Scart bedre enn HDMI(!!!) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lansky
    Takker for flotte svar fra deg. Men er mulig det er en ting om ikke har kommet klart nok frem. I min venns tilfelle, er altså scart best på BÅDE SD sendinger OG HD sendinger. Altså gir scart bedre kvalitet på Canal+ FilmHD.

Er mulig dette ikke kom klart nok frem...
    Jeg vil også påstå at dette er bare tull. Det er ikke snakk om at en nedskalert HD-kanal over scart vil se bedre ut enn HD over HDMI. Her er ikke HD aktivert. Det tør jeg påstå!!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt et par bilder for å demonstrere forskjellen på SD kanaler oppskalert i HD-dekoderen til 1080i og orginalt 576i over SCART som oppskaleres i TV. Men husk at selv om forskjellene ser enorme ut på disse bildene så er det pga. avstanden de er tatt på, ca. 10cm. Og kontrasten man oppnår med hvitt på sort. Forskjellen er ikke like stor i normal sitteavstand, med vanlige programmer. Men at SD kanalene ser bedre ut med SCART enn med HDMI oppskalert til 1080i håper jeg ikke det er stor tvil om nå. Jeg brukte min Panasonic TH-42PZ85 til dette formålet. (Full HD plasma.)

Når det gjelder påstanden om at til og med HD kanalene ser bedre ut med SCART må jeg innrømme at det høres rart ut. Det BØR være en om ikke SÅ stor forskjell i HDMI sin favør, i det minste litt bedre bilde. Men bare så det er sagt så er det jo ikke UMULIG at den aktuelle TV'en er bedre på å gjøre 576i over SCART til 768p enn den klarer å gjøre 1080i om til 768p fra HDMI.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lansky
    kvaliteten gjennom scart var hakket bedre enn gjennom HDMI.
    Brukerfeil........

(tror ihvertfall jeg...)

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 576i over HDMI vs 576i over scart? Har nemlig den muligheten på Get sin pvr. Vurderer og teste med component og la min Yamaha rx-v1800 oppskalere istedenfor Get dekoderen.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Hva med 576i over HDMI vs 576i over scart? Har nemlig den muligheten på Get sin pvr. Vurderer og teste med component og la min Yamaha rx-v1800 oppskalere istedenfor Get dekoderen.
    Med mindre vi snakker om en relativt lang SCART kabel, eller at det er mye elektronisk forstyrrelser i nærheten vil SCART være nesten nøyaktig like god som HDMI i dette tilfellet. Men det er jo ingen grunn til å bruke SCART når du er så heldig å kunne sende et 576i signal over HDMI kabelen. Med CD sin dekoder er ikke det mulig...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •