Billig Hdmi switch??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig Hdmi switch??

Hallo.
    Begynner egentlig å trenge en hdmi switch pga forlite innganger på forsterker.
    Har sett at flere gir flere tusen kroner for en sånn en, og det blir litt uaktuelt.
    Da klarer jeg å gå å bytte kabelen istedenfor.

Men spørsmålet var nå, at jeg har sett flere billige hdmi switcher på qxl.
    Er det noe å satse på, eller er det bare "dritten"?

Legger ved noen linker så kan dere se hva dere synes:

QXL.no - HDMI switch 3x1 med full HD 1080 oppløsning

QXL.no - 3 Port HDMI Switch med fjernkontrol

Takker for alle svar:-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en slik på vei i posten, håper at den kommer i dag

Fant ut at jeg ikke gikk personlig konkurs om jeg fant ut at den ikke er helt god. Kan komme med noen tilbakemeldinger når jeg har prøvd den. Skal brukes for å switche mellom PS3, HD-DVD og muligens PC eller en tredje DVD spiller.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har en slik på vei i posten, håper at den kommer i dag

Fant ut at jeg ikke gikk personlig konkurs om jeg fant ut at den ikke er helt god. Kan komme med noen tilbakemeldinger når jeg har prøvd den. Skal brukes for å switche mellom PS3, HD-DVD og muligens PC eller en tredje DVD spiller.

He he:-D
    Du får komme med noen tilbakemeldinger når du har fått testa den da, så får vi se om den er no tess eller ikke:-D

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bestilt Oppo sin hdmi switch, kostet under høvdingen.
    Må vel kjøpe nytt adapter, men thats it.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kom den

Har såvidt prøvd den, koblet til PS3, Riks-TV boks (Grundig) og Toshiba HD-EP10. Det som er merkelig er at jeg ikke får gjennom bilde fra HD-DVDen. Kjører 1080p fra PS3, og 720p fra Riks-TVboksen. Har prøvd både 1080p og 720p fra HD-DVDen, men det er like svart. Regner med at det er HD-DVDen som er problemet, siden de andre virker OK, har prøvd flere kabler, 2m av div. billige typer.

Regner med at jeg åpner boksen etterhvert, men den virker OK når det gjelder byggekvalitet osv.

Så nå er HD-DVDen koblet til egen inngang på TVen, mens PS3 og RiksTV går gjennom switchen. Har tenkt å prøve en PC med DVI utgang etterhvert også, får se hvordan det går ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du finner noe her? eheitmann.no
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fatter ikke at denne ikke blir nevnt oftere... Jeg har den selv og den fungerer helt fett. 1 inn, tre ut, fjernkontroll.

Pris: tror jeg betalte 400,-

DVD Times - Joytech HDMI Trilink Switcher

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så grei ut den Monitor.

Men som sagt regner jeg med at det er Toshibaen som har hikke her, og ikke switchen. Kostet 299,- pluss frakt, ikke ille det heller

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg fatter ikke at denne ikke blir nevnt oftere... Jeg har den selv og den fungerer helt fett. 1 inn, tre ut, fjernkontroll.

Pris: tror jeg betalte 400,-

DVD Times - Joytech HDMI Trilink Switcher
    Har kjøpt ETT eneste Joytech produkt på smartclub (en liten TV med samma jalla kvalitet som det ser ut på bildene fra linken din). Makan til søppel har jeg aldrig tidligere kjøpt, så navnet klinger ikke utelukkende positivt her

Men du er tydligvis fornøyd så da har de muligens skjerpa seg (håper jeg)

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er billig, fungerer 100% problemfritt og tar liten plass. Mer kan man egentlig ikke forvente av en HDMI switch. ;-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kom den

Har såvidt prøvd den, koblet til PS3, Riks-TV boks (Grundig) og Toshiba HD-EP10. Det som er merkelig er at jeg ikke får gjennom bilde fra HD-DVDen. Kjører 1080p fra PS3, og 720p fra Riks-TVboksen. Har prøvd både 1080p og 720p fra HD-DVDen, men det er like svart. Regner med at det er HD-DVDen som er problemet, siden de andre virker OK, har prøvd flere kabler, 2m av div. billige typer.

Regner med at jeg åpner boksen etterhvert, men den virker OK når det gjelder byggekvalitet osv.

Så nå er HD-DVDen koblet til egen inngang på TVen, mens PS3 og RiksTV går gjennom switchen. Har tenkt å prøve en PC med DVI utgang etterhvert også, får se hvordan det går ...

Får vel hive meg over en sånn en selv tenker jeg.:-D
    Er jo ikke all verden den koster, og så lenge den fungerte bra så er det
    vel ikke noe å tenke på.
    Da blir det vel snart slutt på å bytte kabel fra spiller til spiller

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo et styr å bytte mellom spillere, og i tillegg så vil det sannsynligvis ryke en kontakt etterhvert.

Ellers så er det et metallchassis på denne, den virker relativt solid bygd.

Men som sagt trøbler jeg litt med HD-DVD spilleren, skjønner ikke helt hvorfor.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger med noen bilder av Switchen. Innmaten er omtrent som forventet, ikke akkurat overlesset med elektronikk, og kanskje ikke de beste loddingene jeg har sett heller, omtrent som forventet.
    Prøvde med Pioneer DV-696 i dag, og opplevde det samme som med Toshibaen, ikke bilde Lurer på hva som gjør det. Skal egentlig ikke bruke Pioen som annet enn drivverk, men det hadde vært greit å ha bilde likevel da. Og så er det alltids litt usikkert om en evt. ny komponent kan kobles til, eller om det blir bare tull ut av det.

Akkurat nå er det 2 av 4 apparat som greier å pushe bilde gjennom, litt usikker på om det er switchen eller spillerne som er "feilen".

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger med noen bilder av Switchen. Innmaten er omtrent som forventet, ikke akkurat overlesset med elektronikk, og kanskje ikke de beste loddingene jeg har sett heller, omtrent som forventet.
    Prøvde med Pioneer DV-696 i dag, og opplevde det samme som med Toshibaen, ikke bilde Lurer på hva som gjør det. Skal egentlig ikke bruke Pioen som annet enn drivverk, men det hadde vært greit å ha bilde likevel da. Og så er det alltids litt usikkert om en evt. ny komponent kan kobles til, eller om det blir bare tull ut av det.

Akkurat nå er det 2 av 4 apparat som greier å pushe bilde gjennom, litt usikker på om det er switchen eller spillerne som er "feilen".
    Denne ser veldig fin ut og praktisk med tanke på at alle kabler er på en side og lettere kan skjules.

Det du nevner tidligere om en DVI switch er en veldig god ide (så lenge man ikke er avhengig av lyd gjennom HDMI) DVI kontaktene har skruing og større kontaktflate, så dette er vel egentlig veien å gå.

Noen som vet om en billig DVI switch?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes dere om disse, er de rimlige noe å satse på eller er det bare dritt?

http://direkteshop.no/index.php?page...emart&Itemid=1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •