Bøyradius og dimensjoner på UltraFlat?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bøyradius og dimensjoner på UltraFlat?

Heisann,
    er i planleggingsfasen av kjøp av projektor. Og regner med jeg trenger 12-15 meters HDMI kabel fra receiver til projektor. Jeg har tenkt å ha kabelen i en kabelkanal langs veggene (sammen med to tynne høytalerkabler deler av veien). Jeg tror kabelkanaler fra Clas Ohlson er mest aktuelle. Men er usikker på hvilken størrelse jeg må ha.

Jeg lurer derfor på hvor brei er DreamScreen sin UltraFlat kabel. Og hvor bøybar er den? Eller eventuelt, har dere andre kabel anbefalinger til et sånt strekk som også takler 1080P?

Jeg regner med det kan bli et bli et problem i et hjørne der kabel skal bøyes 90 grader i 2 retninger(fra vertikalt til horisontalt på neste vegg), men det kan kanskje løses med å føre den i en liten "loop" inni en koblingsboks eller lignende?

Takker for alle svar

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Store_Fugl
    Heisann,
    er i planleggingsfasen av kjøp av projektor. Og regner med jeg trenger 12-15 meters HDMI kabel fra receiver til projektor. Jeg har tenkt å ha kabelen i en kabelkanal langs veggene (sammen med to tynne høytalerkabler deler av veien). Jeg tror kabelkanaler fra Clas Ohlson er mest aktuelle. Men er usikker på hvilken størrelse jeg må ha.

Jeg lurer derfor på hvor brei er DreamScreen sin UltraFlat kabel. Og hvor bøybar er den? Eller eventuelt, har dere andre kabel anbefalinger til et sånt strekk som også takler 1080P?

Jeg regner med det kan bli et bli et problem i et hjørne der kabel skal bøyes 90 grader i 2 retninger(fra vertikalt til horisontalt på neste vegg), men det kan kanskje løses med å føre den i en liten "loop" inni en koblingsboks eller lignende?

Takker for alle svar
    Hei og velkommen til AVForum!

Jeg har selv denne kabelen (og trenger den ikke lenger - synd du ikke skal ha 10 meter...). Jeg oppfatter den ikke som veldig "bøybar". Det er andre kabler som er langt smidigere, f.eks. denne.

Jeg kan godt måle bredden på kabelen min nå jeg kommer hjem (men det er sikkert andre her som vet svaret uten å måtte måle).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte en Rix Labs 45" kabel nå for $117,99 inkludert frakt. Absolutt en grei pris, men blir vel noe ekstra moms/toll avgift. Får håpe det ikke tar for lang tid heller før den kommer...

Prøvde forresten først å bestille kabelen via rixlabs.com, men da kom det på hele $251 med frakt. Så ble via Ebay nå.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Store_Fugl
    Heisann,

Takker for alle svar
    De kanalene til Clas er dyre. Kjøpte tilsvarende 30x15mm og 2m lengder for under 20kr stykk på Bauhaus på Liertoppen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •