PC til TV - er denne bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC til TV - er denne bra?

Kabler - Bildekabel | Hi-Fi Klubben: BANDRIDGE SELPGV1105 kabel

Skjermkortet har DVI mens TV`n har HDMI. Er det forskjell på denne kabelen og en ren DVI der man bruker en HDMI-overgang? Det er jo greiest med minst mulig overganger, men er det stor kvalitets-forskjell i overføringen?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LE46A656
    Kabler - Bildekabel | Hi-Fi Klubben: BANDRIDGE SELPGV1105 kabel

Skjermkortet har DVI mens TV`n har HDMI. Er det forskjell på denne kabelen og en ren DVI der man bruker en HDMI-overgang? Det er jo greiest med minst mulig overganger, men er det stor kvalitets-forskjell i overføringen?
    Det har ikke spesielt mye å si. Jeg har blant annet en DVI switch mellom datamaskinen og prosjektoren, og denne drives av strømmen som føres med dvikabelen fra dataen. Jeg har ikke sett noe negativt sålagt ivertfall.

En fordel med å ha kabelen i en hel lengde og ikke med overganger er at det muligens er enklere å koble fra og til apparatene, men derimot om du kjøper en datamaskin i fremtiden med HDMI-utgang, så må du ha en ny kabel....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC`n er nylig oppdatert (iallfall skjermkortet), så der skjer det ikke så mye i den aller nærmeste fremtid, tror jeg :-D

Men er det en god kabel, eller skal jeg sjekke på Biltema og Clas Ohlson som så mange skryter av når det gjelder billige og gode(?) kabler?

Hi-Fi klubben har butikk rett rundt hjørnet her, så jeg orker ikke fly inn på noen av de andre butikkene for å spare en hundrelapp eller to :-D

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del har både kablene fra Clas ohlson og biltema fungert aldeles utmerket, men du har jo aldri noen garanti. Har også en DVI->HDMI fra biltema, denne fungerer også helt fint på 1920*1080 fra PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. 1920x1080 - nå får jeg ikke valgt den oppløsningen, er det fordi jeg har s-video/scart fra pc til tv? Digialt vs analogt?
    TV`n er full HD mens skjermkortet er et 8800GTS 512MB, så begge deler skal støtte høye oppløsninger.

Hilsen newbie ops:

Ps! Om noen har en god lydkabel (fra pc til tv) å foreslå, så takker jeg for det!
    Trenger vel da ett inntakt i pc også rød/hvit til tv.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LE46A656
    Ang. 1920x1080 - nå får jeg ikke valgt den oppløsningen, er det fordi jeg har s-video/scart fra pc til tv? Digialt vs analogt?
    TV`n er full HD mens skjermkortet er et 8800GTS 512MB, så begge deler skal støtte høye oppløsninger.

Hilsen newbie ops:

Ps! Om noen har en god lydkabel (fra pc til tv) å foreslå, så takker jeg for det!
    Trenger vel da ett inntakt i pc også rød/hvit til tv.
    Du kan ikke overføre mer enn SD via s-video, så oppløsningen vil aldri bli full HD. Du må nok opp på digitalkabel for å få bra bilde. Er skjermkortet ditt av veldig ny art så overfører det mest sannsynlig lyd også gjennom HDMIen, da trenger du ikke egen lydkabel fra lydkortet ditt.

Dette bør du sjekke først, da en støysvak analogkabel er ganske dyr, dessuten er det mye elektrisk "støy" fra datamaskinen din som følger med gjennom disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermkortet er dette;
    Komplett.no - XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz

Går det lyd via DVI (fra pc) og til HDMI (tv) altså?

Edit; Har vært og kjøpt kabel så nå får vi se.

men derimot om du kjøper en datamaskin i fremtiden med HDMI-utgang, så må du ha en ny kabel
    Jeg tok deg på ordet og kjøpte en HDMI med overgang

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •