Vi med Xindak kabler! Erfaringer ønskes! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 162
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak PC-02 kjøpt i dag bilder kommer

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å venter på mine.. De blir sendt fra Haugesund og jeg bor på Stord. Men ser nå på sporingen at de er sendt til Stavanger:-?

De kan da vel umulig sende fra Haugesund, innom Stavanger for å så sende til Stord. Da har posten problemer..

edit: jo det kan de visst..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ikke rart det koster å sende pakkerhehe Satser på du blir fornøyd da

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den komt frem?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom igår kjekke esker de kommer i, skal ta vare på de om disse skal selges videre senere. tykke og veldig bra gjennomført kabel når det gjelder utseende! Har ikke fått sjansen å koble det opp enda. må ut med alle kabler og forsterker isåfall. Men skjer nok til helgen. Får heller bare sette forsterkeren ved siden av tv benken for nå. Skal flytte 1 mai uansett
    Må og legge til at de satt perfekt fast i høytaleren, måtte bare teste det.

Hvor mye betalte du for en strømkabel til subwooferen din foresten?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    I dag fikk jeg meg ny sub, eller retter sagt ny strøm kabel som gjorde subben som ny. Mye strammere bass. Mye bass, men hører ikke at den kommer i fra subben. Dette va blink skudd altså. Løp og kjøp
    Jeg skal ikke kuppe denne tråden, og langt mindre starte en kabeldebatt. For meg har kabler kun tre egenskaper jeg bryr meg om; prisen, tykkelse (på lederen, ikke isolasjonen), og utseende. Men jeg MÅ bare spørre, mest av nysgjerrighet;
    Hvordan i all verden kan du mene at en liten kabelstump som leder 230V fra stikkontakten til forsterkeren kan ha SÅ mye å si på lyden? Hva med ledningene frem til stikkontakten? Hvordan kan den siste meteren bety alt liksom?

Forøvrig er jeg enig at ViaBlue lager kabler etter min smak, der er det snakk om bra byggekvalitet, holdbarhet, god passform og fint design for prisen.

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad

Forøvrig er jeg enig at ViaBlue lager kabler etter min smak, der er det snakk om bra byggekvalitet, holdbarhet, god passform og fint design for prisen.
    Er heilt enig med deg. Grunnen til at eg liker dem så godt er at dei ikkje er underdimensjonert, handbygde, sikkelige plugger som sitter. og til den prisen er dei veldi bra:-D

Viablue kommer også med straum kabler til desember trur eg:-D Etter den infoen eg har fått så vil dei ligge i samme prisklasse som signalkabler og ein av dei feitaste kabelene trur eg skulle kunne tåle 16A. also 3680W ( er ikkje 100% sikker men etter slik eg forsto det så skulle den det)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke kuppe denne tråden, og langt mindre starte en kabeldebatt. For meg har kabler kun tre egenskaper jeg bryr meg om; prisen, tykkelse (på lederen, ikke isolasjonen), og utseende. Men jeg MÅ bare spørre, mest av nysgjerrighet;
    Hvordan i all verden kan du mene at en liten kabelstump som leder 230V fra stikkontakten til forsterkeren kan ha SÅ mye å si på lyden? Hva med ledningene frem til stikkontakten? Hvordan kan den siste meteren bety alt liksom?

Jeg syns det, og har inget som helst behov for å overbevise deg om at det er bedre. Jeg syns det ble bedre, og det er det som er viktigst for meg.

Det som er inni veggen blir ikke påvirket av signalkabler, høytalerkabler, osv.

Jeg sier bare: prøv selv. Du vil merke det best på sub og cd spiller. Men merket også liten del på forsterkeren da jeg byttet litt frem og tilbake for å teste. Lyden var ikke like varm og fyldig med orginalkabelen. Dessuten følte jeg flere detaljer kom frem med den nye og skjermede Supra kabelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    Viablue kommer også med straum kabler til desember trur eg:-D Etter den infoen eg har fått så vil dei ligge i samme prisklasse som signalkabler og ein av dei feitaste kabelene trur eg skulle kunne tåle 16A. also 3680W ( er ikkje 100% sikker men etter slik eg forsto det så skulle den det)
    det er da ikke mer enn 2,5mm kvadrat som trengs for 16A. Mellom stikkontakt og forsterker så hadde det ikke vært noe problem med 1,5mm på 3600w heller

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oldetek
    det er da ikke mer enn 2,5mm kvadrat som trengs for 16A. Mellom stikkontakt og forsterker så hadde det ikke vært noe problem med 1,5mm på 3600w heller
    ops skrive feil. det skulle sefølgeli stå 20A og 4600W:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv en kabelskeptiker, men til kabelfanatikernes forsvar, er det jo få som betviler hensikten med bruk av gode strømledere inne i selve apparatene... Hvor begynner "verdikjeden" til en forsterker? Ved transformatoren i forsterkeren, inntaket i veggen, kraftverket eller fossefallet?

Selv er jeg ikke overbevist, og handler strømkabler etter tre variabler, tykkelse på leder, isolasjonsevne og pris.

Når det er sagt, må jeg få legge til at jeg tidligere hadde et pr Xindak høytalerkabler som var meeget gode! Diskanten i B&Wene ble silkemyk, og mellomtonen mer oppløst en ved bruk av f.eks. monster flatline.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak er mye for pengene

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet meg kamera idag. Tok en del bilder av oppsettet men det var så mørkt ute og lite lys inne så det ble dårligt alt sammen. Men et lite stemningsbilde av kablene er iallefall på plass

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc-02

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det, og har inget som helst behov for å overbevise deg om at det er bedre. Jeg syns det ble bedre, og det er det som er viktigst for meg.

Det som er inni veggen blir ikke påvirket av signalkabler, høytalerkabler, osv.

Jeg sier bare: prøv selv. Du vil merke det best på sub og cd spiller. Men merket også liten del på forsterkeren da jeg byttet litt frem og tilbake for å teste. Lyden var ikke like varm og fyldig med orginalkabelen. Dessuten følte jeg flere detaljer kom frem med den nye og skjermede Supra kabelen.
    Neida, du trenger ikke overbevise meg, og selvfølgelig er det bra at du synes/mener/hører det er bedre.
    For meg høres det bare så veldig ulogisk ut, og jeg klarer aldri å godta ting som ikke har en eller annen form for forklaring. Det er bare sånn jeg er.....

Men når du sier at kablene i veggen ikke blir påvirket av signalkabler osv. Så slår den motsatte tankegangen meg i stedet. For jeg forstår ikke at en AC spenning på 230V skal bli "forurenset" fra f,eks et 2V signal fra en signalkabel, men derimot det motsatte kan jeg være med på!

Er det her poenget ligger? At en godt skjermet strømkabel ikke påvirker signalkabler og evnt forforsterkeren? Eller er jeg på helt på jordet nå? (igjen)

Jeg kommer ikke til å teste ut dette selv skjønner du. For meg blir dette som 19" felger på bilen. Tøfft å se på, men nødvendig? Bedre å kjøre med? Får bilen bedre ytelser? Jeg synes ikke det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor?
    Naturligvis på "Min Hjemmekino" plass vel.. :P

Men kan legge det ut her og

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, du trenger ikke overbevise meg, og selvfølgelig er det bra at du synes/mener/hører det er bedre.
    For meg høres det bare så veldig ulogisk ut, og jeg klarer aldri å godta ting som ikke har en eller annen form for forklaring. Det er bare sånn jeg er.....

Men når du sier at kablene i veggen ikke blir påvirket av signalkabler osv. Så slår den motsatte tankegangen meg i stedet. For jeg forstår ikke at en AC spenning på 230V skal bli "forurenset" fra f,eks et 2V signal fra en signalkabel, men derimot det motsatte kan jeg være med på!

Er det her poenget ligger? At en godt skjermet strømkabel ikke påvirker signalkabler og evnt forforsterkeren? Eller er jeg på helt på jordet nå? (igjen)

Jeg kommer ikke til å teste ut dette selv skjønner du. For meg blir dette som 19" felger på bilen. Tøfft å se på, men nødvendig? Bedre å kjøre med? Får bilen bedre ytelser? Jeg synes ikke det.
    Ja, det er vel det den skal, ikke påvirke forsterker, cd spiller, osv

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir fort litt farlig å sammenligne kabler med felger synes jeg, da felger fort gjør mer forandringer enn bare utseende. Tenker da f.eks på geometrien mellom det fjerende dekket mot vegbanen geometrien på selve dekket ved belastning , kjøling for bremser, massen som er i bevegelse på de fjerede delene osv. Det skal vel godt gjøres å ikke merke forskjell på bilens kjøreegenskaper hvis man bruker standard profil dekk og felger, eller felger som i stor grad reduserer dekk profilen og dermed dekkets egenskaper betraktelig. Om det blir bedre å kjøre med, det er vel en helt annen sak.

Er ellers veldig enig i dine konklusjoner rundt kabler og skermings karakteristikker osv. Tror ikke du er helt på jordet for å si det sånn.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •