Perfekt match til 1% av totalprisen - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 122
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Intressant

Her er innvendig kabling i Infinity Kappa 600:

Ser ut til å være av samme kvalitet som Biltema høytalerledningen - 4mm2 - jeg bruker på de. Den innvendige ser ut til å være rundt 3mm2.

Så kan man spørre seg hvorfor det går 3 stk ledninger opp til diskanten og mellomtonen? Eller var det et dumt spørsmål? ops:
    Jeg husker Infinity skrøt av at de brukte monster cable i høyttalerene sine.
    De kablene som er inne i høyttalerene dine koster i butikken ca. 20,-/m
    Tenk deg hva Infinity betalte
    kanskje jeg skal åpne mine Revel bare for å se hvor lurt jeg har blitt

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg husker Infinity skrøt av at de brukte monster cable i høyttalerene sine.
    De kablene som er inne i høyttalerene dine koster i butikken ca. 20,-/m
    Tenk deg hva Infinity betalte
    kanskje jeg skal åpne mine Revel bare for å se hvor lurt jeg har blitt
    Går det an å skryte av å bruke Monster????

Selv setter jeg det meste i hyllene til Biltema/Clas Ohlson høyere en Monster.... ops:

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder meg til Biltema og Clas-Ohlson kabler jeg Fungerer utmerket^^

Newcomer n5k sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skifta nettopp ut alt av kabler, inkludert nettkablene. Gikk fra diverse DIY og Biltema/Clas til Xindak. Årsak? Fordi det ser fetere ut. Enkelt og greit. Kan ikke si jeg hører noen kanonforskjell akkurat...

Kanskje denne faktoren også spiller inn hos endel kabelfreaks - at kablene ser både fetere og jævla mye dyrere ut?

Når det gjelder nettkabel har jeg enda ikke klart å få svar på hvordan i helvette noen kan "rettferdiggjøre" en 1,5m kabel til over 20 lapper. Hva med kabelen videre fra stikket til skapet? Og fra skapet til trafoen, og fra trafoen til elva? Som samtlige av mine kamerater som er lydteknikere med eget studio sier (og også etpar elektriker-kamerater): "Strøm er strøm. Så lenge den kommer fra A til B så er det et fett".
    Endel folk legger jo mer penger i et sett ht-kabler enn det studioet hvor plata er spilt inn har utstyr for...

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg fant ikke noen kabel som het CS 12, men jeg fant en som heter Cs 122. denne koster 128,-/m hos hifiklubben.
    Hva tror du B&W betaler pr. meter? en tiende del?
    Selv med fullpris så vil det da være kabler i dine Ht for ca. 640,-
    Høyttalerene dine kostet vel opprinnelig i overkant av 100K
    Det er altså interkabling for under en prosent av prisen. I praksis så vil jeg da si at siden B&W som er en autoritet ikke er villig til å betale mer, så burde du heller ikke betale mer for de 2.5 meterene mellom forsterker og høyttaler.

100K nei, såå bra er de nok ikke

Nå skulle jeg ikke frem til at det er såå dyre kabler i høytalerne mine, men at B&W tydeligvis har lagt mer eneri i det enn å bruke lampettledningen som lå så beleilig til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Puh....

Kan dere ikke like godt danne : AV Forums hørselhemmede forening - Avdeling for de som ikke hører forskjell på kabler.
    Du kan danne foreningen "Vi som lytter med øynene"
    Vis meg dokumentasjon/blindtest som viser entydig at det er hørt forskjell på kabler.
    Sliter ja...?

Forresten er jeg sikker på at om 10-15 år har kabeldebatten forlengst dødd, og mange gamle hifi-freaks kommer til
    å riste på hodet og være selvironiske over egen dumhet. Kabler vil gå på design, og ikke noe annet. Eller kanskje vi har high-end trådløs signaloverføring da

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mange erfarne hififolk med et avslappet forhold til kabler har tidligere hatt et nær religiøst forhold til kabler på ett eller annet tidspunkt.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Du kan danne foreningen "Vi som lytter med øynene"
    Vis meg dokumentasjon/blindtest som viser entydig at det er hørt forskjell på kabler.
    Sliter ja...?
    HeHe Det var jo nettopp det jeg sa at de som hører forskjell trenger ikke disse blindtestene som de som ikke hører forskjell maser om hele tiden.....:-D :-D :-D :-D :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Bare vent til Midgard Audio begynner å selge eksotiske kabler for å dra opp bunnlinja......
    Personlig venter jeg mest på erotiske kabler for å dra opp bunnlinja

Spøk til side. Jeg må si at det virker til å være mye hysteri rundt kabler. Personlig er jeg fornøyd hvis kablen er tilstrekkelig skjermet og man for lyd gjennom den.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes kanskje at hvis du er kabel "frelst" og har en teknisk bakgrunn at du burde prioritere å kjøre med så kort kabling som mulig, hvis det ikke nettop er et ekstra "kabelfilter" du er ute etter da....
    Kanskje det men for meg er det viktig å ha rask tilgang til platespiller fra godstolen så får kabelen bli så lang den vil. Hører ingen forskjell mellom testkabelen tvers over gulvet på ca 5 m og den ferdige som ligger rommet rundt langs lista og er ca 12 meter. Kabelene er endatil av forskjellig lengde, høre jeg fy skam, utan at jeg hører forskjell. Imidlertid fjernet kabel et "teppe" som lå over høytaleren når jeg gikk fra Biltema til krysskoblet installasjonskabel. Jeg snakket med en elektoingeniør som har jobbet som lydteknikker for div. band og han sa at induksjonen som dannes i kabel utlignes når den er krysskoblet. Han hadde hørt om andre som hadde testet og fatt tilsvarende godt resultat.

Tipset fikk jeg her: http://www.lts.a.se/artiklar/diy_ekk_v6.pdf og kabelen kjøpte jeg på ELFA men det er selvfølgelg bare tull ikke sant :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med en elektoingeniør som har jobbet som lydteknikker for div. band og han sa at induksjonen som dannes i kabel utlignes når den er krysskoblet. .
    I artikkelen du linker til brukes frasen : "Dette gjøres fordi induktansen ellers blir unødvendig høy" (Fornorsket)

Unødig høy og utlignes er ganske forskjellige påstander. Og den "unødvendige" forhøyelsen gjelder bare ved "par" kobling av samme 4 leder og ikke ved bruk av enledere.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke startet sånn gruppekjøp/powerbuy forum her? Kan vi ikke kjøpe inn sånn kabel som B&W hadde inni 800-serien sin på rull da, så kan alle få ti meter hver?
    --
    Thorbjørn

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er at den er lang nok! Hehe..

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlighet. Det er klart det er stor forskjell på kabler. Ellers hadde aldri noen solgt slike.
    Jeg skiftet fra noen billige Supra Classic høyttaler kabler til Cobal Cable.

Fytti grisen for en forandring! Vanvittig mye bedre holografi, strammere bass, mer dypbass, åpnere mellomtone og diskant, detaljer kom fra som jeg ikke hadde hørt før. Enorm oppgradering!

Det er ikke rart dette selskapet har kunder som:
    Texas Instruments
    Nasa
    NBC News
    All Branches of US Military
    Canadian Broadcast Company (CBC)
    BAE Systems
    Raytheon
    US Coast Guard
    Georgia State University
    The Beverly Hilton
    University of Nebraska

De som sier det ikke er forskjeller på kabler, aner ikke hva de snakker om. Basta!

P.S. Dette var bare tull

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt

De som sier det ikke er forskjeller på kabler, aner ikke hva de snakker om. Basta!

P.S. Dette var bare tull
    Litt artig at placeboeffekten er så kraftig at kabelselgerne helt trygt kan selge med 90-dagers returrett siden de vet inderlig godt at folk er overbevist om at de hører stor forskjell når de bytter
    --
    Thorbjørn

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med en elektoingeniør som har jobbet som lydteknikker for div. band og han sa at induksjonen som dannes i kabel utlignes når den er krysskoblet. .
    Du som kaller deg selv ingeniør burde vel vite at dette ikke skjer? Hvis induksjonen skulle utlignes så ville det vel heller ikke gått noe strøm? Skal ikke si meg bastant, men etter ett par år med fysikk og delvis 2 år på ingeniør utdanning så burde jeg ha fått med meg noe... Men desverre har en del gått i glemmeboken...

Snickers kan vel gi svar på dette?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Du som kaller deg selv ingeniør burde vel vite at dette ikke skjer? Hvis induksjonen skulle utlignes så ville det vel heller ikke gått noe strøm? Skal ikke si meg bastant, men etter ett par år med fysikk og delvis 2 år på ingeniør utdanning så burde jeg ha fått med meg noe... Men desverre har en del gått i glemmeboken...

Snickers kan vel gi svar på dette?
    Hva som skjer gir jeg egentlig benger'n i så lenge det gir meg bedre lyd - elektro er ikke mitt fag :-D.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Induktansen blir ikke borte.

Det store spørsmålet er jo om du hadde klart å høre det om noen i nattens mulm og mørke hadde satt inn et par Biltemakabler.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Symphonic III --> No-name solid core mindre enn lampettledning. Tipper 1kv. Ser ut som kabelen til diskanten er mere forseggjort enn kablene til bass/mellomtone. Diskant kabelen er twisted, 4 ledere.

Står ingenting på kablene. Tipper det ikke er kablene som utgjør den store kostnaden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Litt artig at placeboeffekten er så kraftig at kabelselgerne helt trygt kan selge med 90-dagers returrett siden de vet inderlig godt at folk er overbevist om at de hører stor forskjell når de bytter
    Lest litt igjennom denne tråden nå, og tenkte over det du skrev.. Folk er så sikker på å få bedere lyd at dem lurer seg selv til å tru at den har blitt bedere? derfor 90dagers returrett?

At man hører forskjell på biltema som koster 150 og noe til 1500 på hifiklubben er det nok litt forskjell på, men om man samenligner noe fra elkjøp som koster 500 med noe fra hifiklubben til 1500, er det noe forskjell der? noe ett normalt øre hører?

For produsenten så koster det minimalt med forskjell på å lage en billig og dyr kabel, man kjøper så store kvantum at dem får en pris som er grei.

Driver å selger bilstereo selv, så har vært borte i at kostnaddene på å lage ett subb element kan være 150-300kr i materialer, som selges for x antall tusen i butikken..

Har selv noe som ikke er fult så dyrt, noe av det billigste kanskje, hadde vært morro og prøvd med noe dyrere kabler for å teste ut.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •