Og du som trodde en HDMI kabel var en HDMI kabel! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Dersom du utnytter den fulle båndbredden på HDMI med 1080p60 og lyd, og har et kabelstrekk på 15 meter fra kilde til projektor, og har mye interferens fra et rack fullt med utstyr så er du sannsynligvis en "power-user", og ikke midt i målgruppen for "råd til nybegynnere".
    Er dette fakta knut? At du må benytte deg av 1080P, kabler på 15m, prosjektor og ha racket fullt av utstyr for å oppleve problemer med lange HDMI-kabler?

Drøy påstand. Har du noen referanser?

Hva med 1080p på 10m til plasma/TV fra PS3. Garanterer du at alle HDMI kabler som hevder å ha dette i spec fungerer 100%?

Mitt helt subjektive anslag er at 90% av spørsmålene om HDMI-kabel kommer fra folk som skal tilknytte receiveren til HD-ready-skjermen med en 2 meter lang kabel og som ser på 1080@50i eller 720@50p.
    Det er ikke relevant. En skribent/journalist skal forholde seg til fakta, ikke gjøre noe subjektivt anslag for hva folk flest bruker for så å hevde bastant at det ikke er noe problem. Her blir det faktisk lagt frem på en slik måte at det indirekte kan tolkes at man blir "svindlet" av kabelprodusenter om man legger litt ekstra penger i kabler. Liten trøst for de som har brukt en tusenlapp på en kabel som ikke fungerer iht. spec.

Samme skribent/ekspert hevder også at det helt klart er store forskjeller på analoge signal og høyttalerkabler. Støtter du dette også?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Er dette fakta knut? At du må benytte deg av 1080P, kabler på 15m, prosjektor og ha racket fullt av utstyr for å oppleve problemer med lange HDMI-kabler?
    Jeg tror du må lese posten min en gang til. Prøv å få med deg hva jeg faktisk skriver, og ikke det du tolker mellom linjene.
    Det er ikke relevant. En skribent/journalist skal forholde seg til fakta, ikke gjøre noe subjektivt anslag for hva folk flest bruker for så å hevde bastant at det ikke er noe problem.
    En bil er i stand til å gjøre 250km/t, en annen 200km/t. En bil-journalist gjør en test for norske lesere. Er det irrelevant å hevde at "i de hastigheter som er tillatt i Norge, så oppfattes forskjellene mellom 3-liters og 2.5-liters modellen som minimal"

Jeg kommenterte innlegg her på forumet, ikke artikkelen. Jeg står fritt til å dele erfaringer og råd, og prøver å tilpasse disse til leseren, og ta det nødvendige antall forbehold.

Jo flere forbehold og jo mer presist man skriver, jo større sjans for at leseren rister på hodet og ikke gidder å lese.
    Samme skribent/ekspert hevder også at det helt klart er store forskjeller på analoge signal og høyttalerkabler. Støtter du dette også?
    Det er en egen debatt, og jeg tror du kjenner mine synspunkter ganske godt.

-k

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du må lese posten min en gang til. Prøv å få med deg hva jeg faktisk skriver, og ikke det du tolker mellom linjene.
    Dersom du utnytter den fulle båndbredden på HDMI med 1080p60 og lyd, og har et kabelstrekk på 15 meter fra kilde til projektor, og har mye interferens fra et rack fullt med utstyr så er du sannsynligvis en "power-user", og ikke midt i målgruppen for "råd til nybegynnere".
    Hvorfor er ikke informasjon om lengre kabler egnet som råd til "nybegynnere"? Det blir mer og mer vanlig med prosjektor, TV i alle rom osv og HDMI er dagens overføringstandard for lyd og bilde. Jeg syntes ikke det er så uvesentlig som du skal ha det til....

En bil er i stand til å gjøre 250km/t, en annen 200km/t. En bil-journalist gjør en test for norske lesere. Er det irrelevant å hevde at "i de hastigheter som er tillatt i Norge, så oppfattes forskjellene mellom 3-liters og 2.5-liters modellen som minimal"
    En 10m kabel for å bære et signal til en TV/prosjektor kan vel neppe sammenlignes med slike ekstreme hastigheter, og "subjektive oppfattelser" på fart.

En mer relevant sammenligning ville være at en skribent hevdet bastant at det ikke er forskjeller på dyre og billige SUV`er når det kommer til fremkommelighet i vanskelig terreng. Flott i all den tid 90% av befolkningen klarer seg med en liten asiatisk SUV, men ganske irriterende for de 10% som egentlig hadde trengt en større Landrover/Jeep etc. for å komme frem til hytta.

Kan det da forsvares at en skribent da kommer med direkte feil slik at ikke en eneste av de 90% ikke skal misforstå og kjøpe noe dyrere enn de kanskje trenger?

Jo flere forbehold og jo mer presist man skriver, jo større sjans for at leseren rister på hodet og ikke gidder å lese.
    Det er fullt mulig å skille mellom å uttale seg presist og å dele ut ukorrekt informasjon til allmenheten.

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Ok. Ok. He he. En smule hett her. Vi tar en ispinne og roer ned.

Så kjøper vi en rimelig kabel. En kabel som de aller fleste av oss dødelige vil være fornøyd med. Så overlater vi de dyre kablene til de som har trua.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig så er signatubildet til HåkonN hel rått.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vedkomfyr
    Ok. Ok. Ok. He he. En smule hett her. Vi tar en ispinne og roer ned.

Så kjøper vi en rimelig kabel. En kabel som de aller fleste av oss dødelige vil være fornøyd med. Så overlater vi de dyre kablene til de som har trua.
    Håper du ikke misforstår meg. Jeg pusher ikke på at folk skal kjøpe dyre kabler. Men ved lengre strekk (10m +), så opplever folk ofte problemer med billige HDMI-kabler. Jeg mener at dette kan være penger spart om folk er opplyst om dette, noe artikkelen overhodet ikke tar hensyn til da den ikke tar forbehold om noe som helst.

Forøvrig så er signatubildet til HåkonN hel rått
    :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er ikke informasjon om lengre kabler egnet som råd til "nybegynnere"?
    For noen er 1 setning metningspunktet for informasjon. For andre er det 10, og atter andre synes det er interessant å dykke ned i spesifikasjoner på 100-vis av sider. Vi er forskjellig.
    Det blir mer og mer vanlig med prosjektor, TV i alle rom osv og HDMI er dagens overføringstandard for lyd og bilde. Jeg syntes ikke det er så uvesentlig som du skal ha det til....
    Hvorvidt det er "uvensentlig" er en vurderingssak, og jeg tror ikke at det finnes noe fasit. Jeg hevder forøvrig ikke at det er uvesentlig, men jeg tror at mange av spørsmålene som stilles rundt HDMI kan besvares enkelt uten å dra inn mange referanser og mye teori.

Jeg har selv en DVI-kabel på 1.5 meter som fulgte med en PC-skjerm som brukes til 1366x768@66fps og 1920x1080@50i. Jeg har aldri hatt problemer.

Diskusjonen rundt HDMI kan grovt sett deles i to kategorier:
    1) De som mener at forskjellige kabler gir dem "analoge" kvalitetsforbedringer, som bedre sort-nivå
    2) De som mener eller har erfart at noen kabler gir signal-feil, mens andre ikke gjør det.

Uten å avvise pkt 2, så tror jeg at det er en sulten kabel-bransje som mer enn gjerne vil selge 1 meter lange HDMI-kabler til 2000,- til kjøpere som ikke vet bedre. Som vanlig så er det kjøperne som lurer på hva de skal velge jeg henvender meg til, ikke de som allerede har gjort seg opp en mening. Ingenting av det jeg skriver kan eller bør tas som et angrep på leserens erfaringer eller hobby...

High-Definition Multimedia Interface - Wikipedia, the free encyclopedia

Cable length
    The HDMI specification does not define a maximum cable length. As with all cables, signal attenuation becomes too high at a certain length. Instead, HDMI specifies a minimum performance standard. Any cable meeting that specification is compliant. Different construction quality and materials will enable cables of different lengths. In addition, higher performance requirements must be met to support video formats with higher resolutions and/or frame rates than the standard HDTV formats.

The signal attenuation and intersymbol interference caused by the cables can be compensated by using Adaptive Equalization.

HDMI 1.3 defined two categories of cables: Category 1 (standard or HDTV) and Category 2 (high-speed or greater than HDTV) to reduce the confusion about which cables support which video formats. Using 28 AWG, a cable of about 5 metres (~16 ft) can be manufactured easily and inexpensively to Category 1 specifications. Higher-quality construction (24 AWG, tighter construction tolerances, etc.) can reach lengths of 12 to 15 metres (~39 to 49 ft). In addition, active cables (fiber optic or dual Cat-5 cables instead of standard copper) can be used to extend HDMI to 100 metres or more. Some companies also offer amplifiers, equalizers and repeaters that can string several standard (non-active) HDMI cables together.

HDMI :: Resources :: FAQ
    Q. What is the difference between a “Standard” HDMI cable and a “High-Speed” HDMI cable?
    Recently, HDMI Licensing, LLC announced that cables would be tested as Standard or High-Speed cables.
    • Standard (or “category 1”) cables have been tested to perform at speeds of 75Mhz, which is the equivalent of a 1080i signal.
    • High Speed (or “category 2”) cables have been tested to perform at speeds of 340Mhz, which is the highest bandwidth currently available over an HDMI cable and can successfully handle 1080p signals including those at increased color depths and/or increased refresh rates. High-Speed cables are also able to accommodate higher resolution displays, such as WQXGA cinema monitors (resolution of 2560 x 1600).

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig så er signatubildet til HåkonN hel rått.
    Ja, men motivet blir vel ikke like hot, temperatur messig som ditt signaturbilde

ellers synes jeg at det du skrev
    er en litt uheldig påstand, spessielt hvis man ikke tar med det poenget HåkonN er inne på tidligere, nemlig kabel lengden.

Har selv prøvd flere billige 10 m kabler som ikke har fungert i det hele tatt mellom det utstyret jeg bruker, selv testet med lavere oppløsninger enn 1080p. ( XE1 > HD1 eller BD10 > HD1 )

Prisen på HDMI kabelen er vel bare en liten del av problemstillingen, her snakker vi om riktig impedans i terminerings punktene og kabel i forhold til det utstyret som skal sammenkobbles, i tilegg til ledermateriale og skjerming osv.

Tar du med at man kjøper billig og riktig konstruert kabel som med den lengden man benytter får det sammenkobblede utsyret til å fungere, og man derfor blir fornøyd med den, da er jeg mere enig. :-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen er 1 setning metningspunktet for informasjon. For andre er det 10, og atter andre synes det er interessant å dykke ned i spesifikasjoner på 100-vis av sider. Vi er forskjellig.
    Spiller ingen rolle aldri så forskjellige vi er, en artikkel er best tjent å være uten faktafeil. En skribent skal ikke fordreie virkligheten fordi folk er forskjellige. Når jeg leser en artikkel om et tema jeg ikke kjenner til, så vil jeg ha fakta servert. Ikke subjektive meninger fremstilt som det, og backet opp av "eksperter".

Hvorvidt det er "uvensentlig" er en vurderingssak, og jeg tror ikke at det finnes noe fasit. Jeg hevder forøvrig ikke at det er uvesentlig, men jeg tror at mange av spørsmålene som stilles rundt HDMI kan besvares enkelt uten å dra inn mange referanser og mye teori.
    Jeg er enig, men jeg mener at det lille som dras inn av teori og referanser bør medføre riktighet.

Jeg har selv en DVI-kabel på 1.5 meter som fulgte med en PC-skjerm som brukes til 1366x768@66fps og 1920x1080@50i. Jeg har aldri hatt problemer.
    Jeg har en PC skjerm som kjører mye høyere oppløsning enn det (2560x1600) på en tilsvarende DVI kabel. Fungerer perfekt. Jeg ser derimot ikke hva det har med saken å gjøre, i all den tid vi diskuterer andre kabler og helt andre lengder.

Diskusjonen rundt HDMI kan grovt sett deles i to kategorier:
    1) De som mener at forskjellige kabler gir dem "analoge" kvalitetsforbedringer, som bedre sort-nivå
    2) De som mener eller har erfart at noen kabler gir signal-feil, mens andre ikke gjør det.

Uten å avvise pkt 2, så tror jeg at det er en sulten kabel-bransje som mer enn gjerne vil selge 1 meter lange HDMI-kabler til 2000,- til kjøpere som ikke vet bedre. Som vanlig så er det kjøperne som lurer på hva de skal velge jeg henvender meg til, ikke de som allerede har gjort seg opp en mening.
    Ditt personlige korstog mot kabelbransjen fortsetter. Greit nok, men jeg syntes ikke det kan forsvare det å feilinformere kunder på en slik måte at de risikerer å tape både penger og tid.

Jeg er enig at uvitende forbrukere ikke bør svi av 2000kr på en 2m HDMI kabel, men ærlig talt knut - hvor stort er det problemet? De fleste 2m kablene man finner på Elkjøp & co ligger på mellom 300-600kr i pris. Det er altså snakk om "de får hundrelappene" du tidligere mente det ikke var så farlig med.....

Uansett så er jo artikkelen ganske klokkeklar på dette punktet om kortere lengder.
    Ingenting av det jeg skriver kan eller bør tas som et angrep på leserens erfaringer eller hobby...
    Håper heller ikke du tar mine innlegg som et angrep på deg som person, din religiøse tro eller dine meninger. :-D

HDMI-spec`en er ikke så spennende. Hvem som helst asiatisk produsent kan skrive hva som helst på pakken. Har selv sett kabler som påstås å støtte opp til 15m, men selv 10m versjonen gjør ikke jobben iht. produsentens spec.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm - lurer på hvordan min inkluderte HDMI kabel fra Oppo vil stå seg mot en dyr en - samme lengde.............

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok, men jeg syntes ikke det kan forsvare det å feilinformere kunder på en slik måte at de risikerer å tape både penger og tid.
    Hvis jeg gir deg valget mellom å kaste bort 200,- eller 2000,- hva velger du?

Hvorfor diskuterer vi dette egentlig? Det har kommet tilstrekkelig mange rapporter om folk som har problemer med kvaliteten ved lange kabel-strekk til at det virker troverdig. Dersom en kabel er solgt som Kategori 2 og ikke tilfredsstiller kravene så har du en veldig god case for å få den byttet inn, og jeg vil spekulere i at enten fungerer den i ditt oppsett, eller så ser du problemer ganske kjapt (med mindre du endrer oppsett eller innstillinger).

Dersom du skal ha veldig lange kabelstrekk og samtidig utnytter mye av båndbredden i HDMI så gir det mening å spørre deg eller noen andre her inne som har fiklet mye med problemet. Det rettferdiggjør ikke at man bruker mer tekst på generelle forspørsler enn følgende:
    Q: Jeg skal ha en HDMI-kabel, hvilken skal jeg kjøpe?
    A1: Dersom kabelen din er under 5 (?) meter eller du sender et 720p(?) signal, kjøp en billig kabel på Clas Olson eller Biltema
    A1: Dersom kabelen er over 5(?) meter og du samtidig sender et 1080p50 (?)signal, sjekk denne tråden (URL)

Jeg er enig at uvitende forbrukere ikke bør svi av 2000kr på en 2m HDMI kabel, men ærlig talt knut - hvor stort er det problemet?
    For meg? Ikke-eksisterende.
    For mennesker som poster på dette forumet: tydeligvis relevant siden spørsmålet kommer opp jevnlig.

-k

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg gir deg valget mellom å kaste bort 200,- eller 2000,- hva velger du?
    Hva jeg velger er egentlig uvesentlig. Når det kommer til kabler, er jeg også opptatt av god kvalitet på kontaktene, unødvendig god skjerming og på en god dag kanskje også hvordan de ser ut.

Hvorfor diskuterer vi dette egentlig? Det har kommet tilstrekkelig mange rapporter om folk som har problemer med kvaliteten ved lange kabel-strekk til at det virker troverdig. Dersom en kabel er solgt som Kategori 2 og ikke tilfredsstiller kravene så har du en veldig god case for å få den byttet inn, og jeg vil spekulere i at enten fungerer den i ditt oppsett, eller så ser du problemer ganske kjapt (med mindre du endrer oppsett eller innstillinger).
    Om man har muligheten til å bytte den eller ikke, mener jeg ikke er relevant for diskusjonen. Jeg påpekte feil i artikkelen, og du skapte en diskusjon ut av det. Da går det ikke ann å komme i ettertid som et spørsmålstegn og lure på hvorfor vi diskuterer dette.....

Dersom du skal ha veldig lange kabelstrekk og samtidig utnytter mye av båndbredden i HDMI så gir det mening å spørre deg eller noen andre her inne som har fiklet mye med problemet. Det rettferdiggjør ikke at man bruker mer tekst på generelle forspørsler enn følgende:
    Q: Jeg skal ha en HDMI-kabel, hvilken skal jeg kjøpe?
    A1: Dersom kabelen din er under 5 (?) meter eller du sender et 720p(?) signal, kjøp en billig kabel på Clas Olson eller Biltema
    A1: Dersom kabelen er over 5(?) meter og du samtidig sender et 1080p50 (?)signal, sjekk denne tråden (URL)
    Det er jo hele poenget mitt. Når det står slikt skrevet i en kjent nettavis av "eksperter", så ser ikke folk noe grunn til å søke opp avforum, lage seg en profil for så å spørre om dette.

For meg? Ikke-eksisterende.
    For mennesker som poster på dette forumet: tydeligvis relevant siden spørsmålet kommer opp jevnlig.
    Kan ikke huske at det er så mye spørsmål om korte HDMI kabler i 2000kr klassen her på forumet, men det er mulig det er noe jeg går glipp av. Tråder om Biltema/Clas/Hong kong EBAY kabler ser jeg derimot ofte.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hmmm - lurer på hvordan min inkluderte HDMI kabel fra Oppo vil stå seg mot en dyr en - samme lengde.............
    Fungerer den du har i dag, vil du med all sannsynlighet ikke se noe som helst forskjell. De fleste rapporter om "dårlig bilde", går på snø/støy, dropouts evn. ikke bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man har muligheten til å bytte den eller ikke, mener jeg ikke er relevant for diskusjonen. Jeg påpekte feil i artikkelen, og du skapte en diskusjon ut av det. Da går det ikke ann å komme i ettertid som et spørsmålstegn og lure på hvorfor vi diskuterer dette.....
    Ingen forskjell på bildet: Rådyr HDMI-kabel er en rip-off - teknofil.no
    Mer eller mindre fornuftige kommentarer i artikkelen:
    • CNET Home Theater Lab er så trygge på billige HDMI-kabler, at de det siste året bare har brukt slike kabler i inntil 6 meters lengde når de har testet flatskjermer
    • Resultatet samsvarer med en test som amerikanske PC World har gjennomført. Heller ikke PC World oppdaget synlige forskjeller da de testet fem firemeters HDMI-kabler høsten 2005.
    • de mener du aldri bør betale mer enn ti dollar for en standard, to meter lang HDMI-kabel.
    • De nyeste flatskjermene og Blu-ray-spillerne bruker HDMI versjon 1.3 med større båndbredde og støtte for nye teknologier. Fordelene er foreløpig ikke så store - du får dypere farge med Deep Color, men teknologien brukes foreløpig ikke i noen Blu-ray-filmer. Automatisk leppesynkronisering skal være bedre, men er ikke noe problem med eldre HDMI-versjoner. Lydformatene Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio kan sendes som "encoded bit stream", men et har minimal betydning fordi nye Blu-ray-spillere har innebygd decoding

Tvilsomme kommentarer:
    • Ingen HDMI-kabel kan forbedre eller forverre bildet. Den digitale informasjonen er eksakt lik, uansett kabel, sier de to Cnet-ekspertene
    • Det er utvilsomt stor kvalitetsforskjell på analoge kabler, enten det er høyttalerkabler og signalkabler.

HDMI and HDMI Cables: CNET's Quick Guide - CNET Reviews - CNET reviews
    Mer eller mindre fornuftige kommentarer:
    • As always, however, the biggest factor in video quality is the source; a low-quality source delivered over HDMI will still look worse than a high-quality source over S-Video.
    • And despite what salesmen and manufacturers might tell you, there's no meaningful difference between the $10 cable and the $50 cable. Unless you see something obvious, such as dropouts or a flashing screen, the digital information transmitted by both cables is exactly the same--no cable can make the picture any better or any worse.
    • We also use even longer 20-foot cables from a generic maker with no appreciable loss in video quality.
    • Much has been made about HDMI 1.3 and its increased bandwidth, but it offers few real-world benefits. Yes, it adds support for "Deep Color"--which is an expanded color gamut--but outside of a few high-def camcorders, there aren't any sources that actually use Deep Color. There are no current or announced Blu-ray discs that use Deep Color. HDMI 1.3 also adds automatic lip-syncing, but we haven't had any problems with lip-syncing on previous HDMI versions.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer den du har i dag, vil du med all sannsynlighet ikke se noe som helst forskjell. De fleste rapporter om "dårlig bilde", går på snø/støy, dropouts evn. ikke bilde.
    Nettopp - jeg kan ikke fatte at det kan bli bedre bilde på min plasma og forsåvidt har jeg ikke behov for bedre bilde heller (på DVD filmer).

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nettopp - jeg kan ikke fatte at det kan bli bedre bilde på min plasma og forsåvidt har jeg ikke behov for bedre bilde heller (på DVD filmer).
    Bruk heller de 2000kr på den filmen du leter etter.....

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen forskjell på bildet:
    Rådyr HDMI-kabel er en "rip-off"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79

Ingen forskjell på bildet:
    Rådyr HDMI-kabel er en "rip-off"
    2 av 3 sider i denne tråden handler om den artikkelen du linker til.....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk heller de 2000kr på den filmen du leter etter.....
    Du er ikke så langt unna sannheten:
    QXL.no - KLASSIKER NR. 32 LØVENES KONGE UBRUKT I PLAST

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ja, men motivet blir vel ikke like hot, temperatur messig som ditt signaturbilde

ellers synes jeg at det du skrev er en litt uheldig påstand, spessielt hvis man ikke tar med det poenget HåkonN er inne på tidligere, nemlig kabel lengden.

Har selv prøvd flere billige 10 m kabler som ikke har fungert i det hele tatt mellom det utstyret jeg bruker, selv testet med lavere oppløsninger enn 1080p. ( XE1 > HD1 eller BD10 > HD1 )

Prisen på HDMI kabelen er vel bare en liten del av problemstillingen, her snakker vi om riktig impedans i terminerings punktene og kabel i forhold til det utstyret som skal sammenkobbles, i tilegg til ledermateriale og skjerming osv.

Tar du med at man kjøper billig og riktig konstruert kabel som med den lengden man benytter får det sammenkobblede utsyret til å fungere, og man derfor blir fornøyd med den, da er jeg mere enig. :-D

Bøyer meg i støvet for "for de som vet", kom bare med linken for å få opp engasjemanget litt.Ser helt klart at det er på lengere strekk at kvaliteten avgjør.Sånn er det med vanlig el også. Men en kommer ikke bort fra at mange (les dyre) kabler er betydelig overpriset,nettop for å fremstå som høykvalitetsprodukt. Og vi går på med lua langt nedi tryne.:-D

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •