Kabelsko internt i høyttaler? Hvor og hvilke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabelsko internt i høyttaler? Hvor og hvilke?

Leter etter Kabelsko og spader til kobling av høyttalerelementene internt i høyttaler.
    Jeg forstår at disse kommer i forskjellige størrelser, og med forskjellige legeringer.
    Har hørt (men vet ikke) at de "billige" skoene er fortinnet messing. Og at den rette kvaliteten skal være fortinnet kobber. Nå vet ikke jeg om så mange som selger slike ting bortsett fra de som driver med bilstereo, Claes Olson, Biltema etc. Felles for dem alle er at de ofte selger pakker med en drøss oppi, uten merking, og uten "kompetanse" til å kunne fortelle meg om legeringen.

Derfor lurer jeg på om noen av dere har kjennskap til dette?

Det jeg er ute etter ser slilk ut

Jeg trenger også tilhørende "spader" altså motsatt kobling.

Størrelsene jeg trenger er visstnok 4.8 og 6.3 til bass/mellomtone og 4.8 samt 2.8 til diskanten (den store på pluss)

Noen som kan peke meg i rett reting her?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det finnes leverandører til proffmarkedet som fex AMP . Ikke sikker på om det går å handle for private der.. Grunnen til at messing brukes er at de beholder "spensten" i motsetning til kobber som er et mykere matriale..
    Pesonlig lodder jeg :-D Fikk levert AMP stikkere til noen "problembarn" med gullbelagte kontaktflater den gangen jeg jobbet med bil.......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •