Kabler - kanskje den glemte komponent - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 153
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Sist jeg tittet igjennom en tråd lærte jeg at Beatles var søppel av Akto.
    Nåvel. Jeg synes Beatles er søppel, både musikken og innspillingene. Legg gjerne trykk på ordet jeg ...

Det eneste du har lært er hva jeg synes. Min mor synes f. eks. at Beatles er fantastisk. Hun liker derimot ikke Rammstein eller Jokke.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supra Kabler

Jeg bruker i stort sett Supra kabler, billige, pen lysblå farge, fine grå kontakter. Dessuten så overfører de både musikk og bilde på en fin måte, til en overkommelig pris.
    For de som er i Stavanger distriktet, så vil jeg anbefale en tur til Euronics lagersalg på Forus, der får du meget gode priser på det meste.
    Ikke se på prisen på pakka, snakk med folka, så lager di som regel en meget god pris.

PS. Du slipper gutter i hvit skjorte og slips! Faktisk så risikerer du og treffe folk som har peil på AV!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Nåvel. Jeg synes Beatles er søppel, både musikken og innspillingene. Legg gjerne trykk på ordet jeg ...

Det eneste du har lært er hva jeg synes. Min mor synes f. eks. at Beatles er fantastisk. Hun liker derimot ikke Rammstein eller Jokke.
    Du skrev ikke at du personlig ikke likte The Beatles noe som er en annen sak. Du skrev det er søppel og jeg tror svært mange musikkanmeldere rundt omkring i verden smiler godt av det :-D . Hvilke andre band har påvirket andre musikere så mye som Beatles og dermed betydd så mye for pop/rock historien? Spør overlevende musikklegender om de synes Beatles er søppel om du kan ;-).

Jeg kan sette på Rammstein av og til uten at jeg synes det gir meg stort musikalsk sett. Jeg ville ikke finne på å kalle det søppel for det. Det er forskjell på å like/ikke like sjangre og musikalitet.

Lydkvaliteten er en annen sak. På hvilken måte mener du f.eks Revolver og Abbey Road er søppel forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skrev ikke at du personlig ikke likte The Beatles noe som er en annen sak. Du skrev det er søppel og jeg tror svært mange musikkanmeldere rundt omkring i verden smiler godt av det :-D . Hvilke andre band har påvirket andre musikere så mye som Beatles og dermed betydd så mye for pop/rock historien? Spør overlevende musikklegender om de synes Beatles er søppel om du kan ;-).

Jeg kan sette på Rammstein av og til uten at jeg synes det gir meg stort musikalsk sett. Jeg ville ikke finne på å kalle det søppel for det. Det er forskjell på å like/ikke like sjangre og musikalitet.

Lydkvaliteten er en annen sak. På hvilken måte mener du f.eks Revolver og Abbey Road er søppel forresten?
    Musikksmak er en personlig greie, og jeg ser ikke hvordan noen kan ta seg nær av at akto liker eller ikke liker Beatles. Det har da ingenting med betydningen de har hatt på pop/rock-historien, og smaken til musikk-anmeldere er da så ymse?

Jeg personlig greier ikke å lytte til Arnold Schönberg i lange perioder av gangen fordi jeg har helt sansen for musikken hans. Det forhindrer ikke at han har hatt stor betydning for kunstmusikken.

Om Beatles så synes jeg at det musikalske veksler mellom genialt og uinteressant, og at lydbildet ofte er dårlig. Etterhvert som jeg blir eldre så beveger smaken min seg fra de eldre innspillingene deres og i retning av de nyere innspillingene.

Jeg har lært meg til å akseptere at noen liker Ole Ivars og Lasse Stefanz. Noen av dem har det faktisk utrolig gøy med musikk, og jeg er mindre og mindre opptatt av å sette meg til doms over dem.

-k

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "It's a long way from Abbey Road to Dansegalla but it is still music !"

ps! å kalle Beatles sin musikk for "søppel" er å trekke subjektiviteten vel langt.
    Det er egentlig veldig historieløst og respektløst.
    Stort sett alle etablerte og voksne rock&pop musikere i dag hadde Beatles som barndomsidol. Musikken og pop-kulturen som Beatles innførte rystet en hel verden og satt en helt ny standard for hele bransjen, konserter inkludert.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Kabel tråder pleier ofte å skli litt ut, men sjelden til Beatles debatter! Det må da finnes mere passende tråder å ta slikt i?

Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Her søker jeg å finne de reelle beveggrunnene for kabel-realistene samt å skalle av de som ikke (enda) har hørt denne viktige komponentens innvirkning på sluttresultatet.
    Er de som ikke hører forskjell på kabler noe mindre "kabel-realist", enn de som mener de hører forskjell?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    "It's a long way from Abbey Road to Dansegalla but it is still music !"

ps! å kalle Beatles sin musikk for "søppel" er å trekke subjektiviteten vel langt.
    Det er egentlig veldig historieløst og respektløst.
    Stort sett alle etablerte og voksne rock&pop musikere i dag hadde Beatles som barndomsidol. Musikken og pop-kulturen som Beatles innførte rystet en hel verden og satt en helt ny standard for hele bransjen, konserter inkludert.
    Jepp, det var nettopp derfor jeg reagerte på den :-D . Det handler ikke bare om smak og behag generelt sett akkurar som at HiFi ikke bare handler om smak, behag og match. Noen er flinke kreative musikere, andre ikke. Noen lager bedre låter enn andre, noen samspiller bedre, noen synger og spiller bedre enn andre osv.....

[QUOTE=Pinguz]Hmm... Kabel tråder pleier ofte å skli litt ut, men sjelden til Beatles debatter! Det må da finnes mere passende tråder å ta slikt i?
    QUOTE]

Glitrende om tråden ment til å provosere sklir ut til musikkdebatt :-D .....

Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Musikksmak er en personlig greie, og jeg ser ikke hvordan noen kan ta seg nær av at akto liker eller ikke liker Beatles. Det har da ingenting med betydningen de har hatt på pop/rock-historien, og smaken til musikk-anmeldere er da så ymse?

Jeg personlig greier ikke å lytte til Arnold Schönberg i lange perioder av gangen fordi jeg har helt sansen for musikken hans. Det forhindrer ikke at han har hatt stor betydning for kunstmusikken.

Om Beatles så synes jeg at det musikalske veksler mellom genialt og uinteressant, og at lydbildet ofte er dårlig. Etterhvert som jeg blir eldre så beveger smaken min seg fra de eldre innspillingene deres og i retning av de nyere innspillingene.

Jeg har lært meg til å akseptere at noen liker Ole Ivars og Lasse Stefanz. Noen av dem har det faktisk utrolig gøy med musikk, og jeg er mindre og mindre opptatt av å sette meg til doms over dem.

-k
    Jeg tok meg ikke nær av det og er heller ingen spesiell Beatlesfan. Les en gang til. Schönberg kan jeg like å høre på ganske lenge. Biosphere har jeg det litt som deg med S. Enig med deg om Beatles.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Likte heller ikke Beatles, men de har vokst seg på etterhvert når man forstår hvor mange av mine helter som verdsetter de høyt!

Revolver er ei kjempeskive!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Musikk smak er vel en personelig greie ja, men å si at Beatles bare har dårlige kvalitet på inspillingene, det er vel å trekke dette vel langt. Beatles har vel hatt innspillinger der noen live inspillinger er så fulle av publikums hyling at de selv ikke hørte seg selv opptre, til gode studio opptak der noe av utstyret som ble brukt fremdeles vel går for å være blandt det beste, og går fint ann å høre på selv meget gode HIFI anlegg.

Bruken av stereo kanalene var vel ikke alltid velykkede i den tiden Beatles holdt på, der man f.eks med bruk av hodetelefoner kan få en følelse av at man hører på en noen av enkeltsporene på en fleres spors mastertape, men det er vel en litt annen problemstilling.

Beatles ble vel i sin tid så store og så viktige for musikk brangsjen at de vel har virket som en katalysator for den tekniske utviklingen i HIFI verdenen også, så jeg synes det er litt merkelig og kanskje litt historieløst å lese at noen dypt inne i Audio brangsjen synes Beatles bare er søppel.

Selv kan jeg både digge Beatles, Led Zeppelin, Pink Floyd, Rammstein, AC DC, Billy Idol, ZZtop, Bob Dylan, osv og mye forskjellig Klassisk musikk osv, og jeg merker ikke hvilke kabler som brukes ved disse innspillingene i studioene osv, like lite som merket påstemplet på isolasjonenog og f.eks pilretningen rundt kobber lederene som ligger i kablene i eget oppsett. :-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig dere kan starte en ny tråd om dette, tåplig å bruke denne tråden til slike ting.

Når akto mener at Beatles er søppel, så minner det meg om at selv søppel kan brukes til å lage kunst av.:-D

Utvalgte arbeider 1969-97 - Søppelkunst- Billedkunst - Installasjon
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en god vaffeloppskrift?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    mulig dere kan starte en ny tråd om dette, tåplig å bruke denne tråden til slike ting.

Når akto mener at Beatles er søppel, så minner det meg om at selv søppel kan brukes til å lage kunst av.:-D

Utvalgte arbeider 1969-97 - Søppelkunst- Billedkunst - Installasjon
    Det er vel ingen projektor som kan matche det rolig bildet og "oppfriskings frekvensen" som en god Dias Lysbilde fremviser kan prestere, ikke mye myldring, problemer med panoreringer eller regnbue effekt der nei ...

Det er vel dette at brannfaklene hagler og bensinkannene er fyllt til randen og er klargjort for bålet og sitter ganske løst i de forskjellige leirene, som gjør mange kabel debatter ofte blir mye OT og underholdende lesning.

Vaffel oppskrifter tja, hvilke kabel har du på vaffeljernet forresten?

Utifra antallet kabel debatter i forumet ser jeg ikke helt at overskriften for denne tården "Kabler - Kanskje den glemte komponenten" helt har en stor grad av gyldighet, men det ser sannelig ut som også denne har livets rett.

Åpner nå bensinkanna og hendvender meg nå til trådens kabel entusiaster, og roper JEG ER KABEL SKEPTIKKER, KOM OG OMVEND MEG......

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Noen som har en god vaffeloppskrift?
    Ingredienser
    4 dl hvetemel
    4 dl melk
    5 stk. egg
    100 g smeltet smør
    5 ss sukker
    1 ts malt kardemomme

Slik gjør du:
    Røren gir ca 8 vaffelplater.

1. Ha alt det tørre i en bolle og spe med litt av melken om gangen. Rør godt mellom hver gang for å unngå klumper.

2. Rør inn eggene og tilsett smeltet smør. La røren stå og svelle 1/2 time.

3. Stek vaflene og server dem gjerne varme.

Serveres med syltetøy, rømme, sukker, smør og/eller brunost.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Åpner nå bensinkanna og hendvender meg nå til trådens kabel entusiaster, og roper JEG ER KABEL SKEPTIKKER, KOM OG OMVEND MEG......
    Som man sier i Life of Brian: "crusify him, crusify him............"

Her er din "dom":

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Som man sier i Life of Brian: "crusify him, crusify him............"

Her er din "dom":

Kabler - kanskje den glemte komponent-flammer-gif

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

Kabler - kanskje den glemte komponent-flammer-gif

Peiskos? Hvilken kabel passer best til det?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ

Synes du vi trenger enda en kabeltråd med ironisk utganspunkt?

Smiiiil....:-) :-) :-)

La oss heller skrive om musikk. Har du oppdaget noen nye band i det siste, Hoj?

Jeg har gravd litt mer fra 60/70 tallet. King Crimson, Led, Pretty Things, Yes og the fab står for meg som noe av det beste. SF Sorrow fra The pretty Things blir nevnt som det mest undervurderte, har dere hørt den?

Rolling Stones, det er søppel det....:twisted: :wink: :wink:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du vi trenger enda en kabeltråd med ironisk utganspunkt?

Beghøver ikke ennå en tråd nei, vi har jo denne

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolling Stones, det er søppel det....:twisted: :wink: :wink:
    hør hør - dette er konstruktivt (selv om jeg er hjertens enig)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stones, ække det steinbra'a?

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •