Vi med Xindak kabler! Erfaringer ønskes! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 162
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har en klar mening/erfaring om denne xindak FA1 kabelen er bedre en nordost blue heaven??

Er xindak kabelen lys/mørk?

setter stor pris på tilbake melding på akkurat dette..

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det gått 20 dager siden jeg bestilte kabler fra nysound, varene skulle blitt sendt den 20'nde etter hva jeg fikk info om når jeg bestilte.

Skal det ta så lang tid?

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskylder for dobbelpost. Nettet fuska.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johs
    Noen som har en klar mening/erfaring om denne xindak FA1 kabelen er bedre en nordost blue heaven??

Er xindak kabelen lys/mørk?

setter stor pris på tilbake melding på akkurat dette..
    Xindak kabelen er nok en del mørkere feitere i klangen enn det nordost er.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet litt på nysound og er stort sett fornøyd, nøyaktig hvilke deler og kabler jeg har står listet opp i signaturen min.

Strømkablene fra Xindak sitter ikke helt perfekt på plass, men de sitter likevel godt nok til at de ikke faller ut med mindre du plugger de ut.

Høytalerkablene ser ut som det er bra kvalitet på, kontaktene er solide og kvalitetsfølelsen kan sikkert sammenlignes med langt dyrere kabler.

Signalkablene sitter også veldig godt, på pluggene til disse kan du skru på hettene (pluggene) for å løsne eller stramme grepet der de er koblet til.

Xindak-kabler har jeg kun positive erfaringer med, dersom jeg utvider til surround går jeg til innkjøp av enda flere slike ledninger.

Xindak vibrasjonsdemperene derimot er jeg ikke fornøyd med, jeg bestilte tre sett av den rimelige typen og enda alle tre settene var helt likt merket var det tydelig at jeg mottok to ulike modeller. Vibrasjonsdempesettene består av tre "føtter" med en metallkule på, CD-spillere etc. legges eller balanseres på disse metallkulene slik at de "flyter" nesten som på vann. Føttene jeg fikk i det ene settet var noe tyngre og var finere i fargen enn i de andre settene, samtidig var det mindre friksjon mellom kulen og basen slik at kulen kunne rulle lettere.
    Metallkulene var ikke polert og var heller grovt avrundet, det samme gjelder "hullene" som kulene sitter oppi. Dette fører til at kulene stort sett hadde vanskelig for å bevege seg i alle eller noen retning, de kilte seg rett og slett fast. Det var ikke like ille med det settet som virket mer eksklusivt, dette bruker jeg faktisk fordi det virker litt stilig.

Så min anbefaling er at de billigere modellene av vibrasjonsdemperene er ikke mye vits i å kjøpe. Er også usikker på om det egentlig har noe for seg i det hele tatt å la komponenter ligge og balansere på slike metallkuler, det kan jo hende det bare er en gimmick.

Jeg kjøpte også et G&W TW-08D strømfilter og dette er jeg veldig fornøyd med. Det løste et plagsomt problem som fikk sikringen til å gå veldig ofte, og jeg føler (eller innbiller meg) at lyden fikk seg et lite løft også - dette kan selvsagt ha andre årsaker ettersom jeg gjorde flere "justeringer" på en gang i anlegget.

Leveringstid fra NYsound har vært ca 2-3 uker, 2-3 dager av denne tiden er pakken i transport fra Kina. Den ene pakken etterlyste jeg om og jeg fikk raskt svar på hva de ventet på (vibrasjonsdemperene) og når de forventet å motta dette og sende pakken.

Ellers er jeg så fornøyd med Kina-bestilling at jeg vurderer å kjøpe CD-spiller og forforsterker derfra. Man får mye for pengene.

Toll må forresten betales, det er vanlig å få giro til å betale toll 1-2 måneder i etterkant gjennom posten. Toll kommer på rundt 24% av totale summen på pakken (altså pris på varene PLUSS fraktkostnad). Noen forretninger kan oppgi gal verdi på pakken hvis du ønsker det, dette gjøres på eget ansvar men tollvesenet bruker prisen som står på pakken som utgangspunkt for hvor mye du skal betale i toll.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Par spørsmål

Jeg hiver meg på denne tråden med et par spørsmål til dere som har erfaring med Xindak og bestilling osv...

1. Utifra utstyret i signaturen min... hvilke HT-kabler bør jeg velge? Jeg vil ha banan i begge ender.

2. Jeg bor nærme Sverige og mottar derfor pakker "Post Restante" slik at jeg slipper Moms, toll osv... noen erfaring med å handle på denne måten via NYsound?

3. Vurderer også å skifte coax-kabelene som går til hver sin innebygde SUB i AudioPro'ene... hvilken coax bør jeg velge?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha banan i begge ender blir det vel SC-01B

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 01B Bi-Wire?

Og btw... hva er forskjellen på f.eks FC-betegnelsen og FS-betegnelsen på kablene?

Hva med tverrsnitt? Jeg ser ikke at NYsound oppgir noe tverrsnitt på kablene?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tversnitt oppgir de aldri. Så for alt vi vet er det bare en kledd lampeledning. 2x0,75mm^2

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jaja... men jeg er først og fremst ute etter god byggekvalitet og fint utseende for min egen del... Mine ører hører ikke forskjell uansett tror jeg

Men ang coax til SUB'ene... noen forslag?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du bruke coax til subben?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... ser mange kaller det en Coax-kabel, men den subwoofer interconnect cable er kanskje rett å kalle den

Iallefall en passende kabel til hver av sub'ene da... forslag?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub kabel er en vanlig signal kabel!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Er ikke 01B Bi-Wire?
    Jo. Den du trenger er SC-01, og skal du ha banan i begge ender, er det bare å skrive det i kommentarfeltet når du bestiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min FS01 kabel i dag! Byttet fra noe proson crap som jeg i pengenød kjøpte med anlegget fra surround.no.

Forskjellen er veldig stor! Alt med lyden har blitt bedre. Bassen, skille av instrumentene og plassering! De er dog litt mørke i klangen (noe mine høytalere også er ) heldigvis kan jeg sette diskanten på +3db så ble det perfekt. Satt også ned bassen fra +3db til 0

At dette er placebo har jeg vanskelig for å tro, men er det det så er jeg rimelig imponert av effekten.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig. Har sansen for Xindak kabler. Men tror jeg kanskje kommer til å gå for noe annet nå siden høytalerene mine er litt mørke i klangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fs-2 er kanskje veien å gå, da det er den av kablene (utenom fs-Gold) som er mest oppløst og noe lysere i klangen enn fs-1.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe info om FS0.5? Vurderer å bestille en slik i biwire.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Strømkabler

Dette med å si at skikkelige strømkabler gir "løft" til anlegget kan nok godt stemme i de fleste tilfeller, og at støy forsvinner pga. god skjerming. Så man vil nok tjene litt på et slikt kjøp. Men det å påstå at en strømkabel til 5000 kroner gjør at anlegget spiller mye bedre enn en kabel til 400-500 kroner går nok på psyken, man får nok en bedre følelse av at det ligger 5000 kroner på gulvet enn at det ligger 400 der.

Så et kjøp av Xindak sine billige strømkabler vil jeg si er et godt kjøp, men strømkabler til over 1000-1500 blir nok i drøyeste laget, og etter min mening vil låte nett likt.

På høyalerkabler/signalkabler så kan man kanskje stige i prisen for å forbedre mer eller mindre betraktlig lydmessig. Men også der går en grense (Fks. Nordost Odin til 300 000?).

Jeg for min del har veldig stor tro på Viablue og ser frem til et innkjøp av disse kablene til hele anlegget i nærmeste fremtid.

Lykke til med valg av kabler.8)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg der, når det gjelder strøm kabler. Selv bruker jeg kun Supra sine. Har også vært innom Xindak sine "rimelige", men synes Supra sine er bedre.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •