Trenger tips til høyttalerkabler.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til høyttalerkabler.

Trenger tips til valg av høyttalerkabler mellom Rotel RB-993 - frontene B&W DM683 og centeren B&W HTM61.

Vil gjerne ha samme høyttalerkabel til alle høyttalerene foran.

Har kommet fram til denne kabelen selv: TARA LABS Helix 6 til frontene, men finner den ikke som enslig til centeren.

Men er det et godt valg?

Den har ikke bi-wiring, men er det egentlig merkbart?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke kjøpt så dyre kabler til det oppsettet. Har selv høyttalere til over 100k, og bruker per i dag langt billigere kabler av merket Supra. Ikke dermed sagt at jeg ikke kommer til å kjøpe/teste noen "kulere" kabler etter hvert, men jeg prioriterer ikke slikt før jeg er ferdig med alle andre investeringer.

Bruk heller pengene på bedre utstyr. Kabeldiskusjoner til side, dyre kabler er uansett ikke noe post som burde stå på budsjettet til en nybegynner IMHO.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket Audiofoni AS

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tara labs høres ut som ett bra valg.. Hvis du er på jakt etter en enkel så kan det kanskje være en idè å høre med HFK om det kan være en mulighet å kjøpe den som "mono"?

De har også QED som er ett bra valg.

Når det gjelder den linken til Vegamannen så er jeg veldig begeistret for Eichmann's kabler. De har gått opp med 100% i pris (dessverre fra 850 til 1700) for ett sett ferdigterminerte E4, men betyr ikke at de har blitt noe dårligere. Visstnok har pluggene blitt en smule bedre!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardbrat
    Den har ikke bi-wiring, men er det egentlig merkbart?
    Det er like mange (og sterke) meninger om bi-wiring som det er om kabler generelt.

1. Mitt første tips er å prøve selv, og å se bort ifra hva alle synsere og selgere hevder.

2. Dersom du ikke kan eller vil gjøre pkt 1 så ville jeg ha brukt den utmerkede søkefunksjonen på forumet til å se hva mange andre forumbrukere mener om bi-wiring.

3. Dersom du ikke kan eller vil gjøre pkt 1 eller 2, så ville jeg ikke ha brydd meg om bi-wiring.

-k

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Det er like mange (og sterke) meninger om bi-wiring som det er om kabler generelt.

1. Mitt første tips er å prøve selv, og å se bort ifra hva alle synsere og selgere hevder.

2. Dersom du ikke kan eller vil gjøre pkt 1 så ville jeg ha brukt den utmerkede søkefunksjonen på forumet til å se hva mange andre forumbrukere mener om bi-wiring.

3. Dersom du ikke kan eller vil gjøre pkt 1 eller 2, så ville jeg ikke ha brydd meg om bi-wiring.

-k

Bruk øret ja Kanskje du kan få lånt noe med deg hjem?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •