HDMI kabler - Forskjell? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 254
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lyd og bilde har jo testet en supra hdmi kabel,og den ver jo bedre en en 3 ganger så dyr.Bedre kontrast og farge.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte etter div tester.Supra hdmi v1,3.
    Ikke er de så dyre så er det bra kvalitet på de (solide)
    Supra Supra HF-100 HDMI-HDMI 12 m - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Super test: HDMI cables pt2 - AVReview Cable reviews

Hilsen Bjørn

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Og det er også en posisjon som krever mye av den som har den,spesielt når det gjelder fremtoning og væremåte og ikke minst hva som blir sagt, spesielt i det offentlige rom.

Kanskje på tide med litt ettertanke ?
    Mener du med det at jeg ikke kan yttre min mening angående HDMI-kabler, bare fordi jeg allerede har skrevet alt for mange innlegg på forumet?
    Dersom du finner mine innlegg/meninger useriøse, så kan du jo bare la være å lese dem.
    Det er etter min mening så mye avada som skrives angående forskjellene på HDMI-kabler, at jeg syns det er på sin plass med litt "motvekt".
    Det er ingen målbar forskjell i fargegjengivelse på forskellige HDMI-kabler, uansett hvor mye en måtte ønske det. Jeg har målt på så mye forskjellig utstyr, at jeg er 100 prosent sikker på at det ikke finnes magiske HDMI-kabler.
    Tro hva du vil, men la meg få yttre min mening. Jeg kritiserer da ikke din person, på grunn av dine meninger.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde har jo testet en supra hdmi kabel,og den ver jo bedre en en 3 ganger så dyr.Bedre kontrast og farge.
    Testen til L&B var virkelig overbevisende...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyd og bilde seier...

Eg vil heller svara med ein link frå lyd og bilde.
    Som oppforbi.

Monster Cable lanserer HDMI i alle prisklasser - Lyd og Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digitalkabler er et emne som engasjerer, det er tydelig

Jeg heller mot å være enig med Gorm her.

Subtile forringelser av bildet ala dem du får med en litt for lang Component kabel av middels kvalitet er det ikke snakk om for HDMI/DVI.
    Det som imidlertid skjer er at det vil oppstå endel bitfeil hvis man tyner lengden i forhold til kvaliteten. MEN, når dette skjer, er også avhengig av nivået på utsignalet fra kilden og følsomheten i mottakerenden. Dette varierer kraftig fra produkt til produkt.
    Det fine for den jevne bruker uten måleutstyr er at skurer med bitfeil vil påvirke bildet kraftig ved allerede ved moderat prosentvis mengde feil. Du vil få tydelig beskjed, i form av snø, striper, artifacts, eller sort skjerm.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det kort og greit si at Lyd & Bilde og Monster Cable serverer blank løgn? Hadde isåfall vært interessant om forbrukerrådet tok en kikk på det.

Lurer på om det forskjeller på IDE-kabler.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Vil det kort og greit si at Lyd & Bilde og Monster Cable serverer blank løgn? Hadde isåfall vært interessant om forbrukerrådet tok en kikk på det.

Kort og greit så tar jeg end del fra fagpressen med en klype salt. Alle kan gjøre feil, men jeg føler ofta at jeg leser mye rart både i hjemmekino og lyd og bilde. Kanskje entusiaster som gjør egen research når de skal bruke sine hardt oppsparte penger gjør en grundigere jobb enn en som får betalt for researchen?

Det er forskjell på ide-kabler også, men som med hdmi så går dette veldig mye på lengde og i de tidligere dager overklokking, men dette går ikke lengre ut over ide/sata. Men blir word dokumentet klarere med bedre ide-kabel, eller blir pc'en mere stabil om kabelen er presset nær sitt ytterste?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Testen til L&B var virkelig overbevisende...
    Ja ikke sant

Kanskje derfor det hadde vært fint hvis dere i Hjemmekino tok utfordringen ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren122
    Eg vil heller svara med ein link frå lyd og bilde.
    Som oppforbi.

Monster Cable lanserer HDMI i alle prisklasser - Lyd og Bilde
    Nå er litt skeptisk til forskjell på digitale kabler så lenge de er av OK kvalitet, og det skinner vel gjennom i det jeg skriver under her.

Dersom man hos Monster er opptatt av at en HDMI kabel skal kunne overføre 19Gbps, så lurer jeg på hvordan man har tenkt å løse dette i en trådløs forbindelse. Dersom dette skal foregå som radiosignaler så må de ha en enormt høy frekvens på bærebølgen sin, ganske mye høyere enn f.eks. radar, noe jeg finner merkelig med tanke på hva noe slikt kan koste.

Selv overføring av 6,68Gbps som det refereres til vil jeg tro koster en del penger.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde hakker

Akkurat fått ny tv inn i stua, det ble en Samsung LE40R81B,
    har et Samsung HPT-1200 anlegg som jeg kjører mot denne med
    HDMI kabel, men jeg synes bilder flyter dårlig, dvs at jeg
    synes bildet går å små hakker, veldig lett å se på rulletekst.
    Kan dette skyldes kabelen ?

Kjørte samme anlegg på den gamle tv`n da med HDMI til DVI uten
    at jeg la merke til denne problematikken.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Det er forskjell på ide-kabler også, men som med hdmi så går dette veldig mye på lengde og i de tidligere dager overklokking, men dette går ikke lengre ut over ide/sata. Men blir word dokumentet klarere med bedre ide-kabel, eller blir pc'en mere stabil om kabelen er presset nær sitt ytterste?
    Det er jo det jeg lurer på. Dersom L&B bilde ikke bare finner opp alt dette skulle man jo tro PCen ble meget kjappere og mer stabil om man brukte forgylte IDE-kabler.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes værdama på TV2 så litt forkjølet ut, så byttet jeg til Supra HDMI og plutselig så hun helt frisk ut. Jeg mener bestemt hun også hostet litt tidligere, men også det ser ut til å ha gitt seg.

Om det er Supra-kablen som gir bedre farge i ansiktet og gjør tale perfekt, eller om den faktisk kurerer forkjølelse tør jeg ikke spekulere i.

Dette til ettertanke....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq

Jeg tror at "varen" L&B serverer er en beskrivelse av opplevelse i en svært primitiv test-situasjon. Opplevelsen kan være helt reell, derfor ser jeg vanskelig hvordan forbrukerrådet kan komme inn i bildet. Det beste er vel om man slutter å kjøpe fantasi-blekker?

"Problemet" er jo at 90% av lyd og bilde-interesserte tror på mølet i Lyd & Bilde og lignende magasiner, inklusive mange av de som har definisjonsmakt i miljøet. Mange leser vel også L&B som man leser bilmagasiner, vel så mye for bilder og "drømme-seg-bort" faktoren som for den faktiske informasjonen.

Dersom Monster Cable markedsfører sine kabler i strid med markedsføringsloven så er det en helt annen sak, og da vil jeg anbefale å kontakte forbrukerrådet for en vurdering. Jeg har selv sendt inn klager til dem.

-k

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av Lyd & Bilde er vel her inne også? hadde vært morro å hørt hva de har å si...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan i allefall trygt anbefale Bettercables, etter å ha hørt at man kan få "klipping" ved lange strekk på billigkabler. Derfor kjøpte jeg denne som anbefalt og 720p på 12 meter er nemo problemo

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Kan i allefall trygt anbefale Bettercables, etter å ha hørt at man kan få "klipping" ved lange strekk på billigkabler. Derfor kjøpte jeg denne som anbefalt og 720p på 12 meter er nemo problemo
    Ikke problem med 15 meter 1080p med disse kablene heller.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg tror at "varen" L&B serverer er en beskrivelse av opplevelse i en svært primitiv test-situasjon. Opplevelsen kan være helt reell, derfor ser jeg vanskelig hvordan forbrukerrådet kan komme inn i bildet. Det beste er vel om man slutter å kjøpe fantasi-blekker?

"Problemet" er jo at 90% av lyd og bilde-interesserte tror på mølet i Lyd & Bilde og lignende magasiner, inklusive mange av de som har definisjonsmakt i miljøet. Mange leser vel også L&B som man leser bilmagasiner, vel så mye for bilder og "drømme-seg-bort" faktoren som for den faktiske informasjonen.

Dersom Monster Cable markedsfører sine kabler i strid med markedsføringsloven så er det en helt annen sak, og da vil jeg anbefale å kontakte forbrukerrådet for en vurdering. Jeg har selv sendt inn klager til dem.

-k
    Her er du inne på noe vesentlig, det er alt for mange som sluker artikler i blader, aviser, uttalerser og tester på TV osv. rått og bruker dette som fasit på hva som er bra og hva som er dårlig uten å stille spørsmål ved testmetode, testens objektivitet, testernes nøytralitet i forhold til produkter osv. og andre ting som bør sjenkes en tanke.. ser mange slike tråder på forumet:

"Hei! Fikk et tilbud om å kjøpe et par X3000 for 5000,-, er dette en bra høyttaler?"

"Hei! X3000 fikk terningkast 6 i lyd & bilde, så de er utrolig bra! Ikke noe å lure på!"

Edit: Ekstremt mange skrivefeil.. på tide å legge seg kanskje.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Regner med at jeg har større forbruk av sånne enn noen andre på dette forumet.
    Hva vet du om det;-)
    Mvh bigtor

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ray1
    Tja var den virkelig bedre. Jeg nekter plent til at en eller annen, dyr eller billig digital kabel gir bedre kontrast og farge, BS spør du meg.

Når jeg kjøpte min Projectiondesign Aktion1, så fikk jeg ikke bilde i det hele tatt med en billig, typ dataskjerm DVI kabel.
    Dum som jeg var den gang, så kjøpte jeg en Monsterkabel til 2500 kroner, fremdeles null bilde.
    Viste seg selvfølgelig at der va noe galt med HDCP, noe som gutta i Fredrikstad fiksa ganske kjappt.

Når jeg fikk projjen tilbaka så virka selvfølgelig alt fint både med den billige kabelen og monsterdævelskapet, men så jeg noen forskjell mellom kablene, absolutt null forskjell.

Bedre kontrast og farge med så eller så kabel, my ass.

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •