Nye høytalerkabler og Coax!? Hjelp :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Mhm...
    Hvis man sier at man hører forskjeller så risikerer man å høre at det er ett "pseudo-fenomen" og slengt en masse linker og pdf-filer med info ang. måledata på kabler og "mislykkede" kabeltester ol
    ...du vil sikkert finne ut av det snart
    Vitenskapelige fakta er jo som regel et godt utgangspunkt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm...
    Hvis man sier at man hører forskjeller så risikerer man å høre at det er ett "pseudo-fenomen" og slengt en masse linker og pdf-filer med info ang. måledata på kabler og "mislykkede" kabeltester ol
    ...du vil sikkert finne ut av det snart
    Og hvis man prøver å være uenig på en respektfull og høflig måte, så møter man avogtil på utsagn av typen over, uten at det henvises til reelle situasjoner hvor nevnte overtramp faktisk skjer.

-k

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Vitenskapelige fakta er jo som regel et godt utgangspunkt
    Jo, klart det!
    Men, regner fortsatt ikke en kabeltest utført på midten av 80-tallet som særlig avslørende.. Eller en test der de utifra signalet som kommer gjennom skal konkludere utifra målingene skulle at det ikke er forskjell på billige kabler av tvilsom kvalitet og dyrere?
    Som sagt: har ingen problemer med at man er uenige med oss "kabel-nisser"...
    Blir bare litt forundret over at enkelte går så langt og bruker så mye tid for å bevise at vi tar feil:???:

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi som tror på forskjellene lettere har for å godta at folk ikke hører på forskjellene enn "kabelskeptikeres" til tider nedlatende måte.
    Du "tror" ja... Hihi

Der sa du det!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, klart det!
    Men, regner fortsatt ikke en kabeltest utført på midten av 80-tallet som særlig avslørende.. Eller en test der de utifra signalet som kommer gjennom skal konkludere utifra målingene skulle at det ikke er forskjell på billige kabler av tvilsom kvalitet og dyrere?
    Men hifikabler har en egenskap felles med slankepiller, healing og andre "alternativ-vitenskaplige" remedier: de fungerer tilsynelatende utelukkende når man vet hvilken man bruker. Fram til noen i en noenlunde seriøs test greier å høre pøkk forskjell uten å se på kablene så ser jeg ikke helt poenget med å måle noe som helst?

Du kan selvsagt være uenig, og hevde at det er lett å høre forskjeller, og det er umulig av meg å motbevise det. Det eneste jeg kan si er at jeg ikke har blitt forelagt eller demonstrert noe som med krav til bevisføring av ungdomsskole-kvalitet viser at det å bruke over 10,- meteren på hifikabler gir lydmessige fordeler.
    Som sagt: har ingen problemer med at man er uenige med oss "kabel-nisser"...
    Blir bare litt forundret over at enkelte går så langt og bruker så mye tid for å bevise at vi tar feil:???:
    I enhver diskusjon kan man undres over at folk velger å delta. Generelt så ser jeg ikke at det er mer "rart" eller uønskelig at en velger å si "A" enn at en annen velger å si "ikke A". Dersom man er genuint uenige så må det være lov til å diskutere uenigheten, og jeg ser ikke hvorfor du burde undres mer over at f.eks jeg "går så langt og bruker så mye tid", enn det jeg burde undres over at du gjør det samme? Det biter seg selv litt i halen å gå inn i diskusjoner med det som argument at de som går inn i slike diskusjoner "har et fritidsproblem"?

-k

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en åpenbar forutsetning at produkter blindtestes der det lar seg gjøre.

Det gjøres med den største selvfølgelighet når årets juleøl skal kåres. Og det er det en forbanna god grunn til.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •