B&W 803s og høytalerkabel - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Da bør du enten velge en løsning med meget god romkorreksjon (DEQX, Audiolense), eller du bør velge høyttalere som er enklere å plassere enn B&Wene.

Holder det da med romkorreksjon som er i enkelte forsterkere som eks. Denon AVC-A1HD, eller burde man kjøpe noe mer?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke så veldig godt til romkorreksjonen i surround receivere, men er litt tvilende utifra hva jeg leser. Virker ut som de gjør både noe postivt og negativt. De kan i alle fall ikke måle seg med PC basert program som Audiolense og neppe heller DEQX.

Haken med DEQX og Audiolense er at de ikke er enkle å sette opp og du vil muligens trenge noe til å gjøre det for deg. Alikevel vil det være mitt råd. Audiolense innebærer at du må ha en PC i kilden, men du kan f.eks bruke Squeezebox som overfører musikken trådløst. DEQX krever ikke PC og du kan få Kviserud (snicker-is) til å sette det opp for deg.

Tredje alternativ er Lyngdorf som sikkert er bedre enn romkorreksjonen fra Denon AVC-A1HD og er lett å utføre selv, men den er ikke like bra som de to alternativene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Har planer om å kjøpe et par høytalere av typen B&W 803s. Noen som har erfaring med Nordost Red Dawn kablene opp mot disse høytalerne? Noen andre kabler som passer bra til disse? Har også hørt at Van Den Hul kablene er bra (som de faktisk har begynt å selge på hifiklubben) og at det er faktisk av denne produsenten kablene som brukes internt i B&W kommer fra.
    Nei jeg skal ikke ha noe biltema kabler!!!

Har tenkt å etterhvert utvide med å kjøpe komplett 5.1 anlegg i 800-serien. Har blant annet tenkt på 805 som bakhøytalere. Burde man ha samme type kabel til bakhøytalerne som front/senter? Ser for meg å kanskje bruke noen billigere kabler bak.
    Å sette 805 bak i et system er en skam! Trenger ikke så "bra" høyttalere bak! BW 685 holder i massevis.. Bruk heller mer penger på Centeren, og elektronikken ellers.

Kabel, syns Kimber TC8 leverer varene på B&W. Anbefales.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •