HDMI kabler - Forskjell? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 254
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Som du kanskje husker fra vår diskusjon i en annen kabeltråd, kunne jeg også berette om en billig non-brand kabel som ikke fungerte da jeg byttet kilde.
    Jeg drøftet mulige årsaker til dette, både i ditt og mitt tilfelle.
    I mitt tilfelle var det en ren kabel mellom kilde og PJ, hos deg har du en receiver koblet inn i HDMI kjeden. Jeg pekte på at det kan være en mulig forklaring på det spesielle fenomenet du har sett. Struping eller backpressure på kilden som følge av båndbreddebegrensning på kanalen blir ikke gjort på en ren HDMI link.
    Det er mye mer interessant å diskutere mulige tekniske forklaringer på opplevde fenomener, enn å krangle og beskylde hverandre for det ene og det andre.
    Helt enig. Jeg er faktisk oppriktig interessert i å finne ut hvorfor det som skjedde i min stue faktisk skjedde.
    For å kunne finne mulige årsaker, må det være et utgangspunkt at det faktisk skjedde og ikke var noe jeg og resten av husstanden her bare innbilte oss eller bare noe vi drømte.

Jeg hadde litt vanskelig for å forstå at en slags struping av hdmi signalet gjennom recieveren var årsaken. Dvs at selve recieveren var flaskehalsen.

Det er to grunner til dette:
    Recieveren er en 2010 modell Onkyo hjemmekino reciever med hdmi versjon 1.4. Altså beregnet for veldig høye hastigheter på store datamengder, inklusive 3D bilder, som krever hdmi v/ 1.4.

Problemene ved avspilling av bd, dvs hakking og feil i fargegjengivelsen ble bort ved bytte til bedre hdmi kabler med større kapasitet.

Da står vi igjen med, slik jeg ser det, følgende muligheter:

Det kan være at et bilde kan gå i svart hvis en prøver å presse en ALTFOR stor datamengde igjennom en digital kabel.

Men hva hvis datamegden akkurat såvidt overgår kabelens kapasitet? Er det da helt umulig at ikke denne "feilen" vil bli forsøkt rettet eller kompensert med det mulige resultalet at bildet hakker? (hører jo kabler som "hikker", kan det være det samme?)
    At dette forsøktet på å likevel prøve å rette/ kompensere/ presse igjennom den såvidt litt for store datamengden gjør at det som kommer ut i den andre enden ikke er NØYAKTIG det samme som ble presset inn?

Kan det da være min Onkyo reciever eller Philips hd tv som prøver å rette eller kompensere for denne feilen, men ikke helt får det til, med det resultatet at bildet hakket og fargegjengivelsen ikke ble som den burde vært?

(Jeg vet jeg allerede har de siste avsnittene i en annen tråd, men velger å spørre deg direkte ved å gjengi det her. Har tro på at du er bedre i stand til å resonere deg frem til et svar/ mulig årsak, i motsetning til andre som bare hevder at jeg må ha drømt alt sammen...)

..."krysser fingrene" for et godt svar....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kullers
    Men hva hvis datamegden akkurat såvidt overgår kabelens kapasitet? Er det da helt umulig at ikke denne "feilen" vil bli forsøkt rettet eller kompensert med det mulige resultalet at bildet hakker? (hører jo kabler som "hikker", kan det være det samme?)
    At dette forsøktet på å likevel prøve å rette/ kompensere/ presse igjennom den såvidt litt for store datamengden gjør at det som kommer ut i den andre enden ikke er NØYAKTIG det samme som ble presset inn?

Kan det da være min Onkyo reciever eller Philips hd tv som prøver å rette eller kompensere for denne feilen, men ikke helt får det til, med det resultatet at bildet hakket og fargegjengivelsen ikke ble som den burde vært?
    Når dataraten på HDMI økes ut over kabelens kapasitet vil man få bitfeil. Det gjøres ikke noen form for retransmitering ved feil slik man kjenner det fra ethernet.Linjekodingen er feilkorrigerende, men den resulterende bitfeilraten (BER) vil øke voldsomt når linjekodingen ikke lenger håndterer feilraten.
    Problemer med for liten kapasitet i kabelen vil derfor være svært synlig (store pixelfeil), og ikke manifestere seg som feks lavere framerate.

Det som kan være årsaken til nedsatt framerate i ditt tilfelle KAN være følgende: Receiveren, eller TVen mottar signal med høy BER og har en innebygget skjulingsteknikk hvor den dropper helt de rammene som har mye pixelfeil og evt interpolerer de manglende bildene.
    Dette er altså ikke en del av HDMI linken som såden men en video-prosesseringsfunksjon i Receiveren eller TVen.
    Jeg har vært inne på dette tidligere, men du misforstår det dithen at jeg beskriver Receiveren som flaskehals.
    Ble det litt klarere nå ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dataraten på HDMI økes ut over kabelens kapasitet vil man få bitfeil. Det gjøres ikke noen form for retransmitering ved feil slik man kjenner det fra ethernet.Linjekodingen er feilkorrigerende, men den resulterende bitfeilraten (BER) vil øke voldsomt når linjekodingen ikke lenger håndterer feilraten.
    Problemer med for liten kapasitet i kabelen vil derfor være svært synlig (store pixelfeil), og ikke manifestere seg som feks lavere framerate.

Det som kan være årsaken til nedsatt framerate i ditt tilfelle KAN være følgende: Receiveren, eller TVen mottar signal med høy BER og har en innebygget skjulingsteknikk hvor den dropper helt de rammene som har mye pixelfeil og evt interpolerer de manglende bildene.
    Dette er altså ikke en del av HDMI linken som såden men en video-prosesseringsfunksjon i Receiveren eller TVen.
    Jeg har vært inne på dette tidligere, men du misforstår det dithen at jeg beskriver Receiveren som flaskehals.
    Ble det litt klarere nå ?
    Ja litt klarere, men bare litt...

Hva med det faktum at problemene jeg beskrev ble borte når jeg byttet ut begge hdmi kablene (bd til reciever og reciever til tv) med bedre kabler med større kapasitet?
    Dette må jo ha medført at reciever og/ eller tv'n ikke lengre mottok signaler med "høy BER" / feil og dermed ikke lengre trengte å feilrette dette? Og siden min reciever eller tv retter denne typen feil på en (tydeligvis) dårlig måte, trenger de kabler som garantert har nok kapasitet og leverer uten feil? Forsto jeg deg riktig nå?

Med bakgrunn i det er det jo lett å konkludere med at de var de gamle hdmi kablene som var "synderen"?
    Det var i alle fall mye enklere og ikke minst billigere å løse problemet ved å kjøpe nye kabler enn å bytte ut recieveren eller tv'n....!

..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja litt klarere, men bare litt...

Hva med det faktum at problemene jeg beskrev ble borte når jeg byttet ut begge hdmi kablene (bd til reciever og reciever til tv) med bedre kabler med større kapasitet?
    Dette må jo ha medført at reciever og/ eller tv'n ikke lengre mottok signaler med "høy BER" / feil og dermed ikke lengre trengte å feilrette dette? Og siden min reciever eller tv retter denne typen feil på en (tydeligvis) dårlig måte, trenger de kabler som garantert har nok kapasitet og leverer uten feil? Forsto jeg deg riktig nå?

Med bakgrunn i det er det jo lett å konkludere med at de var de gamle hdmi kablene som var "synderen"?
    Det var i alle fall mye enklere og ikke minst billigere å løse problemet ved å kjøpe nye kabler enn å bytte ut recieveren eller tv'n....!

..
    Hmm, vi diskuterte vel ikke hva som var synderen, eller hva som løste problemet ? Det vet vi jo allerede.

Var ikke poenget ditt å finne en forklaring på det "umulige" fenomenet du opplevde ?

Utskifting av TVen eller Receiveren er det vel ingen som har foreslått som løsning.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og siden min reciever eller tv retter denne typen feil på en (tydeligvis) dårlig måte
    Har HDMI feilkorreksjon?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.
    Men det var kanskje ment som et retorisk spørsmål?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Har HDMI feilkorreksjon?
    Vel, ikke vet jeg, dette var et svar til Bønna, som mente en mulig årsak til mine beskrevne problemer kunne være at recieveren eller tv'n prøvde seg med en feilkorreksjon når data'ene fra kabelen ikke var helt korrekte.

Det var aldri snakk om feilkorreksjon i selve hdmi kabelen.

Bønna skrev:

"Det som kan være årsaken til nedsatt framerate i ditt tilfelle KAN være følgende: Receiveren, eller TVen mottar signal med høy BER og har en innebygget skjulingsteknikk hvor den dropper helt de rammene som har mye pixelfeil og evt interpolerer de manglende bildene.
    Dette er altså ikke en del av HDMI linken som såden men en video-prosesseringsfunksjon i Receiveren eller TVen."

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Har HDMI feilkorreksjon?
    En HDMI link har i likhet med mange datalinker en feilkorrigerende linjekode (errror correction code), men den møter jo også veggen når man når en gitt feilrate, og da går det bratt utfor.

Det som ble nevnt om dropping av severely errored frames i noen videoprosessorer er ikke feilkorrigering, men "feilskjuling", og gir lavere framerate.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HDMI link har i likhet med mange datalinker en feilkorrigerende linjekode (errror correction code), men den møter jo også veggen når man når en gitt feilrate, og da går det bratt utfor.

Det som ble nevnt om dropping av severely errored frames i noen videoprosessorer er ikke feilkorrigering, men "feilskjuling", og gir lavere framerate.
    Takk for konstruktive svar, jeg blir stadig klokere! (Nei det var IKKE ironi, men helt seriøst ment!)

Flott med litt kunnskap innimellom alle svart/ hvitt svarene fra ytterpunktene (de ekstreme kabelnissene vs de like ekstreme kabelfornekterne)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor er det litt feil å konkludere for bastant på egenhånd før man har fått et oppklarende svar fra eksperter, eller om ikke annet personer med større kunnskaper og fantasi. Ellers kan både kabelnisser og motparten tenne. ;)

Takk til Bønna for beskrivelse av hvorfor prosessering i receivere kan medføre bildeforstyrrelse. Jeg har lenge lurt på hva årsaken kan være, og nå kan jeg omsider spre kunnskapen videre. Og en liten takk til deg, Kullers, for at du bragte temaet på bane.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Derfor er det litt feil å konkludere for bastant på egenhånd før man har fått et oppklarende svar fra eksperter, eller om ikke annet personer med større kunnskaper og fantasi. Ellers kan både kabelnisser og motparten tenne.
    Vel jeg konkluderte vel ikke med annet enn at "synderen" var de gamle kablene mine som må hatt altfor lav båndbredde og/ eller elendig kvalitet. Jeg har nok hatt veldig uflaks med de! Og at de nye kablene må hatt mye høyere båndbredde og/ eller kvalitet, fordi feilene forsvant når jeg byttet kablene.

Det vi nå endelig har resonert oss frem til, var at dette i mitt tilfelle må ha ført til at datasignalene som kom ut i andre enden av kabelen/ kablene inneholdt feil. Som igjen førte til at bildeprosseseringen i reciever og/ eller tv, prøvde å skjule/ "rette" disse feilene uten hell. Dette kunne være årsaken til hakking i bilde og feil fargegjengivelse ved avspilling av bd.

Flott å komme til bunns i dette.

Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Takk til Bønna for beskrivelse av hvorfor prosessering i receivere kan medføre bildeforstyrrelse. Jeg har lenge lurt på hva årsaken kan være, og nå kan jeg omsider spre kunnskapen videre. Og en liten takk til deg, Kullers, for at du bragte temaet på bane.
    Ja innimellom alle kabelfornekternes innlegg om at det jeg beskrev aldri kan skje, glimtet Bønna til med sin kunnskap.

Jeg ønsker å konkludere med følgende:
    (Basert på egne erfaringer og kunnskap jeg har lest meg til)

Bruk ikke masse penger på hdmi kabler

Ikke kjøp hdmi kabel etter merke men se på spesifikasjoner, gjerne i forhold til pris. Det er nemlig ikke noe problem å finne en dyr merkekabel med dårlige specs.

Kjøp så billig du kan finne, men pass da på følgende:

-At kabelen oppfyller kriteriene i forhold til hva du skal bruke dem til.
    -At en produsent eller butikk faktisk kan garantere for specs som båndbredde, hdmi versjon, skjerming og gjerne livstidsgaranti.
    -At butikken/ nettbutikken har gode returordninger, slik at du kan få igjen pengene hvis kabelen allikevel ikke funker i ditt hjemmekino-oppsett.

...er vi ca enige da...?

Nå er det snart helg....!:-D

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men siden b.l.a. "tor rasmussen" mener at dette rett og slett ikke kan skje, er det bare noe vi innbiller oss, alternativt har vi sikkert bare drømt alt sammen.

...right...
    Men siden "tor rasmussen" og flere mener dette rett og slett ikke kan skje, har vi sikkert drømt alt sammen, både min samboer og jeg.

...right...

What?
    Finne frem en 2 år gammel tråd for å svine meg til? :twisted:
    Jeg tør i det minste skrive under rette navn, og ikke gjemme meg bak et nick.

Hvorfor er det kun mitt navn du går etter, og ikke nevner de andre som Alte og andre som heller ikke er enig med deg?
    Har jeg truffet et ømt punkt på deg eller?

Men uansett:
    Bruk ikke masse penger på hdmi kabler

Ikke kjøp hdmi kabel etter merke men se på spesifikasjoner,
    Hva skjedde med din bastante holdning om at man SKULLE holdet seg til et ANNERKJENT merke?
    (F.eks Atlona, bare tatt helt ut av det blå?)

Og for the sake of it...
    Jeg kan med hånden på hjertet og 10.000,- i innsats på bordet vise deg en HDMI-kabel med gode specs gi et hakkete bilde på f.eks Panasonic sin nye VT20, eller Epson sin TW5500.
    Og samtidig få en kabel med dårligere specs til å vise bilder med merkbart skarpere og bedre flyt på de samme fremviserene. Og i begge tilfeller med Avatar Blu-Ray i 1080p med HD-lyd.
    Tar du veddemålet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjeller på HDMI kabler ja, på samme måte som med analoge kabler. Det er jo fortsatt bare en kabel. Signalet som går gjennom kabelen derimot, er veldig annerledes i forhold til et analogt signal og det er veldig lav feilrate på en digital overføring (10^-12 tror jeg) fordi slingringsmonnet er så stort.

Etter det jeg har hørt, kan det dog være avstandsforskjeller mellom pulsene som blir overført i signalet, noe som igjen kan påvirke signalet. Dette er ikke noe man merker på en PC f.eks. siden signalet blir mottatt før det blir behandlet, men på enheter som behandler signalet direkte, så kan dette føre til problemer.
    101010100101 blir til 1--0101-101-10-0-10 osv.

Har dog til gode å erfare dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tor rasmussen]Hva skjedde med din bastante holdning om at man SKULLE holdet seg til et ANNERKJENT merke?
    (F.eks Atlona, bare tatt helt ut av det blå?) [QUOTE]

Nei en MÅ ikke holde seg til et anerkjent merke, men hvis en ønsker å være enda sikrere på å få de spesifikasjonene en ønsker og det som står i produktbeskrivelsen kan det være greit å holde seg til et ok merke.
    Det finnes også mindre seriøse produsenter av hdmi kabler, (som produsenter av alle andre produkter), som ikke har samme kvalitetssikring av sine produkter. Da kan en kabel merkes f.eks 1080p High Speed osv, uten å egentlig være det. En kabel KAN også være merket f.eks hdmi versjon 1.4 uten å egentlig oppfylle alle kravene til versjon 1.4, som er fastsatt av "hdmi organisasjonen".
    På deres side finner du de forskjellige kravene til hdmi versjoner, samt produsenter de har godkjent og produsenter de ikke har godkjent eller har strøket fra godkjent-lista si: HDMI

Atlona ble nevnt kun fordi det var et godt forhold mellom høye specs/ kvalitet og prisen. Sett iforhold til mange andre mye dyrere merker med tilsvarende eller dårligere specs (men til mye høyere pris)

Monster har f.eks lavhastighets hdmi kabler (godt under 5 Gbps) til ca det dobbelte av prisen på Atlona kablene. Dessuten har jeg selv kjøpt Atlona kabler, og kunne derfor uttale meg om dette merket og denne butikken, fordi jeg hadde kjøpt de der. Siden jeg var veldig fornøyd med kvalitet, pris, og butikken skrev jeg jo om det. Jeg kan ikke uttale meg om alle andre produsenter av hdmi kabler, da jeg ikke har testet disse.

(Jo forresten, jeg vet at en av de feteste hdmi kablene fra Monster er utrolig stiv og lite fleksibel! Husker at jeg stusset på dette (sjekket en sånn kabel på El kjøp rett etter å kjøpt Atlona kablene), siden en hdmi kontakt ikke ser ut til å tåle så mye bevegelse eller spenn... dumt med veldig stive kabler da ja...)

Samtidig finnes det jo folk som tror de må kjøpe dyre kabler for å få bra kabler/ tilfredstillende specs. Derfor tillot jeg meg å komme med et tips om kabler/pris, for å vise at gode specs og ok produsent trenger ikke koste skjorta.

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg kan med hånden på hjertet og 10.000,- i innsats på bordet vise deg en HDMI-kabel med gode specs gi et hakkete bilde på f.eks Panasonic sin nye VT20, eller Epson sin TW5500.
    Og samtidig få en kabel med dårligere specs til å vise bilder med merkbart skarpere og bedre flyt på de samme fremviserene. Og i begge tilfeller med Avatar Blu-Ray i 1080p med HD-lyd.
    Tar du veddemålet?
    Vel, du indikerer at det er forskjeller i kvalitet på hdmi kabler eller?
    Eller er det ironisk fordi du ennå ikke tror jeg opplevde dette med mine gamle kabler?
    Vel uansett fikk vi jo et svar på hva det kunne være, altså en bildeprossessor i reciever eller tv som førte til lavere framerate pga et forslk på å skjule feil i signalet. Godt med svar, men uansett vet jeg ikke annet med sikekrhet enn at hakkingen forsvant ved bytte av kabler.

Det var synd jeg ikke tok vare på de gamle kablene jeg hadde istedet for å kaste dem i søpla. Da hadde du kunnet komme en tur med dine 10k, så skulle jeg stått for Avatar på bd og kaffen....hehe

Og for å svare på det du spurte om; Nei jeg tar ikke veddemålet. En løsning, siden du mener det også kan skje, er å kjøpe kabler på et sted som har "Full returrett" på alle varene uansett årsak. Da kan du jo bare bytte til noe litt bedre eller få igjen pengene hvis kablene viser seg å ikke funke, ikke sant?

...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du indikerer at det er forskjeller i kvalitet på hdmi kabler eller?
    Eller er det ironisk fordi du ennå ikke tror jeg opplevde dette med mine gamle kabler?
    ...
    Nei, men jeg reagerte veldig mye på følgende:
    Akkurat fått ny tv inn i stua, det ble en Samsung LE40R81B,
    har et Samsung HPT-1200 anlegg som jeg kjører mot denne med
    HDMI kabel, men jeg synes bilder flyter dårlig, dvs at jeg
    synes bildet går å små hakker, veldig lett å se på rulletekst.
    Kan dette skyldes kabelen ?

Kjørte samme anlegg på den gamle tv`n da med HDMI til DVI uten
    at jeg la merke til denne problematikken.

JA det kan ganske sikkert være hdmi kabelen din som er "synderen", eller rettere sagt, manglende båndbredde/ kapasitet i hdmi kablene som gjør at bildet hakker! ....
    For man kan ALDRI sammenligne en kabel på ett oppsett med også skifte oppsett og påstå at forbedringer/forverringer skyldes kabel.
    Det blir like teit som at jeg har en hdmi-kabel fra en billig blu-rayspiller opp til et billig Coop-tv.
    Så beholder jeg hdmi-kabelen og kjøper en High End Blu-rayspiller og et high end TV, for tilsammen 50.000,-
    Men pga at jeg beholdt den samme kabelen, så skylder jeg på kabelen i forhold til endringer i billedkvalitet.

Den du quoter snakker jo om at gamle systemet klarte det fint, med kabelen, men ved kjøp av ny tv så kom problemer. Man kan bare ikke sammenligne Fiat og Ferrari selv om man kjører på samme dekk.

Så det "veddemålet" jeg viste til, ville jeg snytt deg med å kjøre PJ og TV uten interpolering på den dyre kabelen, og kjørt med interpolering på den billigere kabelen.
    (Jeg skulle bare sikret meg at den billige kabelen hadde nok specs til å klare et 1080P bildet)

Med interpolering på henholdsvis VT20 og TW5500 får man mye mere flyt, og skarpere bilder. Men det har ingenting med hverken kabel eller avspiller å gjøre.
    Det har med intern prossesering i VT20 og TW5500.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklageligvis er det forskjell på HDMI kabler

Dette fordi det er så mange versjoner og sertifiseringer.
    Dette fordi penger styrer valg av matrialer brukt til en kablel så den kan være produsert dårligere.
    Dette fordi noen produsenter bevist eller ubevist lager kabler som er for dårlig i forhold til hva de mener den skal yte ut fra bevist eller ubevist krav innenfor en sertifisering.
    Dette fordi mange selgere bevist eller ubevist selger kabler som ikke holder sertifiseringskrav.

Hovedforskjell på HDMI er diameter på ledere , forhold meter kabel , produsert standard eller high speed kabel

Er HDMI kabel laget riktig , markedsført som riktig , solgt som riktig og brukes riktig av kjøper så skal overføring dyr / billig kabel være lik på ytelse

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kabeldebatt med "happy ending", hvor opptil flere, inkludert meg selv ble litt klokere er jo vakkert

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er slettes ikke verst.
    :-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjeller På Hdmi?

Stemmer denne testen?

Ikke verdt pengene*|* TV 2 Underholdning

Jeg har nemlig kjøpt HDMI-kabel på 1,5 meter på Biltema til 139 kroner.

TV'en er Samsung 55" 6705 LED og blu-ray spiller Panasonic DMP-BD65.

Er det noen ide å bruke mer penger på 1,5 meters HDMI?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er det noen ide å bruke mer penger på 1,5 meters HDMI?
    Nei! Forskjellene åpenbarer seg først ved lengder på 8 meter og oppover litt avhengig av signalstyrke og slikt.

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •