2 delt subkabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 delt subkabel

Kan man bruke en 2 delt sub kabel på en sub med bare 1 sub inngang for kabel? Og hva er fordelene med å ha 2 innganger vs. 1?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Kan man bruke en 2 delt sub kabel på en sub med bare 1 sub inngang for kabel?
    Kan du forklare litt nærmere?

Og hva er fordelene med å ha 2 innganger vs. 1??
    Hvis du har en forsterker som ikke har subutgang så kan du kjøre et stereosignal rett på subben via disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av IImilleniumII
    Kan man bruke en 2 delt sub kabel på en sub med bare 1 sub inngang for kabel?

----
    Kan du forklare litt nærmere?

-----
    Jeg har en kabel som deler seg ut i 2, en rød og en sort som ikke var noe problem med min forige sub som hadde to sub innganger, men på den nye svs subben min har den bare en ingang for kabel, altså blir det en som blir hengende uten å få seg ett hull
    Bør jeg da kjøpe ett y ledd som gjør at jeg ender opp med bare en i stedet for to?

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av IImilleniumII
    Og hva er fordelene med å ha 2 innganger vs. 1??

Hvis du har en forsterker som ikke har subutgang så kan du kjøre et stereosignal rett på subben via disse.
    Skal kjøpe meg en yamaha v861 så tror den har sub utgang. Det jeg lurer på er hvorfor noen subber har mulighet for å koble til 2 utganger/terminaler (eller hva dere kaller det) på baksiden av seg slik som min gamle xelent sub hadde?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kabel som deler seg ut i 2, en rød og en sort som ikke var noe problem med min forige sub som hadde to sub innganger, men på den nye svs subben min har den bare en ingang for kabel, altså blir det en som blir hengende uten å få seg ett hull
    Bør jeg da kjøpe ett y ledd som gjør at jeg ender opp med bare en i stedet for to?
    Det går helt fint å bruke den kabelen du har ved bare å koble i den ene, kan være lurt å teipe over den løse enden for å unngå kortsluttning.

Skal kjøpe meg en yamaha v861 så tror den har sub utgang. Det jeg lurer på er hvorfor noen subber har mulighet for å koble til 2 utganger/terminaler (eller hva dere kaller det) på baksiden av seg slik som min gamle xelent sub hadde?
    De fleste subber har kun en kontakt for å motta bassignalet fra en reciever, men noen subber har og mulighet for å kjøre innpå et vanlig stereosignal (rød og hvit) fra kilder som ikke har sub utgang.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Det var kjekt, slipper å kjøpe ny kabel da Et siste spm. Vil jeg få en forbedring av lyd hvis jeg kjøper ett y-ledd som gjør at kabelen går inn til en utgang eller vil ikke dette ha en hensikt?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Det var kjekt, slipper å kjøpe ny kabel da Et siste spm. Vil jeg få en forbedring av lyd hvis jeg kjøper ett y-ledd som gjør at kabelen går inn til en utgang eller vil ikke dette ha en hensikt?
    Nei, ett fett, samme signal!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •