg! Når jeg kikker bak X-Boxen til kompisen min, ser jeg følgende: Strømuttak, X-box sin utgang for bilde og lyd (på samme kontakt) og nettverksinngang. Jeg kan ikke se noen optisk utgang sånn det var på min gamle PS2. De s-video kabelene jeg har sett har kun RCA stereo, og hva gjør man da, når det kun er en utgang til bilde og lyd og det ikke er optisk med s-video kabelen? Microsoft skal sikkert selge sine egne spesialkabler....

What do I do, og hvordan ser den kabelen ut som jeg skal ha?

ProtoType

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve AV-kontakten er proprietær for å sikre lisensiering av kabler, så du finner ikke noen optisk utgang på selve xboxen. Istedet sitter den på en "boks" på AV-kabelen. Utgangen er standard Toslink i begge ender, så du kan bruke hvilken kabel du vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Microsofts Advanced Scart Adapter er det utgang til en helt standard optisk kabel. Monster sine kabler fordrer derimot helt spesielle optiske kabler som bare leveres av... Monster.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    Monster sine kabler fordrer derimot helt spesielle optiske kabler som bare leveres av... Monster.
    Bare litt flikk på denne: Det er riktig at man trenger en overgang for å bruke optisk ut, men denne overgangen tror jeg det er mulig å finne fra andre leverandører også (fra 2,5mm jack til toslink om jeg ikke husker feil - iallfall for Xbox) - og derfra og ut er det fortsatt standardtilkobling (de har bare "tilfeldigvis" pakka XL Lightwave eller hva den heter sammen med overgangen. Sleipingene...)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kobles denne til da???

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=116

ProtoType

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på bildet på det produktet ser du overgangen fra jack til toslink nederst til høyre. Hadde man kunnet kjøpe den overgangen for seg, hadde det vært greit, men Monster har som sagt pakka den sammen med en egen toslink-kabel.. Men slike overganger er kanskje mulig å finne andre steder eller mekke sjøl..?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •