Mer å bruke penger på for kabel-nissene;)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer å bruke penger på for kabel-nissene;)

Jeg er ikke ute etter å mobbe noen for all del, men nå begynner det virkelig å bli artig...

Noen tror fremdeles at man ser forskjell på en dyr og en billig HDMI kabel, og nå kan de endelig bruke en liten slant på nettverkskabler også

Nuller og enere for supernuller - Dingz : Dingz Mini

Vi får tro at 0'ene og 1'erene iallefall har en trivelig vei igjennom kabelene da om ikke annet... for frem kommer de like godt både i en 20-kroners kabel fra biltema og i en partusen-kroners kabel fra Denon...

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Denon kabelen er virkelig i vinden for tiden må jeg si

Les nedover denne tråden

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig populær her på forummet iallefall, mang en god latter har den gitt meg. Men du, ikke tull med oss nisser, vi er en meget nærtagendes rase når det kommer til noe så viktig som kabler..

skulle ha vært rimelig sår i stussen etter å ha skiti høvdinger for å kjøpe en ethernet kabel til 2,5kilokroner!! eller bare være den stolte innehaver av et digert høl i skallen!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Jeg er ikke ute etter å mobbe noen for all del, men nå begynner det virkelig å bli artig...

Noen tror fremdeles at man ser forskjell på en dyr og en billig HDMI kabel, og nå kan de endelig bruke en liten slant på nettverkskabler også
    Regner med at du med denne kommentaren kan bevise at en hdmi kabel til 49,- fra biltema gjør en likeverdig jobb som en hvilken som helst annen kabel på markedet uavhengig av pris

Hva tenker alle "nisser" med som ikke handler all sin hifi på biltema
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Regner med at du med denne kommentaren kan bevise at en hdmi kabel til 49,- fra biltema gjør en likeverdig jobb som en hvilken som helst annen kabel på markedet uavhengig av pris
    eller motsatt.................. de som selger de rådyre kablene har jo et ordforråd og en forklaringsmåte hvor de fleste kjøpere facer i 2. eller 3. setning

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:lol:

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At de støtter en god sak, kanskje?

Stakkars Nordost og de andre - med dagens dollarkurs og økonomien i USA er det rett og rimelig at man støtter dem og ikke "jalla" produkter på Biltema, laget av barnehender i Kina..................

hmmmmm

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng er ikke å forsvare svindyre kabler eller produsentenes begrunnelser for hvorfor deres produkter er bedre, men at det å kalle alle som opplever noe annet enn trådstarter for nisser er usakelig og respektløst. Lyd er nå engang subjektivt, og en kabeltest beviser ikke annet enn at den som tester opplever eller ikke opplever forskjeller. Dette gjelder forøvrig alt innen lyd og bilde.
    Det du må gjøre deg opp en mening om er hva som funker for nettopp deg. Om ditt resultat baserer seg på målbare forskjeller eller ren placebo er egentlig helt uinteressant, og det å ha egne meninger gjør deg vel neppe til en nisse???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp - ikke helt bra ordvalg.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg først understreke at jeg overhode ikke ville betalt mer enn en hundrelapp maks for en 2 meter Ethernetkabel men når det er sagt må jeg få tillegge at når det vises til at kablen bare er en par meter skal alt være så mye enklere så er det ikke nødvendigvis slik. Riktignok sier standarden at man kan overføre Ethernet signaler over avstander opp til 100 meter på en forbindelse basert på uskjermet kopperkabel men det er faktisk patche kablene som er noe av det mest kristiske i en slik forbindelse. Det er kablene som i en fast installasjon benyttes til å forbinde utstyret med den faste installsjonen.

Dette fordi en av de mest kristike parmetere er overhøring mellom parene og hvor er det mest kritisk ? Jo desto nærmere du kommer senderen (TX) av signalet desto sterkere er det. Overhøring mellom parrene nærmest TX er også kallet NEXT (Near End X Talk)

Så det blir altså ikke noe mindre krevende å få til en Ethernetforbindelse selv om det er en liten avstand. Men som sagt, du får utmerkede patchekabler for langt under en hundrelapp.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng er ikke å forsvare svindyre kabler eller produsentenes begrunnelser for hvorfor deres produkter er bedre, men at det å kalle alle som opplever noe annet enn trådstarter for nisser er usakelig og respektløst. Lyd er nå engang subjektivt, og en kabeltest beviser ikke annet enn at den som tester opplever eller ikke opplever forskjeller. ?
    Usedvanlig godt sagt, Devilej!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Usedvanlig godt sagt, Devilej!
    Helt enig med dere.

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan jo nesten gjøre et kupp på denne på hifi-klubben:

Kabler - Digitalkabel | Hi-Fi Klubben: DENON AK-DL1 kabel

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nisser og nisser?

Nå er det vel ikke prisen som er så veldig avgjørende for digitale kabler, men mer at de er konstruert riktig, slik at de klarer den jobben de blir satt til.

Har selv prøvd både 10meter HDMI kabelen til Biltema og Clas Ohlson, og disse resulterte i at det ikke kom noe bilde på lerretet i mitt oppsett, mens f.eks den flate hvite 10m dreamscreen kabelen, kjøpt på AVshop, fungerte og fungerer fremdeles utmerket. Det kan selfølgelig være feilvare jeg har testet med, men har hørt at andre har hatt noen av de samme erfaringene.

Greit nokk at man kunne kjøpt 2x Biltema eller 2x Clas ohlson kabler for det Dreamscreen kabelen kostet, men det hadde jo ikke hjulpet noe som helst.

Ellers hvis det er noen som vet om billigere velfungerende HDMI kabler i store lengder, så ville kanskje det vært interessant for flere hjemmekino byggere.

For ordens skyld så testet jeg de nevnte kablene, direkte kobblet på dette utstyret; JVC HD1, projektor XE1 HD DVD og BD10A BD spilller, men har lest om noen som fikk den 10m biltema HDMI kabelen til å fungere på BenQ W10000, så den er kanskje ikke helt på jordet, brukt i andre oppsett.

Når det gjelder nettverkskabelen til Denon, så finner jeg den ganske latterlig høyt priset, men det er jo en pen nettverkskabel da...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kunne vært noe for denne karen kanskje?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nuller og enere for supernuller - Dingz : Dingz Mini

Vi får tro at 0'ene og 1'erene iallefall har en trivelig vei igjennom kabelene da om ikke annet... for frem kommer de like godt både i en 20-kroners kabel fra biltema og i en partusen-kroners kabel fra Denon...
    Det er mulig du mener jeg er en "kabel-nisse" men nå er det ikke 0 og 1 som går i kabelen men 0V og 5V og det er forsatt påvirket av kabellengden. Hvis man får for stor tap enten i kontakter eller kabel kan man forsatt få problemer med en billig kabel (eller dyr for den del...). Kjøp gjerne billig hvis kabelen er kort men sørg for at den har gode og stabile kontakter slik at den ikke faller ut etc. Skal man ha 10-15 meter til prosjektor kan det være lurt å legge noen kroner i kabelen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld må jeg få presisere at jeg på ingen måte ønsker å mobbe noen eller gjøre narr av noen. De fleste av oss som holder til på AVforum har allerede bevist at vi er habile til å bruke altfor mye penger på noe man "eeegentlig" ikke trenger å bruke så mye penger på

Og ja Ingeniør'n... det er selvsagt helt rett det du sier. Det fine med HDMI og TP'kabler forsåvidt er at de enten funker eller ikke funker. Så får man bilde med en biltema-kabel til hundrelappen, så vil man ikke få noe bedre bilde med en Nordost kabel til tusenlapper... mener nå jeg iallefall... så vil sikker noen være helt enige, mens andre selvsagt ser forskjell

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld må jeg få presisere at jeg på ingen måte ønsker å mobbe noen eller gjøre narr av noen. De fleste av oss som holder til på AVforum har allerede bevist at vi er habile til å bruke altfor mye penger på noe man "eeegentlig" ikke trenger å bruke så mye penger på

Og ja Ingeniør'n... det er selvsagt helt rett det du sier. Det fine med HDMI og TP'kabler forsåvidt er at de enten funker eller ikke funker. Så får man bilde med en biltema-kabel til hundrelappen, så vil man ikke få noe bedre bilde med en Nordost kabel til tusenlapper... mener nå jeg iallefall... så vil sikker noen være helt enige, mens andre selvsagt ser forskjell
    Andre mener jo man får bedre bilde med bedre hdmi kabel

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Andre mener jo man får bedre bilde med bedre hdmi kabel
    Og noen mener sikkert de får bedre lyd med en bedre optisk kabel..................... hmmmmm

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine med HDMI og TP'kabler forsåvidt er at de enten funker eller ikke funker. Så får man bilde med en biltema-kabel til hundrelappen, så vil man ikke få noe bedre bilde med en Nordost kabel til tusenlapper... mener nå jeg iallefall... så vil sikker noen være helt enige, mens andre selvsagt ser forskjell
    Om resten av verdens befolkning skulle mene noe annet spiller jo ingen rolle, for du har jo allerede stadfestet at de er noen tullinger. Eller "Kabelnisser" som du skriver...........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •