HDMI kabler - Forskjell? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 254
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Klart det er forskjeller.

Jeg har bedre nettverkskabel enn dere andre, det er derfor teksten jeg skriver en mye tydeligere og mer fargerik enn deres.
    Er det denne du bruker? Kabler - Digitalkabel | Hi-Fi Klubben: DENON AK-DL1 Kabel

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det er forskjeller.

Jeg har bedre nettverkskabel enn dere andre, det er derfor teksten jeg skriver en mye tydeligere og mer fargerik enn deres.
    Heyhey, hvor har du kjøpt den, og hva kostet den? :-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig er det ikke kabelen som er så bra (jeg lurte dere der), det er et fantastisk middel jeg har smørt inn alle nettverkskablene med! Koster ikke mer enn 400 for 1 ml, rene røverkjøpet :-P

EDIT: fillern, der var fargen borte igjen. Jaja, jeg får hente frem pussekluten og flasken med godsakene igjen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører med en 12m Dreamscreen Hdmi til min Projektor Jvc HD 100.burde jeg bruke en annen kabel enn denne,eller er den bra nok?.vil gjerne få full utnyttelse av Projektoren.Hvilken kabel burde jeg evt.bruke?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har hel rett,det er ikke forskjell på HDMI kabler !
    og signalet som blir sent er bare 1 og 0 så enten så virker de eller så virker de ikke,det er jo noe som all forstår.

Men har dere tenkt på antall 1 og 0 som blir sendt,hva hvis bare 99.999999% kommer frem,hva skjer da ?
    Jo du kan få "striper" og "snø" på skjermen,signalet blir ikke borte,du vil ikke få en sort skjerm,du får støy.
    Det er egentlig ganske provoserende og høre at noen her påstår at det ikke er forskjell på kabler og at det ikke har noen betydning for kvaliteten på bilde.
    Sjekk litt på forumet så finner du raskt ut av hvor mange det er som har seriøse problemer med HDMI kabler.

Og jeg vet hva vidundermiddelet ditt er Gorm :shock:
    Sender du sennepen

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm: regner med at dette middelet kommer i flere farger? hehe

Selv har jeg bare grå nettverkskabler, ikke rart jeg synes bildet mangler litt farge...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BIG
    Kjører med en 12m Dreamscreen Hdmi til min Projektor Jvc HD 100.burde jeg bruke en annen kabel enn denne,eller er den bra nok?.vil gjerne få full utnyttelse av Projektoren.Hvilken kabel burde jeg evt.bruke?
    Hvis du ikke har noen problemer med bilde beholder du den :-D

Håpet er jo at hjemmekino tar en seriøs test på HDMI kabler i nær fremtid om ikke annet for og bekrefte at det ikke er noen forskjell på HDMI kabler

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har dere tenkt på antall 1 og 0 som blir sendt,hva hvis bare 99.999999% kommer frem,hva skjer da ?
    Det er enkelt, det blir korrigert før det lager ugang. Det er jo selvsagt feilkorrigeringskretsløp på slik overføring.

Håpet er jo at hjemmekino tar en seriøs test på HDMI kabler i nær fremtid om ikke annet for og bekrefte at det ikke er noen forskjell på HDMI kabler
    For å kunne påvise forskjeller må en bruke signalgenerator og måleutstyr (ocilloskop?). Hvilken relevans har dette da for den jevne bruker?

En test som kunne vært interessant er vel heller hvor langt kabelstrekk det enkelte kabelmerke klarer før signalet svikter. De fleste produsenter nevner jo at HDMI-kabelen deres er "godkjent" for 1080p, men ikke at "godkjennelsen" er basert på deres 1 meters kabel. 1080p 60Hz er det ikke mange som takler skikkelig i lengder over 10-12 meter.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Ikke for å fyre opp bålet, men jeg ble ganske imponert over Biltema sin kabel. 10meter HDMI til DVI-D kabel til 399,- og leverer 1080i uten problemer til min PJ Har kjøpt to 5 meters kabler til myye mer penger og de virker ikke !

/L
    Kjøpte 5m hdmi kabel fra biltema, den fikser ikke 1080p.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 5m hdmi kabel fra xbox360 til receiver, fikser 1080p uten problemer.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spockey da, du har jo beaming på signalene dine du, vettu

Nice ny avatar du har fått deg. Hvilken sesong er den fra?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enkelt, det blir korrigert før det lager ugang. Det er jo selvsagt feilkorrigeringskretsløp på slik overføring.
    Er du så sikker på det Gorm ? hvordan vil du forklare støyen som kommer frem ved dårlige kabler ?
    Eller vil du bare avfeie det som ett ikke eksisterende problem fordi det i "teorien" ikke skulle være mulig ?

For å kunne påvise forskjeller må en bruke signalgenerator og måleutstyr (ocilloskop?). Hvilken relevans har dette da for den jevne bruker?.
    Igjen,hvorfor er du så bastant ?
    Har du testet flere kabler opp mot hverandre siden du kun kan påstå att forskjeller kun kan påvises med måleutstyr ?
    Eller tar du igjen utgangspunktet i "teorien" som sier at det ikke skal være forskjeller ?
    Det er jo litt betenkelig for det du sier er att ett signal gjennom en kabel vil være ufarget siden det er digitalt.
    Dette gjelder nødvendigvis alle former for digitalkabler også CD,DVD,BD og til Dac.
    Skal du også avfeie de som påstår att de har ett støyproblem med enkelte HDMI kabler siden de får ett degradert bilde og ikke en sort skjerm ? I følge dine uttalelser burde ikke det være mulig siden feilkorrigeringskretsløpet tar seg av dette.

En test som kunne vært interessant er vel heller hvor langt kabelstrekk det enkelte kabelmerke klarer før signalet svikter. De fleste produsenter nevner jo at HDMI-kabelen deres er "godkjent" for 1080p, men ikke at "godkjennelsen" er basert på deres 1 meters kabel. 1080p 60Hz er det ikke mange som takler skikkelig i lengder over 10-12 meter.
    Det kunne vært interessant i tillegg til en test hvor det blir bevist at HDMI kablene IKKE farger bilde.
    Men som jeg har forstått deg vil det være uaktuelt fordi det ikke er mulig i følge "teorien" og se forskjeller.
    Jeg trodde du i det minste ville ha vært åpen for en test,og jeg må ærlig innrømme at du skuffet meg litt nå Gorm.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du så sikker på det Gorm ? hvordan vil du forklare støyen som kommer frem ved dårlige kabler ?
    Eller vil du bare avfeie det som ett ikke eksisterende problem fordi det i "teorien" ikke skulle være mulig ?
    Ehhh, du snakket om feilmargin på 0,0000001 prosent, altså ubetydelige feil. Du må nå skille på sprettert og kanon. ;-)

Om jeg har prøvd forskjellinge HDMI-kabler? Skulle tro det ja! Regner med at jeg har større forbruk av sånne enn noen andre på dette forumet. Det er ikke så mange andre som sliter ut kabler (kontakter og kabelbrudd). Og for å ha sagt det, jeg aner ikke hvor mange HDMI-kabler jeg har, men det er ikke få. Har en egen skuff til dem i boden.

Og om jeg skuffer fantasien din, ja det klarer jeg fint å leve med.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, du er veldig heldig som ikke har VEKSELSTRØM i strømkablene dine slik at du da får en JEVN STRØMFORSYNING til signalkildene dine

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Spockey da, du har jo beaming på signalene dine du, vettu

Nice ny avatar du har fått deg. Hvilken sesong er den fra?
    Vet ikke hvilken sesong, bare Googlet litt og fant et fantastisk bilde

Enterprise Forever!

OT?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fredag i dag???

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hæhæhæ!

Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    *finner frem cola og potetgull*

Genialt. :lol:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh, du snakket om feilmargin på 0,0000001 prosent, altså ubetydelige feil. Du må nå skille på sprettert og kanon. ;-)

Om jeg har prøvd forskjellinge HDMI-kabler? Skulle tro det ja! Regner med at jeg har større forbruk av sånne enn noen andre på dette forumet. Det er ikke så mange andre som sliter ut kabler (kontakter og kabelbrudd). Og for å ha sagt det, jeg aner ikke hvor mange HDMI-kabler jeg har, men det er ikke få. Har en egen skuff til dem i boden.

Og om jeg skuffer fantasien din, ja det klarer jeg fint å leve med.
    Jeg tror nok at du godt skjønner hva jeg mener.
    Selv om det ble ett par 9 tall for mye etter kommaet så blir det noen pixler i minuttet på 1080P/60Hz
    Og jeg har heller aldri sakt at du ikke har prøvd mange HDMI kabler,men opp i mot hverandre derimot skal være usakt.

Og du har aldri vært en rolleinnehaver i mine fantasier,men jeg vil vel si at fremtoningen din kanskje har blitt oppfattet som litt pussig fra min side.

Du går jo som en Guru når det gjelder kalibrering både inne og utenfor forumet og at du sitter på mye viten er vel udiskutabelt.

Og det er også en posisjon som krever mye av den som har den,spesielt når det gjelder fremtoning og væremåte og ikke minst hva som blir sagt, spesielt i det offentlige rom.

Kanskje på tide med litt ettertanke ?

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Megaw, det er jo en klassiker, ZRXOA.org mfl har sågar egne smilies for når man rigger seg til, og nå braker det vist løs her:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steve Venutti
    Unlike analog, there is no such thing as an HDMI cable that makes the digital audio or video data come out better than another. If the 1s and 0s make it to the other end, the cable has done its job, period.
    ..
    Digital cables are either compliant or they are not; they either work or they don't.
    ..
    In the world of digital cables, there's no need for shielding since there is no possibility of interference within a cable. As for the thickness of copper, however, thicker copper will be able to extend the length of a digital signal, but for shorter cable lengths (two meters and under), there is no need for overly thick copper strands. In fact, thicker cables can sometimes be problematic since they are less flexible to bend around sharp corners and the increased weight can cause them to fall out of vertically mounted connectors.
    Om Steve Venutti: Steve Venuti is the Director of Marketing for the HDMI Licensing LLC, the licensing agent responsible for administering the licensing of the HDMI Specification, promoting the HDMI standard and providing education on the benefits of HDMI to retailers and consumers. Steve actively works to build awareness for HDMI among consumers, retailers, installers as well as the 400 manufacturers who have adopted the HDMI specification.

Link til intervjuet: Expert Interview: The Basics of HDMI - Electronic House Magazine

Han burde vite. Så kan dere andre kjøpe så tjukke og dyre kabler dere vil.

Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •