Kabel hokus pokus - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 207
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er noen linker som sikkert har vert oppe før, men jeg poster dem likevel.

MUSICDIRECT - BEDINI - QUADRI-BEAM ULTRA CLARIFIER

Denne er nesten til å grine av:
    AUDIOPRISM CD STOP LIGHT PEN - elusivedisc

Product Review

6moons audio reviews: Nanotec Systems NESPA #1

En blindtest på denne hadde vert moro å sett:
    Svalander Audio AB, Furutech RD-2 Demagnitizer

Også har vi storsvindlerne på Machina Dynamica:
    Teleportation Tweak Audio Video Telephone Advanced Long Distance System Upgrade

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Her er noen linker som sikkert har vert oppe før, men jeg poster dem likevel.

MUSICDIRECT - BEDINI - QUADRI-BEAM ULTRA CLARIFIER
    "The improvement was astonishing!" - Dick Olsher, Stereophile, March, 1990.
    Hvordan kan man ta tester fra slike fagpresser seriøst. Lukter jo korrupt hele greia. Så det er noe jeg lurer på :
    Har det noen gang blitt avslørt at et fagblad eller en testperson f.eks har tatt imot "belønninger" av forhandlere eller produsenter for å omtale et produkt på en positiv/salgsfremmende måte ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You have to de-magnitize your CDs, CDRs, DVDs, Cables etc to get the most out of your setup!
    Hmm. Kanskje jeg skal avinnstallere noen av mine PC spill. Kjøpe denne, og innstallere dem på nytt. Mulig jeg får bedre grafikk og lyd

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hmm. Kanskje jeg skal avinnstallere noen av mine PC spill. Kjøpe denne, og innstallere dem på nytt. Mulig jeg får bedre grafikk og lyd
    haha:-) EID, Svalander Audio. Gå hjem å legg dere!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    haha:-) EID, Svalander Audio. Gå hjem å legg dere!!
    Soundgarden butikkene driver vel med innbrenning av kabler - det er vel også litt hokus/pokus.....

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Soundgarden butikkene driver vel med innbrenning av kabler - det er vel også litt hokus/pokus.....

Det er da ikke så ille, her har du noe å vaske de i også.
    LINK

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Til og med Linux tegneserien jeg leser gir Denon en omgang:
    Userfriendly.org

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hadde vert artig å sett en test i Lyd & Bilde på den kabelen der

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe!

For min del har jeg mer lyst til å shake hands med "Nordenstam", for hans (i mine øyne, enn si ører!), utomordentlige, saklige og velbegrunnede argumenter! Tiltross for at jeg aldri har hatt all-verdens til overs for pralende Bergensere. Men unntakene finnes jo, såvisst! :-D
    At kabeldebatten aldri vil ende ta, er for så vidt greit. Ikke minst fordi den engasjerer, og involverer, for den / de som gidder...
    "Problemet" for kabelfantastene, er at de fortsatt, (og kanskje for evig og alltid?) vil slite med det faktum at synsing omkring resultatene, er den eneste "dokumentasjonen" som kan legges på bordet?

Dessverre er det slik at fysikkens lover og regler også her må gjelde. Man kan gjerne ( som Nordost) ønske seg nærmest himmelrike hva produkter og resultater angår, og antakelig tror hele hurven også på et liv etter døden?
    En minst like absurd tanke, som at en vekselstrømskabel som det i lydsammenheng er snakk om, plutselig skulle få uante egenskaper i det øyeblikk man endevender koblingen for denne.Hah!!!

Tro kan man gjøre i kirken.
    Realistene vet! ;-)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hehe, hadde vert artig å sett en test i Lyd & Bilde på den kabelen der
    For de som tror denne kabelen koster $499....

Kabler - Digitalkabel | Hi-Fi Klubben: DENON AK-DL1 kabel

Begynner vel å nærme seg $1000?????

Vel hvis du også klikker på ovenstående link og leser beskrivelsen av kabelen så kanskje du stusser over ordet "fluoropolymer" som er brukt til isolasjon i denne fantastiske kabelen?

Som alle snake-oil produsenter så er det vanlig å gjøre "hverdagslige" ting til "mystiske og fantastiske" saker - "fluoropolymer" er det samme som Teflon. Dette er veldig vanlig å bruke som isolasjon i kabler, uansett pris.

Ultrarent kobber? All kobber som blir brukt i kabler har den samme ledningsevnen - hvor det kun skiller promille.

Jeg må si at etter dette så ligger Denon navnet hos meg sammen med Terra, Salad Master og T5PC
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Jaaada. Den tilbyr jo ukomprimert overførsel av signalene også. Btw: Når begynte (dårlige?) digitalkabler å komprimere signaler da?

Verden vil bedraes, og menneskene med den....

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber ikke med kabler, eller audio utstyr, men vi har en material og produkt avdeling, som får de merkeligste henvendelser. Også fra en verdenskjent høyttalerfabrikant for en tid tilbake. Og der sitter det bl.a. folk med doktorgrad i metallurgi og prøver så godt de kan og forklare at det de ønsker er reinspikke tull og oppspinn, men vet dere hva svaret er, relativt ofte?
    Jo; vi vet egentlig det, men kundene vil ha det, markedsanalyser har vist at vi kan tjene $$$$ osv osv.

Dyre kabler finnes fordi vi som kunder kjøper dem!
    Uansett om kjøperne hører forskjell på kabler eller ikke, og uansett grunnen til at de i tilfelle gjør det, er dette markedsbestemt.
    Og det er minst like mye humbug ute å går i kabelbransjen som andre steder. En produsent leverer (billig) til flere kjente og ukjente "kabelprodusenter", og markedsføringen og navnet drar opp prisen.
    Tror dere Denon produserer denne nevnte kabelen selv? Det tror ikke jeg. Tror du nøyaktig samme kabelen, men med annen farge, annen merking etc, kan kjøpes for en brøkdel av prisen fra andre leverandører? Det tror jeg.

Som med alle andre produkter, billige kabler kan masseproduseres og fortjenesten pr m kan holdes lav. Eller man kan skru opp prisen, markedsføre den som et "high-end" produkt, og selge langt færre meter pr år, og dermed må fortjenesten pr meter skrues kraftig opp. I begge tilfeller har fabrikanten bare EN grunn til å produsere et produkt, nemlig å tjene penger.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alle snake-oil produsenter så er det vanlig å gjøre "hverdagslige" ting til "mystiske og fantastiske" saker - "fluoropolymer" er det samme som Teflon.
    Stemmer ikke. Det er riktigere å kalle det fluor-polymer enn Teflon da Teflon er et registrert varemerke som Opel. Hvis leverandøren av polymeren er en annen en Dupont kan ikke produsenten av kabelen kalle det Teflon da det heter noe annet og da er det riktigere å bruke fluor-polymer / bil eller aller helst Polytetrafluoreten som det egentlig heter :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel hvis du også klikker på ovenstående link og leser beskrivelsen av kabelen så kanskje du stusser over ordet "fluoropolymer" som er brukt til isolasjon i denne fantastiske kabelen?

Som alle snake-oil produsenter så er det vanlig å gjøre "hverdagslige" ting til "mystiske og fantastiske" saker - "fluoropolymer" er det samme som Teflon. Dette er veldig vanlig å bruke som isolasjon i kabler, uansett pris.

Ultrarent kobber? All kobber som blir brukt i kabler har den samme ledningsevnen - hvor det kun skiller promille.

Jeg må si at etter dette så ligger Denon navnet hos meg sammen med Terra, Salad Master og T5PC
    Det er promillen som utgjør forskjellen

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Stemmer ikke. Det er riktigere å kalle det fluor-polymer enn Teflon da Teflon er et registrert varemerke som Opel. Hvis leverandøren av polymeren er en annen en Dupont kan ikke produsenten av kabelen kalle det Teflon da det heter noe annet og da er det riktigere å bruke fluor-polymer / bil eller aller helst Polytetrafluoreten som det egentlig heter :-D .
    Pfff.. dette er barnelærdom

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så da har jeg vel en fluor-polymerhjerne og ikke teflonhjerne da....

Det blir i alle fall vanskelig å huske....:?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jaha???

Ok - da får jeg vel ta meg en tur til Jærnia og spørre etter en fluor-polymer stekepanne da??

Er det mulig? :???:

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha???

Ok - da får jeg vel ta meg en tur til Jærnia og spørre etter en fluor-polymer stekepanne da??

Er det mulig? :???:

Jepp - dette klan jeg. Nå skal det sier at Teflon har få konkurrenter ser det ut slik at man ikke gjør så mye galt om man betegner PTFE som Teflon. Drar man en paralell til Polyamid som ofte betegnes som Nylon finnes det en hel rekke med liknede merkenavn så som Noryl, Kevlar osv.
    Polytetrafluoroethylene - Wikipedia, the free encyclopedia
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teflon er gøy.
    Eggene brenner seg ikke fast, liksom.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Teflon er gøy.
    Eggene brenner seg ikke fast, liksom.
    Det heter ikke Teflon - det heter fluor-polymer!!

ops: :-?

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •