Nordost Heimdall - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Priser på utstyr og kabler

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Forsterkere til 23 000kr og kabler til 14 000kr? Beklager men det er ren og skjær idioti. Regner med at dette er et forslag fra OHC, med den bakgrunn at avansen på kabler er langt høyere enn på høyttalere.

Noen som virkelig tror en høyttaler til 27k kan overgå en til 42k bare fordi den har dyre kabler? Hva med forsterker? Selv den mest ihugga kabeltilhenger må vel skjønne at noe skurrer her.
    Enig i endel av det du skriver HåkonN, men dyrere kabler kan jo ha en misjon i ett "rimeligere" anlegg. Slik jeg ser det er det ikke noe fasitsvar her, matching er stikkordet. Dessuten kan det som tidligere nevt av en annen være en "strategi" for å bygge seg ett bedre anlegg over tid.
    Det skal jo også sies at en høyt til 27k kan overgå en til 42k, spesielt, hvis man ikke låser seg til ett merke! ;-)

Dessuten er det jo slik at ihvertfall innenfor Nordost sine kabler, så får du bedre kabler jo høyere opp i pris du går. Hvor grensen går og hvor du får mest for pengene ifht. bytte av kabel/andre komponenter er jo nærmest umulig å svare på, hvis man da ikke har mulighet for å teste selv.
    Man skal jo selvfølgelig være kritisk til "selgerprat", det eneste man kan stole på er sine egene ører, og da helst på sitt eget anlegg i sin egen stue!

For min egen del har jeg "landet" på Electrocompaniet forsterkeri (4*180W brokoblet = 2*NEMO, 4.7mkII), DAC og CD-spiller(EMC1 oppgradert). Kjøpt brukt i Norge gir de veldig god pris/ytelse (som er en svært viktig parameter. IMO.) Samt oppgraderte Respons Art høyt.

På dette anlegget har jeg prøvd komplett kabling ifra Nordost i utgave Red Dawn Rev II, Heimdall og TYR. Det er ingen tvil om at prisforskjellene er ensbetydende med forbedret kvalitet.
    (Jeg brukte min kone som test, koblet opp de forskjellige settene, og plutselig satt hun, uten at jeg bad om det og kommenterte at nå ble bassen tydelig, og nå ble mellomtonen bra osv. Og hun er ikke videre interessert i HiFI! :-)
    Som en annen var inne på her : Hvis du ikke hører disse forskjellene, så bør du nok endre på komponentene dine først, også tenke på kabler etterpå. ;-)
    Unødvendig å si, men TYR kablene er i mitt eie fortsatt (vanvittig bra deal ifht. Valhalla, som jo er bedre, men ikke 3 ganger så bra.

Dessuten ett viktig poeng : Kabler kan man jo få en "bra rabatt på" ved å kjøpe brukt. Trådstarter trenger jo ikke å gi 14k for dette settet, det har jo vært solgt slike her inne til lavere pris enn det. Og disse kablene blir bare bedre av å bli brukt. IMO (Jeg har forresten testet brent/ubrent kabel ifra Nordost også, og det er _stor_ forskjell i mitt anlegg.)

Jeg har også hatt/har andre kabler ifra Nordost : Black Knight, Blue Heaven, Quattro Fil og Frey, og det samme går igjen høyere pris = bedre lyd.
    Dette har vært brukt på ovenfornevnte anlegg, eller deler av det, samt diverse
    Electrocompaniet som er, eller har vært, i mitt
    eie : ECI-2, ECI-4, AW-220, EC4, ECP-1 og AW-100.

Jeg har testet andre kabler enn Nordost også, men alltid falt tilbake på Nordost, fordi jeg "liker lyden i dem", og syns de gir "bra" pris/ytelse. IMO.
    Intet negativt sagt om andre kabler, det finnes mye bra, men matching er viktig.

Mvh Håkon som kanskje burde skifte navn til Electrocompanietmannen! :-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smiley
    Det skal jo også sies at en høyt til 27k kan overgå en til 42k, spesielt, hvis man ikke låser seg til ett merke! ;-)
    Enig, men saken er vel at med et større budsjett så er muligheter for å finne en mer påkostet (både lydmessig og konstruksjonsmessig) høyttaler. Jeg har ikke sett noen høyttalere i 20-30k klassen som kan konkurere med mine favoritter i 40-50k klassen.....dyre høyttalerkabler eller ikke.

Jeg har ingen intensjon om å starte en diskusjon hvordvidt kabler utgjør noe eller ikke, det er allerede et par tusen tråder om det. Men å bruke 14k på kabler i et slikt anlegg (noe selgeren foreslår til trådstarter) høres helt hinsides all fornuft i mine ører.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, men saken er vel at med et større budsjett så er muligheter for å finne en mer påkostet (både lydmessig og konstruksjonsmessig) høyttaler. Jeg har ikke sett noen høyttalere i 20-30k klassen som kan konkurere med mine favoritter i 40-50k klassen.....dyre høyttalerkabler eller ikke.
    Det er jeg også enig i, men jeg antok at trådstarter skulle fortsette å ha høyt. sine.

Jeg har ingen intensjon om å starte en diskusjon hvordvidt kabler utgjør noe eller ikke, det er allerede et par tusen tråder om det. Men å bruke 14k på kabler i et slikt anlegg (noe selgeren foreslår til trådstarter) høres helt hinsides all fornuft i mine ører.
    He, he, det har ikke jeg heller! Som du sier, dem er det nok av! :-)

Mitt poeng med forrige post var :
    1. Jeg er rimelig sikker på at han vil være fornøyd med _lyden_ som Heimdall vil gi i hans oppsett. (Delvis pga. min lange erfaring med Nordost.) _Lydmessig_ så er jeg rimelig sikker på at han vil høre forbedringer ifht. rimeligere Nordost.
    2. Han må _selvfølgelig_ være kritisk til en ivrig selger.
    3. Han trenger ikke å betale 14k for disse kablene. Og det er viktig. Hvis dette er kablene han egentlig ønsker seg, men syns det er dyrt, så bør han lete etter dem brukt. IMO. (Jeg er mener absolutt at det bør være en balanse i kr-bruk mellom komponenter og kabler. At _kun_ ht-kabler til 14k er mye i ett slik anlegg er jeg enig i.)

Mvh Håkon :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde faktisk at jeg hadde et anlegg som jeg skulle ha. Men nå skjønner jeg at det faktisk ikke blir det samme som jeg først hadde tenkt.

Legge i 10.000,- ekstra i forsterker, vil vel gjøre bra nytte? Har begynt å sikte meg inn mot Hegel nå. Jeg vet med meg selv, at dette hysteriet aldrig kommer til å ende, så jeg kan like så godt bare kjøpe noe først, for å så oppgradere, oppgradere og oppgradere igjenn.

Men hva nordost angår, så er jeg ganske sikker på at de har rimelig gode høyttalerkabler(og andre kabler forsåvidt).
    Men du sier noe om å importere fra statene. Er det så sinnsykt mye bedre kabler der, eller er de bare billigere? VELDIG gunstig dollarkurs, for å si det sånn.

Muligens at budsjettet kommertil å sprenges. Sannsynligheten er stor for det, når det gjelder meg.

Men tusen takk for all innspill så langt, vet at det finnes sikkert tusen andre tråder om kabler, og gidder ikke å begynne å ta opp "hvilken kabel er best?", det er det for mange delte baker i verden til å gjøre.

Men det jeg kan gjøre, er å spørre om "selgeren" kan koble opp det samme anlegg med en ht kabel til halve prisen? Bare for å dytte han litt mot veggen for å se hvordan han reaggerer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3. Han trenger ikke å betale 14k for disse kablene. Og det er viktig. Hvis dette er kablene han egentlig ønsker seg, men syns det er dyrt, så bør han lete etter dem brukt. IMO.
    Hvor mye tror du jeg kan få disse kablene for da? 2x3 meter.

Er jo selfølgelig bedre å ha bedre ht kabel for samme prisen av en mye billigere en.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StigRoar
    Hvor mye tror du jeg kan få disse kablene for da? 2x3 meter.

Er jo selfølgelig bedre å ha bedre ht kabel for samme prisen av en mye billigere en.
    My point exactly.
    (Og det samme gjelder forøvrig utstyr.)

Her er ett eks. :
    Nordost Heimdall 2x3 m biwire **Solgt**

Jeg syns disse gikk lovlig lavt, da men.......

8-9k burde jo være fullt mulig, og jeg ville selvfølgelig anbefale å kjøpe med kvittering/garanti og org. emb. (de holder seg bedre ved transport.)

Da er de også lettere å selge videre, hvis du finner ut at du skal oppgradere om 5 år. Og ikke minst, da unngår man tyvgods.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett noen høyttalere i 20-30k klassen som kan konkurere med mine favoritter i 40-50k klassen.....dyre høyttalerkabler eller ikke.
    Spiller jo ingen rolle med dyre høyttalerkabler hvis du bare skal se på høyttalerene da!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My point exactly.
    (Og det samme gjelder forøvrig utstyr.)

Her er ett eks. :
    Nordost Heimdall 2x3 m biwire **Solgt**

Jeg syns disse gikk lovlig lavt, da men.......

8-9k burde jo være fullt mulig, og jeg ville selvfølgelig anbefale å kjøpe med kvittering/garanti og org. emb. (de holder seg bedre ved transport.)

Da er de også lettere å selge videre, hvis du finner ut at du skal oppgradere om 5 år. Og ikke minst, da unngår man tyvgods.

Ok, takk for info. Lovlig er jo en liten viktig del, da jeg ikke vil ha politiet på døra(tviler de kommer for et par høyttalerkabler, men).

Er det mange slike typer kabler der ute? Er helt fersk jeg.
    Hva er innbrenning? Brenner fast bananpluggene i kabelen?

Stig Roar.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for info. Lovlig er jo en liten viktig del, da jeg ikke vil ha politiet på døra(tviler de kommer for et par høyttalerkabler, men).

Stig Roar.
    Innbrenning av kabelen er en alarm for at du har gått for langt, da er det på tide å konsentrere seg om andre ting i livet. Det er en psykisk effekt at man tror lyden blir så mye bedre. Hva med kablene inne i høyttalerene da di som går fra delefilteret til elementene? Er jo somregel bare noen syltynne kabler til 10 øre meteren det, burde jo ha forringet signalet kraftig di da.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stig Roar.
    Innbrenning av kabel er å feste kablene til en maskin (Nordost Vidar). Denne kjører store signaler igjennom kabelen i retningen de er bygget for. Jeg er ikke rette til å fortelle mye om dette, men hører at en innbrent Heimdall låter som en ikke-innbrent Frey. Har ikke gjort dette selv, men skal muligens..

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, som sagt, så var det en selger som sa det. Snakka om at karbonoksidantene var over lag med oksygen, og det gjorde at lyden ble veldig mye mere oppløst, eller hva han sa.
    Dette må jo være bare tull, hva menes med at karbonoksidantene var over lag med oksygenet?? Skulle gjerne hørt selgeren forklare hva dette betyr.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, som sagt, så var det en selger som sa det. Snakka om at karbonoksidantene var over lag med oksygen, og det gjorde at lyden ble veldig mye mere oppløst, eller hva han sa.
    Hehe... Det morsomste/mest tragiske er å høre forklaringene. De mangler ofte totalt rot i virkeligheten når en begynner å gå i dybden. Det er først og fremst dette som gjør meg så skeptisk.

Uavhengig av hva en måtte mene om høyttalerkabler så beviser vel 30 års debatt om temaet at forskjeller på rett dimensjonerte høyttalerkabler umulig kan være store (om i det hele tatt eksisterende). En vil alltid få mer kvalitet pr. krone ved å legge pengene i andre komponenter.

Høyttalerkabler til halvparten av prisen til forsterkeren har jeg meninger om!

Mitt råd er å låne med kabler hjem og selv vurdere om det er verdt pengene med den ene kabelen fremfor den andre. Da kan en i alle fall aldri skylde på andre enn seg selv i etterkant. Hør nå i alle fall ikke på selgere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde faktisk at jeg hadde et anlegg som jeg skulle ha. Men nå skjønner jeg at det faktisk ikke blir det samme som jeg først hadde tenkt.

Legge i 10.000,- ekstra i forsterker, vil vel gjøre bra nytte? Har begynt å sikte meg inn mot Hegel nå. Jeg vet med meg selv, at dette hysteriet aldrig kommer til å ende, så jeg kan like så godt bare kjøpe noe først, for å så oppgradere, oppgradere og oppgradere igjenn.

Men hva nordost angår, så er jeg ganske sikker på at de har rimelig gode høyttalerkabler(og andre kabler forsåvidt).
    Men du sier noe om å importere fra statene. Er det så sinnsykt mye bedre kabler der, eller er de bare billigere? VELDIG gunstig dollarkurs, for å si det sånn.

Muligens at budsjettet kommertil å sprenges. Sannsynligheten er stor for det, når det gjelder meg.

Men tusen takk for all innspill så langt, vet at det finnes sikkert tusen andre tråder om kabler, og gidder ikke å begynne å ta opp "hvilken kabel er best?", det er det for mange delte baker i verden til å gjøre.

Men det jeg kan gjøre, er å spørre om "selgeren" kan koble opp det samme anlegg med en ht kabel til halve prisen? Bare for å dytte han litt mot veggen for å se hvordan han reaggerer?
    Høres egetnlig ut som du er ganske så usikker på hva du skal velge! Tror det lureste du kan gjøre er å ta deg god tid til denne invisteringen, dra innom flere butikker å få demonstrert forskjellig utstyr, kansje du kjenner noen som har noen anlegg som kan høres på, hvis ikke kansje noen på forumet inviterer. Finnes utrolig mye forskjellig utstyr å velge mellom, det som er viktig da er at du er helt sikker på hva slags lyd du er ute etter, og hvilke parametre som skal prioriteres. Å ende på en evig utbyttingskarusell er både frustrerende og unødvendig dyrt!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Høres egetnlig ut som du er ganske så usikker på hva du skal velge! Tror det lureste du kan gjøre er å ta deg god tid til denne invisteringen, dra innom flere butikker å få demonstrert forskjellig utstyr, kansje du kjenner noen som har noen anlegg som kan høres på, hvis ikke kansje noen på forumet inviterer. Finnes utrolig mye forskjellig utstyr å velge mellom, det som er viktig da er at du er helt sikker på hva slags lyd du er ute etter, og hvilke parametre som skal prioriteres. Å ende på en evig utbyttingskarusell er både frustrerende og unødvendig dyrt!
    Jeg ble veldig usikker, for å si det sånn.

Har dratt rundt på de fleste "kommersielle" lydforretningene i Oslo(Hifi-klubben/center, Oslo Hifi Senter(som forresten var der selgeren var som ville selge meg Heimdall til 14.000,-), stereofil), og har liksom aldrig blitt helt overbevist. Men jeg har vel ikke akkurat møtt super selgervilje, virker som om de ikke tror på at jeg skal legge i en god del penger på dette.

Det du sier om å bli invitert er jo en super ide, egentlig, men det var det med tiden og hvor jeg befinner meg.

Jeg er ganske så sikker på hvilken lyd jeg vil ha.
    Oppløst, dynamisk, "kjølig" og at det er stereoperspektiv. Vil bare lukke igjenn øynene mine og forestille meg scenen som de sitter på. "Se" hvor de synger fra.
    Ja, forstår det med byttekarusellen, kan fort ta på fritid og lommebok mer enn en vil.

Roffy:
    Jeg er egentlig enig med deg angående kablene inne i selve høyttaleren angår.
    Men vil jo tro at HT produsent har bygd HT såpass bra at den kabelen er tilsvarende prisen?

Mute:
    Ok, takk for svar. Hadde jo vert det beste å få testa ut både med og uten, så samme anlegget, for å høre forskjellen.

Razortec:
    Hva han mente, har jeg ingen peiling på. Bare "noterte" meg at han snakka om karbonoksidanter og et lag med oksygen, som gjorde at oppløstheten ble mye bedre.

pnerbye:
    Begynner å forstå at pengene kanskje skal gå en anna plass enn kablene. Ikke misforstå, skal fremdeles gi litt for kablene, men en CD-Spiller som er hakket over, eller forsterkeren er hakket kvassere, kan utgjøre mere forskjell?
    Er enig med å låne kabler med hjem. Da får man det man har valgt/betaler for.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har du vært inn om Norskaudioteknikk i oslo ? vil på det sterkeste anbealfe deg å ringe dit å avtale demo med gallo ref 3.1! De ligger på ca 30k, og i mine ører spiller de helt fantastisk, er definitivt på listen over produkter jeg vil ha mitt eie!

Jeg ble veldig usikker, for å si det sånn.

Har dratt rundt på de fleste "kommersielle" lydforretningene i Oslo(Hifi-klubben/center, Oslo Hifi Senter(som forresten var der selgeren var som ville selge meg Heimdall til 14.000,-), stereofil), og har liksom aldrig blitt helt overbevist. Men jeg har vel ikke akkurat møtt super selgervilje, virker som om de ikke tror på at jeg skal legge i en god del penger på dette.

Det du sier om å bli invitert er jo en super ide, egentlig, men det var det med tiden og hvor jeg befinner meg.

Jeg er ganske så sikker på hvilken lyd jeg vil ha.
    Oppløst, dynamisk, "kjølig" og at det er stereoperspektiv. Vil bare lukke igjenn øynene mine og forestille meg scenen som de sitter på. "Se" hvor de synger fra.
    Ja, forstår det med byttekarusellen, kan fort ta på fritid og lommebok mer enn en vil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Hei
    Har du vært inn om Norskaudioteknikk i oslo ? vil på det sterkeste anbealfe deg å ringe dit å avtale demo med gallo ref 3.1! De ligger på ca 30k, og i mine ører spiller de helt fantastisk, er definitivt på listen over produkter jeg vil ha mitt eie!
    Nei, jeg har aldrig hørt om de, for å vere helt ærlig.
    Kanskje jeg skal ringe? Må google nr først.

Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E-Post sendt til Norsk Audio Teknikk.

Forresten: Gallo 3.1.... Fytti rakkern for et utseende! Blei helt paff når jeg så den. Kjempefin HT!!
    Tusen takk for tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du kunne like merker som Martin Logan, Audio Physics, Focal, Usher og Gallo. Sjekk for all del ut ML. Og ikke nedprioriter CD-spiller. Roter den til perspektivet får du det ikke tilbake uansett hvor gode høyttalerne er. Kabelforskjeller er der, men de er små. Blue heaven var ikke like åpen som Wireworld, imo. Chord er kjent som gode og rimelige.

Tilpass høyttalere til ditt rom (har mye å si), smak og cd-plater. Be selgerne bytte forsterkere slik at du lettere kan høre hvordan høyttalerne låter. Bassen kan endre seg ganske mye fra rom til rom. Også oppover i frekvensene. Spill mange plater som du kjenner og fokuser på hvilke som får deg til å nyte musikken best. Forhør deg så med hva du trenger av krefter og hvilken lydsignatur forsterkeren bør ha. Lån helst med deg hjem når du har kommet frem til noen kandidater.

Husk endelig at det er mye dårlig miksing på rock og pop album. Er kanskje ikke så stas med analytisk anlegg Hvis platene du spiller er noe kunstig vræl av et lydbilde. Det meste er jukset til elektronisk. de best lydende platene finnes innenfor akustisk musikk.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok heller ha begynt med noen rimeligere kabler som feks Eichmann E4 eller E6, så heller lånt med deg ett sett med Heimdall. Signalkabler? Har muligens endel mere å si enn høyttalerkablene, så om du legger igjen litt mere her så er det helt i orden

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Høres ut som du kunne like merker som Martin Logan, Audio Physics, Focal, Usher og Gallo. Sjekk for all del ut ML. Og ikke nedprioriter CD-spiller. Roter den til perspektivet får du det ikke tilbake uansett hvor gode høyttalerne er. Kabelforskjeller er der, men de er små. Blue heaven var ikke like åpen som Wireworld, imo. Chord er kjent som gode og rimelige.

Tilpass høyttalere til ditt rom (har mye å si), smak og cd-plater. Be selgerne bytte forsterkere slik at du lettere kan høre hvordan høyttalerne låter. Bassen kan endre seg ganske mye fra rom til rom. Også oppover i frekvensene. Spill mange plater som du kjenner og fokuser på hvilke som får deg til å nyte musikken best. Forhør deg så med hva du trenger av krefter og hvilken lydsignatur forsterkeren bør ha. Lån helst med deg hjem når du har kommet frem til noen kandidater.

Husk endelig at det er mye dårlig miksing på rock og pop album. Er kanskje ikke så stas med analytisk anlegg Hvis platene du spiller er noe kunstig vræl av et lydbilde. Det meste er jukset til elektronisk. de best lydende platene finnes innenfor akustisk musikk.

Jeg liker Audio Physics, og jeg synes at merker som Martin Logan, Usher og Anthony Gallo er MEGET spennende! Jer er egentlig for alle relativt "ukjente" merkene. Jeg har ikke tenkt å nedprioritere CD-Spiller. Stiller på lik linje med forsterker det, mener jeg. Selfølgelig vil jeg at de skal matche.
    Har sett litt på Chord, men veit ikke hvilken jeg skal vurdere, eller hvem som fører det.

Rommet der anlegget skal stå, er forsåvidt stort, på lik linje med en normal stue. Greia er at jeg skal plassere anlegget slik at detblir stående på en langside, ikke en kortside, så det blir ganske bredt(ca. 4-5m), men ikke så dypt(ca. 3.5 m).

Fytti jeg gleder meg til å begynne med dette! Kjenner at det begynner å krible i magen når jeg bare skriver om det!

Jeg har vel en del dårlige CD'er hva miksing angår. Men det er bare å begynne å kjøpe nye CD'er det. Ikke at jeg er NØDT til å ha supre CD'er all the way, kommer vel sikkert til å brenne noen skiver bare for å høre og.

BGuarden:
    Kjekt med tips.
    Har tenkt en del på signalkabler og, men det føler jeg at ikke er en like stor issue som HT kabel. Tar jeg feil?

Mulig dette har vandret mye lengre enn hva Nordost Heimdall angår.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •