kabler til surround høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kabler til surround høytalere

har nettopp malt om stua mi og i den forbindelsen har jeg tenkt å få skjult kablene til et 7.1 anlegg bak noen panellister oppe på vegg.

holder det at jeg henter en rull på 25 m på claes o, og hvordan står det til med kvaliteten på disse, eller bør jeg komme meg til dedikert forhandler hva kvalitet angår. har ikke tenkt egentlig til å legge noe særlig i disse kablene uansett.
    kan legge til at kablene ikke kommer til å bli sammenflettet med masse strømkabler ol.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp 2,5 kvadrat så holder det i massevis mener jeg da....

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :razz:
    det er mulig det holder det, men det jeg snuser litt på her er om kvaliteten på claes o. kablene vil holde mål i det hele tatt, eller er det bare søppel.

noen som vet om det i det heletatt er noe særlig forskjell på disse og noen av de billigste fra f,eks.hk.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    :razz:
    det er mulig det holder det, men det jeg snuser litt på her er om kvaliteten på claes o. kablene vil holde mål i det hele tatt, eller er det bare søppel.

noen som vet om det i det heletatt er noe særlig forskjell på disse og noen av de billigste fra f,eks.hk.
    Tror det er enklere å rulle ut Claes Ohlson kablene enn å skjøte sammen kleshengere.

Experiments: Do Coat Hangers Sound As Good Monster Cables?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en snelle med monster cable som kosta en 500 lapp og er helt ok..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peak10
    Jeg kjøpte en snelle med monster cable som kosta en 500 lapp og er helt ok..
    vet du om man får de hvite/lyse i farge og hvor my fikk du på snella
    takker for svar forresten

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Tror det er enklere å rulle ut Claes Ohlson kablene enn å skjøte sammen kleshengere.

Experiments: Do Coat Hangers Sound As Good Monster Cables?
    :shock: :shock: og jeg som har god tid til å flette i tillegg. kommer billig unna da

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har brukt clas ohlson og biltema kabler tidligere til bakhøyttalere. bruker å monster.

men må si at jeg ikke hører det dugg forskjell på kablene.

skal kjøpe meg en rull med de meget tynne clas ohlson kabler i neste uke, grunnet omøblering. er 99% sikker på at jeg ikke hører forskjell når jeg bytter fra monster til clas ohlson nok en gang.

mvh
    stian

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    jeg har brukt clas ohlson og biltema kabler tidligere til bakhøyttalere. bruker å monster.

men må si at jeg ikke hører det dugg forskjell på kablene.

skal kjøpe meg en rull med de meget tynne clas ohlson kabler i neste uke, grunnet omøblering. er 99% sikker på at jeg ikke hører forskjell når jeg bytter fra monster til clas ohlson nok en gang.

mvh
    stian
    ja der kan man se. jeg har vurdert på pur f. å hente noen kabler på claes o.bare for å sjekke. har til nå hatt noe tara labs til rundt 60.-m så nå er jeg spent.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder i lange baner med 2.5 mm2, selv 1.5 mm2 på Surround anlegg, spesielt hvis det er snakk om bak og side høytalere. Vet ikke hva du spiller, men går det mest i film og rock har du intet å hente på dyre kabler. Det er først når du kommer opp på High End stereo at du hører forskjell og da gjør du det til gangs - spesielt på akustisk musikk.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Holder i lange baner med 2.5 mm2, selv 1.5 mm2 på Surround anlegg, spesielt hvis det er snakk om bak og side høytalere. Vet ikke hva du spiller, men går det mest i film og rock har du intet å hente på dyre kabler. Det er først når du kommer opp på High End stereo at du hører forskjell og da gjør du det til gangs - spesielt på akustisk musikk.
    dette gjelder bare surround høytalere, i stereo har jeg innvilget meg et kjøp på et par kabler av høyere kvalitet.

høytalerne det gjelder er klipsch rs 42 som der er to par av da.
    disse mates fra denon dvd3930 og yamaha 3800 reciver.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    dette gjelder bare surround høytalere, i stereo har jeg innvilget meg et kjøp på et par kabler av høyere kvalitet.

høytalerne det gjelder er klipsch rs 42 som der er to par av da.
    disse mates fra denon dvd3930 og yamaha 3800 reciver.
    Jo da, jeg kjører også 4mm2 på fronter og center (Patos Lyric/Dali blue) i kino'n matet fra RX-V1800 - for å være på den sikre siden og strekket er jo kort... I stua har jeg Xindak 6950/Muse 07 og B&W 703. Der merker jeg stor forskjell på kabler i motsetning til kino'n men det har kanskje mest å gjøre med at i kino'n spilles det film mens i stua går det i akustisk musikk og mer kritisk lytting :-D.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jo da, jeg kjører også 4mm2 på fronter og center (Patos Lyric/Dali blue) i kino'n matet fra RX-V1800 - for å være på den sikre siden og strekket er jo kort... I stua har jeg Xindak 6950/Muse 07 og B&W 703. Der merker jeg stor forskjell på kabler i motsetning til kino'n men det har kanskje mest å gjøre med at i kino'n spilles det film mens i stua går det i akustisk musikk og mer kritisk lytting :-D.
    riktig!!!!!!!!!:-D
    akkurat som jeg også tenker.

jeg kan nå også erklære mitt claes o. strekk som fullført (nesten)ypao er kjørt og som jeg trodde før jeg startet: JEG KLARER IKKE HØRE FORSKJELL på disse og mine forrige...........:-D

ikke det at jeg trodde det heller, men da blir det forsøk med kleshengere neste gang

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •