Component vs S-Video

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Component vs S-Video

Hei !

Har idag en sanyo PLV-Z2 som jeg kjører s-video mot en 5 år gammel Denon DVD-spiller.
    Er fornøyd med bildekvaliten, men hvor mye bedre blir det hvis jeg kjøper en DVD-spiller med progressive scan og bruker komponent-kabler ? Er det verdt å bruke 5-6000 på en ny dvd-spiller og 2-3000 på en komponent kabel ??

Prøvde å sammenligne kvaliteten mellom phono/komposit og S-Video, men jeg kunne ikke umiddelbart se noen forskjell, vil jeg da se forskjell mellom S-Video og komponent(Progressive) ???

Har også prøvd S-Video kabel til både 400kr og 1000kr, men kunne ikke se noen forskjell.
    Mulig det er øya mine det er noe feil med

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderatoredit: Fjernet forhandlerreferanser, dette er en teknisk kategori]
    Hei

Du trenger da ikke bruke 2-3000 kroner på en kabel :shock:

Du får en 8 meter lang Supra kabel for 955 kroner. Denne holder meget høy kvalitet. 4 meter får du for 735 kroner.

Som DVD spiller kan du f.eks kjøpe HarmanKardon DVD31 som kommer i begynnelsen av mai. Den ligger på 3976 kr.

Mvh,
    mrmattis

PS! Det finnes også rimeligere dvd-spillere med progressive scan.

Og ja, progressive scan er bedre enn S-video. Du ønsker vel fullt utbytte av din Z2 :P

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVI

Vet du om det er stor forskjell mellom Komponent(progressive) og DVI ?

Sitat Opprinnelig postet av jane

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: DVI

Sitat Opprinnelig postet av mulder
    Vet du om det er stor forskjell mellom Komponent(progressive) og DVI ?

Nei, dessverre, det vet jeg ikke så mye om. Kanskje noen andre kan fortelle noe?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Component vs S-Video

Prøvde å sammenligne kvaliteten mellom phono/komposit og S-Video, men jeg kunne ikke umiddelbart se noen forskjell, vil jeg da se forskjell mellom S-Video og komponent(Progressive) ???
    Dersom dette utsagnet virkelig stemmer, er det nok en bortkastet investering for deg. Hvis du er fornøyd med det bildet du har, og faktisk ikke ser forskjell på kompositt og s-video, kan jeg ikke se at det er noen grunn til å oppgradere, rent bortsett fra å fjerne den lille djevelen som sitter og mumler "dette er ikke optimalt" i øret ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

S-video / komponenet / progressive

Hei !

Du har her tatt utgangspunkt i ett THX testoppsett, men kan man se forskjell når man ser selve filmen.
    Hvordan hadde det feks sett ut hvis du hadde tatt et stillbilde fra en terminator 2 scene i de forskjellige signaltypene, og sammenlignet disse ?? Ville man da sett stor forskjell.. Jeg bare lurer... .

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: S-video / komponenet / progressive

Du har her tatt utgangspunkt i ett THX testoppsett, men kan man se forskjell når man ser selve filmen.
    Hvordan hadde det feks sett ut hvis du hadde tatt et stillbilde fra en terminator 2 scene i de forskjellige signaltypene, og sammenlignet disse ?? Ville man da sett stor forskjell.. Jeg bare lurer... .
    Ja, forskjellen du ser mellom progressive og interlaced er absolutt reel ved vanlig filmtitting.
    Bildene jeg tok, var av slutten (høyre side) av test-griden. Der kreves det høy båndbredde for at de verikale linjene ikke skal flyte sammen. Som du ser var progressive komponent overlegen i mitt oppsett. Resultat ville blitt det samme hvis jeg hadde tatt bilde av et detaljert område i selve filmen. Årsaken til at jeg brukte THX-oppsettet var mest for å være "objektiv", altså at testen lett kan være repeterbar og at andre kan gjøre tilsvarende i sitt oppsett hvis de ønsker å sammenligne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •