Vi med Xindak kabler! Erfaringer ønskes! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 162
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Jeg må bare spørre - hva er hensikten med den grove strømkabelen, når den er koblet til en strømpad som har en mye mindre kabel? Ellers så ser jo kablene bra ut da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kabel til bakhøytalere

Her dere noe tips til kabel og bruke her trenger til 4 stk høytalere lengden blir ca 12 meter

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmul
    Her dere noe tips til kabel og bruke her trenger til 4 stk høytalere lengden blir ca 12 meter
    Da ville eg tatt biltema kabler som er billige, eller bestille 4x12meter supra htkabler fra eltek.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torby
    Jeg må bare spørre - hva er hensikten med den grove strømkabelen, når den er koblet til en strømpad som har en mye mindre kabel? Ellers så ser jo kablene bra ut da.
    Jeg vet ikke dimensjonen på kobberkabelen som er inni Xindak kabelen. Men strømpadden har 3x1,5mm^2. Og jeg vil tippe Xindak kabelen har det samme eller 3x2,5mm^2. Så den store forskjellen tror jeg det ikke er. Men blir nok bestillt supra padder snart

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flytta all elektronikken og trenger derfor en lenger HT kabel. Skal derfor selge min Xindak FS-2.

Noen interesserte?

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha lest mye gjennom tråden her vil jeg stille et kjapt spørsmål, vil jeg merke stor forskjell på New York Sound Online HiFi Store og en billig biltema kabel på 30kr? Er forskjellen veldig stor?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har testet Xindac kabler opp imot Viablue sine? Og som kan komme med noen kommentarer?
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyhawk
    Uten å ha lest mye gjennom tråden her vil jeg stille et kjapt spørsmål, vil jeg merke stor forskjell på New York Sound Online HiFi Store og en billig biltema kabel på 30kr? Er forskjellen veldig stor?
    Om du har en billig tynn kabel fra biltema mot de billige Xindac kablene som eg har (350 kr paret) så hører ivertfall eg en god del forskjeld på alle elementene. Men med de tykke biltema har hører eg bare forskjeld i det øvre område og mest i mellomtonen.
    MEN, som svar på alle som lurer på om det er SÅ stor forskjeld så er det ikke det med tanke på ytelse per pris. Da er heller å bytte ut CD, forsterker eller effektforsterker som matcher bedre å bruke pengene på.

Det mest positive med Xindac kabelen var jo att den skjermet vekk all støy lyden som eg hadde også ser den himla bra ut

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha vært litt forsiktig ang Xindak kablene fra NYsound, Katty osv.

Som nevnt tidligere i tråden så er det sådd litt tvil om "ekteheten" til disse kablene, og dette er ting som har vært kjent lenge.

Det ryktes også at elektronikk hos NYsound er B-varer/ retur varer som de får kjøpt inn billig, og som de pakker om og legger ut for salg til full pris..

Dette er dog foreløpig bare rykter og anntagelser, men hvorfor ta sjanser bare for å spare en liten penge?

Jeg har kjøpt alle mine Xindak kabler igjennom autorisert forhandler her i Norge nettopp for og være sikker på at jeg får det jeg faktisk betaler for.

Igjennom en autorisert forhandler har jeg også noe som heter retur rett, noe som kan vært greit og ha med seg..

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe Xindac fra NYsound er nok ikke noe problem med høytalerkablene ivertfall. Etter det eg har hørt med mine hørest dem rimelig bra ut og ser ut til å vere den ekte varen.
    Om det har vert retur eller noen annet før betyr ikke så mye for meg når eg fikk to par til prisen av ett inkludert frakt

Tenker eg kjøper strømkabler og RCA kablene hos audio folka i norge. Men forsetter å kjøpe høytalerkablene hos NYsound.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vet ikke hva som skjedde, men jeg skrev ufordelaktig om prisingen fra nysound. Det var ikke riktig, jeg sammenlignet prisen på TO sett FA-1 fra nysound med prisen på ETT sett fra Audifoni. Sikkert fordi hodet er kokt etter en lang uke :-)

Men at kablene ga ekstra piff til lyden er jeg ikke i tvil om et sekund!! Sammenlignet med svarte skolisser og DIY dikemark m/bullet plugs ga FA-1 et renere lydbilde. Kanskje pga medre skjerming? Bassen kom bedre fra også. Jeg er fornøyd.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes iallefall mine Xindak kabler var en del bedre enn Proson sine "HIGH END" kabler, så jeg er spent på å prøve FS serien til Xindak. Har også lyst å prøve Nordost Kabler. Er iallefall fornøyd med kvaliteten og lytte opplevelsen de gir meg. I tillegg til god kundebehandling hos Audiofoni

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men gjerne kom med forskjeller på Xindak VS Viablue

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Jeg ville ha vært litt forsiktig ang Xindak kablene fra NYsound, Katty osv.

Som nevnt tidligere i tråden så er det sådd litt tvil om "ekteheten" til disse kablene, og dette er ting som har vært kjent lenge.

Det ryktes også at elektronikk hos NYsound er B-varer/ retur varer som de får kjøpt inn billig, og som de pakker om og legger ut for salg til full pris..

Dette er dog foreløpig bare rykter og anntagelser, men hvorfor ta sjanser bare for å spare en liten penge?

Jeg har kjøpt alle mine Xindak kabler igjennom autorisert forhandler her i Norge nettopp for og være sikker på at jeg får det jeg faktisk betaler for.

Igjennom en autorisert forhandler har jeg også noe som heter retur rett, noe som kan vært greit og ha med seg..
    Og hvilken av disse (norske) forhandlerne jobber du for.........?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han jobber ikke for noen forhandler.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virket da vitterlig som om han prøvde å reklamere for norske Xindak forhandlere, og samtidig spre frykt-propaganda om de utenlandske.... :roll:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men gjerne kom med forskjeller på Xindak VS Viablue
    Mine andre kabler er fra ViaBlue. Her snakker vi litt annen kvalitet, spør du meg. Synes dette er sterkere, penere og bedre produkter. Jeg synes det ser ut som at Xindak-kablene etterhvert kan utvikle irr, mens Viablue ikke er i nærheten av noe slikt. Passformene på pluggene på ViaBlue-kablene er særdeles bra og skikkelig byggkvalitet. I mine øyne kabler av bedre kvalitet. Deres service grenser også til helt fantastisk her i Norge (Xtreme-Cable og www.Soundplanet.no)
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hørt mye skryt om Viablue kablene. Irr(rust?) sa du? Har du åpnet og sett? Eller erdet pluggene du snakker om? Men hvis vi sammenligner Viablue og Xindak i samme prisklasse da? Mye forskjeller da?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hørt mye skryt om Viablue kablene. Irr(rust?) sa du? Har du åpnet og sett? Eller erdet pluggene du snakker om? Men hvis vi sammenligner Viablue og Xindak i samme prisklasse da? Mye forskjeller da?
    Snakker om pluggene. Jeg må poengtere at jeg skrev "Jeg synes det ser ut som at Xindak-kablene etterhvert kan utvikle irr."
    Irr er vel et hvitt matt belegg, eller er det jeg som formulerer meg feil?
    Jeg kan bare sammenligne de Xindakene jeg har mot mine egne ViaBlue. De er jo langt fra samme prisklasse, så det blir kanskje litt feil å sette dem opp mot hverandre på den måten.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Og hvilken av disse (norske) forhandlerne jobber du for.........?
    Sitter på ræva hele dagen og borrer i fasadeglass jeg.

Jeg er bare en bekymret fan av Xindak, og vil ikke at dere skal få dårlige erfaringer med eventuelle billige kopier.

AW:
    Det heter irr ja.
    Har dog ikke merket noe av dette på mine kabler.

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •