Vet ikke om dette er det rette forum, men jeg prøver....

Har en Pioneer DVR-520H som jeg har vært meget fornøyd med. For kort tid siden ville ikke min gamle TV lenger, så jeg måtte ut å kjøpe ny LCD-TV, valget falt på en Samsung LE40A559.

Samsung'en har mange HDMI-kontakter, men det er jo ikke noe som Pioneeren er utstyrt med (kjøpte den vel litt for tidlig). Så måtte nøye meg med Scart/RGB, som ga et OK bilde.

En uke senere ankom en Digital-TV dekoder fra min kabel-tv leverandør (GET)..... og da fikk jeg problemer med å koble.

Dekoderen (Standard-utgaven) har to scart-utganger, hvorav en med RGB og en kompositt. I tillegg "loop-out" RF-signal.

TV'en har også to Scart'er, en med RGB og en kompositt. (har også komponent og S-video innganger).

Og Pioneeren har to scart'er, hvor vel begge er i stand til å motta/sende RGB. I tillegg til S-video og kompositt. (komponent mangler)

Slik har jeg koblet nå:

Scart/RGB dekoder -> Scart/RGB TV

Scart/kompositt dekoder -> Scart AV2/L1 på pioneer'en

AV1 på Pioneeren -> Scart/Kompositt TV

I tillegg til RF-signal som looper gjennom Pioneeren og tilbake til TV (analog backup-løsning).

Men dette gir ikke den beste kvaliteten hverken på opptak (fra dekoder) eller avspilling.

Noen som har noen råd å gi meg? Vil bruk av S-Video utganger hjelpe? Eller kan man eksempelvis seriekoble Scart/RGB, f.eks:

Scart/RGB dekoder -> Scart/AV2-L1 (DVD)->Scart AV1 (DVD)->Scart/RGB TV (forutsetter at det er mulig å få til "loop-thru" mellom Scartene på DVD'en)...

Har også sett at det finnes Scart-splittere, kan kanskje benyttes?

Nå skal det også sies at jeg bruker Scart-kabler som fulgte med produktene (Get Box og Pioneer), det kan vel også hjelpe noe å bytte til bedre scarts (men kompositt er det jo fortsatt..)

På forhånd takk for hjelp!

RolfS