ny pc acer nytt tv lcd 47"eneste kupling s video?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny pc acer nytt tv lcd 47"eneste kupling s video?

har nytt philips tv lcd full hd,ny acer pc,har tenkt å kuple tv som pc sjerm,men pc har ikke hdmi utg bare vga og s video heller ikke vgi utg,er eneste kuplings mulighet s video m dårlig kvalitet eller er det andre løsninger for å få et bra bilde på tv,kan du kuple s video til vgi og videre til hdmi,blir en del overganger men fungerer dette i praksis????noen ide gidder ikke kjøpe nytt tv:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har et nytt Phillips LCD TV så regner jeg med at det har VGA inngang.
    Bruk VGA fra PC til TV. Dette er nesten på linje med Component og bare litt dårligere enn DVI/HDMI.

S-video er mye dårligere enn VGA og bør kun benyttes i mangel av andre alternativ.

Overganger mellom S-video og DVI/HDMI kan du bare glemme. Skal en slik konvertering bli noenlunde bra, snakker vi om en boks til flere tusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er ikke vga inng på tv

Det er ikke vga inngang på tv`et desverre det er vist nå vanlig med philips forstår jeg nå

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken acer maskin har du kjøpt? Laptop eller stasjonær? Hvis det er laptop, har du sjekket om det finnes dockingstasjon med DVI output? I så fall kan du benytte denne utgangen og en adapter fra DVI til HDMI for å få best mulig bildesignal fra laptopen.

Hvis det er en stasjonær pc så anbefaler jeg at du kjøper deg et ATI HD2600pro eller 38xx skjermkort med DVI/HDMI ut.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pc model Acer TravelMate 7520-402G16Mi ,finnes det dock med dvi utg som passer til denne laptop?ser på e bay har de converter fra vga-hdmi til 40 dollar,kan dette være noe

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg forstår fra acer sine nettsider har denne maskinen delt grafikk-minne og støtter dermed ikke DVI via dockingstasjon... (jeg _kan_ ha misforstått).

Da tror jeg beste løsning blir et RGBHV til YPbPr adapter og kjøre dette til input4 (component) på skjermen.
    NB, det finnes mange løsninger for RGBHV til YPbPr.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •