Rumperister - kabeltverrsnitt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rumperister - kabeltverrsnitt

Jeg skal strekke en ca 7 m kabel til en fremtidig rumperister-sak. Hva bør jeg egentlig ha av kabeltverrsnitt? Grunnen til at jeg spør, er at jeg må bruke en eller annen form for flat kabel (som vist under) og på disse er det begrensninger i tverrsnittet...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør vel holde med noe rundt 2,5mm2 vil jeg tro.

Har tenkt å bruke en flat audioquestkabel jeg har liggende til samme formål, den innbiller jeg meg er rundt 2mm2. Men jeg skal ha noe kortere strekk enn du skal ha. F18 er navnet på den Audioquestkabelen jeg tenker på.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt rundt på type kabler som minner om den du viser her. De er flate, men kanskje ikke så tynne? Jeg har tenkt å legge kabelen rett på betongen under laminat/parkett. Er litt usikker på hva man kan "tåle" av tykkelser da...

Den jeg har vurdert over er i alle fall 0.6mm tykk. Det står at den er 12 Gauge, noe som i følge tabeller er 2.052 mm (mener de kvadrat mm eller noe annet)?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant forresten en annen tabell her. Der står det at 12 Gauge faktisk tilsvarer 3.31 mm2, og det er jo slett ikke verst hvis kabelen er 0.6mm tykk!

Kabelen jeg snakker om kan beskues her:

Flat Speaker Wire - White - AxiomAudio

Humoren på denne siden er at man MÅ kjøpe to såkalte "Terminal Blocks" for 66 kroner. Disse er hva jeg ville ha kalt sukkerbiter på norsk og som koster "1 krone stykket"...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg har sett litt rundt på type kabler som minner om den du viser her. De er flate, men kanskje ikke så tynne? Jeg har tenkt å legge kabelen rett på betongen under laminat/parkett. Er litt usikker på hva man kan "tåle" av tykkelser da...
    Fant en stump F-18 i et skap her og målte den til 2,2mm tykk med skyvelæret. Spørs jo hvor mye du har å gå på. Bredden er 15,8 mm.

Men til ditt bruk ser nok den du tenker på litt lurere ut, siden den er flatere.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •