Bruk av bananplugg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruk av bananplugg

Nybegynnerspørsmål :

Blir det noe kvalitetstap hvis man bruker bananplugg i enden på høyttalerkabelen istedet for kabelen direkte i skruterminalen ? Har hørt noen har nevnt dette (at det er kvalitetstap, bedre å ha kobberet/sølvet direkte på skruterminalen), men syntes det virker rart siden veldig mange dyre kabler kommer ferdigterminert med bananplugg.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk sett gir jo en bananplugg en ekstra "overgang" mellom ht-kabel og terminalene, som i teorien vil gi et svinn.
    Bruker du gode bananplugger, med skikkelig terminering for kablene, så kan jeg aldri tro at du vil høre noen forskjell. ;-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi hørbart svinn? Da heter det kan gi, ikke vil gi, ikke engang i teorien. Jeg har iallefall aldri merket noen forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mer et spørsmål om kontaktflate spør du meg. Det er stor forskjell på terminaler og hvor lett det er å skru fast ledninger i de. Noen er bedre på bananplugger, andre er bedre på spader, andre er bedre på uterminerte.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Snakker vi hørbart svinn? Da heter det kan gi, ikke vil gi, ikke engang i teorien. Jeg har iallefall aldri merket noen forskjell.
    Haha, snakker vi flisespikking her nå?
    Men ok, jeg burde vel hengt på at svinnet ikke er relatert til et hørbart sådant.
    Spikker vel kanskje fliser sjøl også ved å nevne "svinn" i denne sammenheng? Uansett er det et ubestridelig faktum at nær sagt enhver elektrisk kobling representerer et "svinn", elektrisk sett. Derfor ble det nevnt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •