Perfekt match til 1% av totalprisen - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 122 av 122
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Iom at valpen min tygget ganske bra i seg av mine nordost flatline så så jeg mitt snitt til å kjøpe nye kabler. Siden B&W tydeligvis mener CS12 er bra nok til å ha inni 800-serien så de må vel være bra nok på utsiden også. Jeg gikk derfor til hifiklubben og kjøpte CS-122 som er nøyaktig samme kabel bare med to ledere i stedenfor enkel leder. Uten plugger koster 2x3 meter 750kr (jeg kjøpte 2x2), knappe tredjedelen av mine tidligere Nordost 2x3 til 2500kr.

Jeg er ingen stor kabelfantast og hadde ingen illusjoner om å høre noe særlig forskjell hverken i den ene eller andre retningen, og i mellomtone og diskant gjorde jeg vel egentlig ikke det heller. (Har jo ikke hatt 804s så lenge heller så har ikke noe tungt erfaringsgrunnlag på høyttaleren)

Men har lest endel reviews rundt at mange mener de får en boost i bassen med disse kablene, noe jeg faktisk også gjorde. Det ble mer og kanskje litt mer boomy bass enn før. Ikke fullt så definert, mer utflytende om man kan si det. Kanskje snickers-is har en forklaring på hva det kan komme av? Skulle vel tro disse hadde større tverrsnitt enn flatlinene, og sånn sett burde gi mindre bass, ref tidligere punkt om at tynne kabler kunne gi mer bass?

Men om jeg forstår det rett er det vel en kombinasjon av utstyr og kabler også.. så.. Hm. Jeg må si jeg er litt overrasket over at jeg (med forbehold om placebo her da) så ut til å få en såpass tydelig boost i bassen, og lurer litt på hvorfor.
    Du kan jo ta med en høyttaler og begge kablene hit så kan vi få svart på hvitt (eventuelt andre farger) hva som skjer.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Du kan jo ta med en høyttaler og begge kablene hit så kan vi få svart på hvitt (eventuelt andre farger) hva som skjer.
    Hadde vært interessant det, men har ikke så lyst til å utsette mine stakkars 804s for mer transport enn nødvendig, og kjører liten toseter så måtte i så fall lånt bil, etc.. Du mener effekten kunne blitt en annen på andre høyttalere?
    --
    Thorbjørn

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •