Nordost Heimdall

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nordost Heimdall

Noen som har erfaring med Heimdall signal kabel og høyttaler kabler?

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg spør er at jeg har disse selv og er veldig fornøyd, mine erfaringer stemmer faktisk ganske bra i forhold til dette lille utdraget fra Lyd og Bilde.
    Driver å A-B tester Heimdall RCA mot en dyrere RCA som skal være utviklet og basert på Tara Labs Air, mye av dynamikken forsvant med sistnevte.

Har noen samme erfaring?Kom gjerne med forslag til bedre kabler..

Sammen med Martin Logan Vantage løftet høyttalerkabelen lydkvaliteten flere hakk, sammenlignet med Nordost Red Dawn II. Heimdall skapte større dynamisk kontrast, særlig i bassen, hvor den samtidig strammet opp bassresponsen slik at alt under 500 hz med ett lød mer presist og kontant. Interessant nok åpnet den lydbildet ytterligere opp med tydeligere fokus særlig i mellomtonen. Perspektivet forekom å være langt stødigere med mer markert plassering av utøvere i bredden. Klangkarakteren var akkurat som på Red Dawn II, meget nøytral, men Heimdall tilførte musikken mer liv fordi den både åpnet opp lydbildet flere hakk og samtidig forbedret dynamikken fra høyttaleren markant.
    En høyttalerkabel vi varmt anbefaler til de som ikke vil bruke kabel som krydder, men heller ønsker seg større gjennomsiktighet og mer levende dynamikk.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at Gorg og Tor-Ole har visse erfaringer med disse...
    Min erfaring med Heimdall er for liten til at jeg føler jeg kan uttale meg

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hey! hold meg utenfor det her!

har bare erfaring med baldur og nedover, har ikke prøvd heimdall.
    bare søk på minhifi eller minhjemmekino etter heimdall, er flere her som har signalkablene, og Tor-Ole har visst høyttalerkablene til Heimdall mener jeg.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at vi har beslektet smak :-D
    Bruker Heimdall HT-kabler på nettopp ML Vantage. Meget fornøyd med kombo'en. En av de få HT-kabler jeg faktisk hørte gjorde noe med lyden, og som i tillegg gjorde så i positiv retning.
    Har forsøkt XLR-kabler fra samme serie, men opplevde ingen endring i lydbildet.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, det er godt jeg ikkje er alene! Hvet det er mange som ikkje liker "oppløsningen" i disse kablene og det kan oppfattes som støy/rot i lydbilde. Det er forøvrig Helicon 400 jeg har testet de mest på.

Negative erfaringer ønskes også!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv 2*Heimdall XLR signalkabler mellom Hegel CDP4A MkII -> EC4.7 MkII -> Hegel H2A. I forhold til de gamle Monster kablene synes jeg de har betraktelig mindre forvrengning. De er etter mine ører ekstremt detaljerte, men kanskje litt mye betoning i diskanten. I hvertfall valgte jeg å gå for Soundstring kabler videre ut til Helicon 400 høyttalerne mine. Disse har en organisk og flott klang som jeg synes gjør seg godt i kombinasjon med Heimdall kablene.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heimdal

I mitt oppsett ble overgangen fra Blue Heaven til heimdal, at bassen ble strammere, samtidig som diskanten ble mer oppløst, og detaljert på en måte(vanskelig og beskrive)

Fikk mine heimdal innbrennt på Vidar, dette gjorde da enda mer for diskanten.
    Vurderte en stund andre kabler, men det ville blitt nedgradering, så disse beholder jeg..

Så det er litt mer og hente i disse kablene vurder innbrenning.:-D

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drømmesøker
    Jeg bruker selv 2*Heimdall XLR signalkabler mellom Hegel CDP4A MkII -> EC4.7 MkII -> Hegel H2A. I forhold til de gamle Monster kablene synes jeg de har betraktelig mindre forvrengning. De er etter mine ører ekstremt detaljerte, men kanskje litt mye betoning i diskanten. I hvertfall valgte jeg å gå for Soundstring kabler videre ut til Helicon 400 høyttalerne mine. Disse har en organisk og flott klang som jeg synes gjør seg godt i kombinasjon med Heimdall kablene.
    Artig å lese, ja skjønner at det kan bli litt "mye" betoning i diskanten. Er nokk sikkert en knall kombo med heimdall og soundstring!

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    I mitt oppsett ble overgangen fra Blue Heaven til heimdal, at bassen ble strammere, samtidig som diskanten ble mer oppløst, og detaljert på en måte(vanskelig og beskrive)

Vurderte en stund andre kabler, men det ville blitt nedgradering, så disse beholder jeg..

Ja kanskje jeg må høre med Vidar om han har tid en dag!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole

Hvilken virkning har innbrenningen for lyden på disse kablene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •