Hjelp til valg av 10m hdmi kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av 10m hdmi kabel

Det er enormt mye snakk og diskutering om billig vs dyr hdmi kabel her i forumet, men det ser ut som mange er enige om at lengre kabelstrekk kan bety problemer på de billigste.

Jeg har nettop fått min 1080p Epson TW-1000 projektor og jeg trenger 10 meter hdmi kabel. Jeg har hatt digital kabler fra Argon før, men er litt usikker om det holder mål etter en 10 meter reise fra en ps3? Har sett litt på Better Cables, men hdmi kablene deres virket litt overpriset:-?

Jeg skal kjøre 1080p signaler.

Argon:
    Kabler - Bildekabel | Hi-Fi Klubben: ARGON 5103H HDMI Kabel

Better Cables
    Welcome to L-Sound!

Noen som kan anbefale noen 10m "trygge" hdmi kabler?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dreamscreen. Garanterer full hd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hva med dreamscreen. Garanterer full hd
    En god ide! Men er det ikke de litt vel stive å bøye i hjørner? (Kabelen skal gjemmes i kabelskjuler)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok Supra kabler bedre. Fås på Av shop.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Enhver HDMI kabel vil kunne funke da det kun er data som sendes og enten mottas eller ikke. Det er i bunn og grunn ikke forskjell på om du har dyr eller billig kabel så lenge du får kontakt, men en billig kabel kan gi større problemer med å oppnå kontakt enn med en dyr.

Jeg kjøpte 10m HDMI kabel på clas ohlson. Funker helt fint. Hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt det, og hvis det ikke funker er det jo bare til å returnere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelskjulerne er ganske store, så jeg tror faktisk at Dreamscreen vil fungere, så jeg tror jeg velger det.

Sitat Opprinnelig postet av hanspetter
    Heisann. Enhver HDMI kabel vil kunne funke da det kun er data som sendes og enten mottas eller ikke. Det er i bunn og grunn ikke forskjell på om du har dyr eller billig kabel så lenge du får kontakt, men en billig kabel kan gi større problemer med å oppnå kontakt enn med en dyr.
    I teorien skal det jo være slikt, men hvorfor mange får litt "snø" og slikt virker litt rart, så jeg tar ikke sjansen + kontakt problemer som du nevner. Kjører du full hd knirkefritt?

I vurderingen av valg så kan man jo ikke skryte av å ha Clas Ohlson kabler i hjemmekinoen! Det har jo mye å si det også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audun91
    Kabelskjulerne er ganske store, så jeg tror faktisk at Dreamscreen vil fungere, så jeg tror jeg velger det.

I teorien skal det jo være slikt, men hvorfor mange får litt "snø" og slikt virker litt rart, så jeg tar ikke sjansen + kontakt problemer som du nevner. Kjører du full hd knirkefritt?

I vurderingen av valg så kan man jo ikke skryte av å ha Clas Ohlson kabler i hjemmekinoen! Det har jo mye å si det også
    Hehe. Ikke noe å skryte av nei men er det egentlig det som teller?

Nei, jeg kjører 720p/1080i, men har ikke sett noe til snø. Veldig fornøyd jeg, men kanskje 1080p kan være et problem..

Uansett. Det er bare til å bytte om det ikke funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan altids bytte, men jeg går for Dreamscreen kabelen likevell.

Litt off topic, men er det vanlig å skrive litt om utstyrret når man har fått satt opp alt? Husker at det ikke var så mye forbrukertester på utstyret før jeg skulle handle, kan det være til god hjelp for andre?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, håper noen merker dette nye innlegget...

Har en samsung bdp1400 som jeg har koblet til onkyo 875 via nordost hDMI, og inntil nå virker alt flott..

kjøpte 10m dreamscreen hdmi, og har denne fra receiver til projektor.. men det kommer ikke bilde, ingen kontakt...

jeg kjører ikke full HD bare så det er sagt..

Har også prøvd å koblet receiver til tv med en kortere kabel, virker da flott, og koblet receiver til projektor med kortere kabel - virker da også flott..

koblet bluray direkte til projektor - uten resultat... koblet så projektor også med annen (dog kortere kabel) da fungerte det...

Fikk så tilsendt ny dreamscreen hdmi siden det kunne være feil med denne...
    men har nå SAMME problemet med denne!!

denne skal jo være garantere 1080p og 1,3 inkl hd lyd opptil 25meter og livstidsgaranti..
    jeg har nå fått prøve 2 stk på 2 uker, og ingen av de klarer engang HD-ready signal - i tillegg uten lyd da dette er koblet til receiver....

noen ide ???

er dette kabelen som rett og slett er for dårlig, evt noen som har vært borti samme før ?? vurder nå å kreve penger tilbake så jeg kan kjøpe en annen kabel, som forhåpentligvis fungerer....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel

Ecosse Hdmi kabler i 10m selges på Horten messen med 60% avslag. Dette er meget bra kabler, men som regel i "grelle" farger.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk hos eheitmann.no om du kan finne noe.
    Mulig han har noen tilbud på treffet i Gausdal neste helg også ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audun91
    Jeg har nettop fått min 1080p Epson TW-1000 projektor og jeg trenger 10 meter hdmi kabel. Jeg har hatt digital kabler fra Argon før, men er litt usikker om det holder mål etter en 10 meter reise fra en ps3? Har sett litt på Better Cables, men hdmi kablene deres virket litt overpriset:-?

Jeg skal kjøre 1080p signaler.

Noen som kan anbefale noen 10m "trygge" hdmi kabler?
    Bruker en 12m Supra mellom min PS3 og receiveren. 1080p/60 og 1080p/24 fungerer uten problemer av noe slag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hei, håper noen merker dette nye innlegget...

Har en samsung bdp1400 som jeg har koblet til onkyo 875 via nordost hDMI, og inntil nå virker alt flott..

kjøpte 10m dreamscreen hdmi, og har denne fra receiver til projektor.. men det kommer ikke bilde, ingen kontakt...
    Jeg har hatt samme problem, det viste seg at den metallbiten som dekket kontakten var for tykk for at den gikk ordentlig inn i min epson tw1000. Det er bare å dra den ut (blir ikke ødelagt og kan settes lett på igjen) og dermed fikk jeg skikkelig kontakt og alt fungerte vell. Surret en sort teip rundt istedet for metallet. Prøv det!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare gode erfaringer med Supra HDMI kabel 10m. Kjører 1080p24 og 1080p50/60 uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte akkurat en 15m Argon kabel fra Hifi Klubben til ca. 1500,-. Prøvde å koble den mellom PS3 og en 720p projektor, men bildet var fullt av støy.
    Hifi Klubben har en high end versjon av denne kabelen til 700,- ekstra. Mulig den ville ha fungert, men jeg satser istedet på et kortere (og mindre pent :| ) kabelstrekk...

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatter'n har en Panasonic PTA-E700 projektor fra tida da jeg bodde hjemme som nå står og godgjør seg i kjelleren. Tenkte å skaffe et billig lerrett og bruke denne til PS3/film.

Denne støtter ikke 1080p, så det vil gå 720p fra PlayStation3 til projektor.
    Tror jeg klarer meg med 10m HDMI, i verste fall 15m.

Noen som vet om jeg vil kunne bruke Biltema-kabelen her?

Jeg har i dag PS3 og en CD HD PVR koblet til TV'en med hver sin 1m HDMI. Dersom jeg bytter om kablene blir bildet fra PS3 dårlig (flimmer/hvite streker/snø). Er litt redd for at dette skal skje over 10m til projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rbalsnes
    Kjøpte akkurat en 15m Argon kabel fra Hifi Klubben til ca. 1500,-. Prøvde å koble den mellom PS3 og en 720p projektor, men bildet var fullt av støy.
    Hifi Klubben har en high end versjon av denne kabelen til 700,- ekstra. Mulig den ville ha fungert, men jeg satser istedet på et kortere (og mindre pent :| ) kabelstrekk...
    Typisk problem ved *billigere* HDMI kabler (når det gjelder lange strekk) Du kunne jo sikkert bytta den du har (+ mellomlegg) for den andre kabelen ?
    bare for å sett om det hadde fungert ? ellers har jo som nevnt tidligere Supra veldig alraighte HDMI kabler!

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har formeninger/erfaringer med dette?:

PS3 720p -> 10m HDMI fra Biltema -> Projektor

Eller evt. 12 eller 15 meter av tilsvarende kvalitet for 720p bilde?
    Jeg har 10m component liggende(Biltema/Clas Ohlson), vil jeg kunne oppnå samme bilde gjennom denne hvis jeg kjøper en componentovergang til PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Noen som har formeninger/erfaringer med dette?:

PS3 720p -> 10m HDMI fra Biltema -> Projektor
    Jeg kjører samme kombinasjon selv, og det fungerer helt flott!

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går jeg for den!
    Legger merke til at Biltema merker kabelen med 1080p, så dersom den ikke engang klarer 720p bør jeg da kunne returnere den.

Så var det å finne et billig lerrett...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •