Er du lei kabeldebatter? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Ikke ment som et surt oppgulp altså, men jeg er mer lei av alle disse avstemmingene om alt mulig.
    Du vet at det går ann å skjule den avstemnings kolonnen?

Brukes flittig her.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er lei av at folk med dårlig hørsel ikke respekter de som mener de faktisk hører forskjell på kabler i sitt anlegg og kjøper der etter

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja er lei av at folk med dårlig hørsel ikke respekter de som mener de faktisk hører forskjell på kabler i sitt anlegg og kjøper der etter
    Og vice versa

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk må selfølgelig kjøpe akkurat de kablene de vil, men det er vel en ganske drøy påstand å angi at de som ikke hører forskjell har dårlig hørsel.

Da finnes det utifra alle de mer eller mindre vitenskapelig utførte blindtestene som er gjennomført opp i gjennom, en del test deltagere med dårlig hørsel, for å si det sånn.

tar man med alle de faktorene som kan påvirke et sansesystem som hørselen vår, så er jeg også ganske lei av å lese om kabel fantaster som det virker ikke tar slike faktorer alvorlig også, og det kan også virke som tror på alle fine ord og fagre løfter kabel produsener og mange i brangsjen (som vel ofte har som motiv å tjene penger) kommer med.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er vel igrunnen det. Føler vel egentlig at kabelprat fører lite med seg så lenge de som taler for forskjeller ikke bidrar med vitenskapelig akseptable testresultater.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget lei! Men jeg synes ikke kabler har for liten betyding for lyden for det.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne må gå under de mest utroligste (negative) kommentarene for å forsøke å skape god stemning her på AVf..

Gratulerer eddie:-?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del er overrasket over at du kjenner til så mange respektløse, hørselsvekkede mennesker at du har blitt lei dem... Av de få hørselsvekkede menneskene jeg kjenner er de aller fleste hyggelige.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg for min del er overrasket over at du kjenner til så mange respektløse, hørselsvekkede mennesker at du har blitt lei dem... Av de få hørselsvekkede menneskene jeg kjenner er de aller fleste hyggelige.

enig med Roffe - og ingen av de jeg har snakket med har noen gang klaget over lydforskjeller i kabler heller.............

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri lei kabeldebatter...
    Men, litt kjipt når folk kommer med antakelser om at vi ikke er ved våre fulle-5 ved å antyde om at vi er påvirket av "placebo-effekten" ol. Lar det heller være opp til den enkelte å finne ut av det selv hva som betyr noe.

Når det gjelder det med hørsel så er dette veldig varierende, men for min del har jeg veldig følsom hørsel som gjør meg veldig følsom for "kakofoni", og også mht. det som har med "sweetspot".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Men, litt kjipt når folk kommer med antakelser om at vi ikke er ved våre fulle-5 ved å antyde om at vi er påvirket av "placebo-effekten" ol.
    Har du et behov for å være et levende måleinstrument?

Hvis ikke, hvorfor er det sårende dersom andre foreslår andre fysiske forklaringer på dine reelle opplevelser?

Er det sårende dersom noen sier at test-metodikken din er for upresis til at de har tillit til at dine opplevelser skyldes bare lyd?

Burde ikke jeg da oppfatte det sårende dersom noen sier eller antyder at jeg har lest eller forstått fysikkboka for dårlig til at mine utsagn er presise?

Den diskusjonsformen som naturlig følger av at en gruppe skal bli fritatt for kritiske spørsmål, er en "debatt" som vi kjenner igjen i land vi ikke liker å sammenligne oss med. Religiøse minoriteter i Norge tar nå til orde for at ytringsfrihet ikke skal gi rom for å kommentere eller kritisere deres valg, fordi det oppfattes sårende. Er det dit du vil?

Jeg vil at alle mennesker skal behandles med respekt, men det er ikke nødvendigvis respekt å jatte med i noe for å unngå å såre folk. Jeg respekterer din rett til å kritisere mine metoder og mine konklusjoner, men jeg håper at du kan behandle meg med en grunnleggende respekt selv om du har lite til overs for mine meninger.
    Tør jeg da å foreså at dersom du er med på leken så må du tåle steken - dvs at noen er uenige med deg.

Hvis det skaper problemer eller frustrasjon for deg at noen er uenig så er det ingen som kommer inn på stua di og tvinger deg til å diskutere kabler?

Dersom du gir beng i hva andre mener, og bare vil sitte i fred langt fra nærmeste web-browser for å nyte kablene dine, er det noen som hindrer deg i det?

Du vil med andre ord bruke tid på å diskutere kabler på et nettforum, og vil gjerne at alle skal lytte til dine argumenter, men du vil helst at de skal slutte å argumentere imot, slik at du får diktere debatten?

-k

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på ingen måte dritt lei kabel debatter, men veien kabeldebatter går her på forumet er jeg dritt lei. Er så vanvittig mange medlemer her som bastant påstår at det ikke finnes forskjeller på kabler, og de har tydligvis til hensikt å ødlegge enhver kabeltråd. Jeg for min del diskuterer aldri kabler åpent på fora, men tar gjerne en kabel prat på privatn...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knut:
    Bare venta på at du skulle dukke opp her

Har vel aldri sagt at jeg er noe "gulløre"...

Men, når jeg har holdt på med kabler i den grad jeg gjør (Ja, jeg lager også mine egne) så er det nå så forbannet irriterende å høre deg gjenta deg selv gang på gang på gang på gang osv...

Jeg trenger IKKE å gå meg selv i forsvar mht de erfaringer jeg gjør, men det verste er at du går så inn i debatten med hele kroppen??

Jeg spurte deg en gang i tiden ett (forresten var det ikke 4??) som du ikke svarte på.. Du bare bortforklarte det.

Den dagen du kan komme med ett vettugt svar på det jeg spurte om så skal jeg ta deg og det du sier seriøst, Knut

Inntil da er dine innspill og argumenter kun luft for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntil da er dine innspill og argumenter kun luft for meg
    Bra, da går jeg ut ifra at vi slipper å se syting om placebo framover?

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Er på ingen måte dritt lei kabel debatter, men veien kabeldebatter går her på forumet er jeg dritt lei. Er så vanvittig mange medlemer her som bastant påstår at det ikke finnes forskjeller på kabler, og de har tydligvis til hensikt å ødlegge enhver kabeltråd. Jeg for min del diskuterer aldri kabler åpent på fora, men tar gjerne en kabel prat på privatn...
    Hvilke medlemmer, og hvilke tråder?

Jeg oppfatter det, helt ærlig som at det er innlegg som ditt og BGuardens lengre opp som forsurer stemningen.

1. "Alle er så slemme med meg, de godtar ikke at alt jeg hører er et fysikalsk faktum"
    2. "Alle er så slemme med meg, de kaprer tråden min og bruker den til å spre propaganda"

Hvis noen kaprer tråden din, så rapporter det til moderator, jeg ber jevnlig moderator om å se på ting.

Dersom jeg eller andre gjør noe negativt så er det _mye_ bedre å påtale det konkret når det skjer, enn å komme 4 uker etterpå og klage over hvor usmakelig noen "generelt" er. Det er grunnleggende adferdspsykologi.

Hvis du ikke tåler at folk er uenige med deg, gjør noe annet enn å henge på et diskusjonsforum, eller gjør som du på utmerket vis foreslår: ta det på PM.

-k

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsurer?

Hallo? Er jo du som vingler rundt som en besserwissende elefant i glasshus?

Jeg spurte deg for en stund siden om visse faktorer kunne hatt innvirkning på de testene du henviste til.

Det eneste du gjorde, Knut var å bortforklare det hele og legge inn en masse tekniske begreper (som vanlig), men ikke noe svar. Ett "Ja eller Nei" er da ikke så vanskelig da, "lille venn"?

1. "Alle er så slemme med meg, de godtar ikke at alt jeg hører er et fysikalsk faktum"
    2. "Alle er så slemme med meg, de kaprer tråden min og bruker den til å spre propaganda"

Hva har dette med saken å gjøre? Har du noe slektskap med Gerd liv Valla siden du begynner med hersketeknikker?

Er det noen her som er sutrete så er det deg:

-Du finner deg ikke i følgende realitet at noen har ett annet syn enn deg, så hver gang må du legge ut en tirade med linker og filer for å fremheve ditt syn!

Jeg er så sikker på min sak, Knut at jeg ikke trenger å gjøre sånt. Og heller ikke en så uforskamma kverulant som sitter på kontoret hele dagen og surfer på på nettet for å finne ting som omhandler temaet

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvis du ikke tåler at folk er uenige med deg, gjør noe annet enn å henge på et diskusjonsforum, eller gjør som du på utmerket vis foreslår: ta det på PM.

-k
    Det er vel akkurat der problemet ligger. Du ser på det som et diskusjonforum, vi andre ser på det som et audio/video-forum der entusiastene møtes.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare si at knutinh gjør en utmerket jobb i diskusjonene og vi har alle mye å lære av han når det gjelder å bygge opp svar/spørsmål på en strukturert måte.

At noen ikke ønsker at det skal komme noen kritiske spørsmål opp er som sagt noe som hører til i andre verdensdeler. Hvis det er slik at noen føler at kabelhyllingen hele tiden blir ødelagt av folk som er kritiske til det man fremfører, ja da bør man kanskje gå i seg selv å vurdere om det men fremfører har noen rot i virkeligheten.

I norge er det heldgivis få av oss som er påvirket av eventyr (les:religion) og vi har kanskje den egenskapen at vi er kritiske til påstander som ikke kan dokumenteres.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det er vel akkurat der problemet ligger. Du ser på det som et diskusjonforum, vi andre ser på det som et audio/video-forum der entusiastene møtes.

Jeg henviser til BGuarden:
    Kan vi slutte at det er flere her inne som synes at det er interessant å _diskutere_? Hvorfor er det kritikkverdig at jeg deltar i kabeldebatter, men ikke at BGuarden gjør det?

Gå inn i deg selv og se om du stiller samme krav til deg selv og de du er enige med, som de du er uenige med.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsurer?
    ...en besserwissende elefant i glasshus...en masse tekniske begreper (som vanlig), ..."lille venn" ...slektskap med Gerd liv Valla siden du begynner med hersketeknikker?..Er det noen her som er sutrete så er det deg
    ...tirade med linker og filer for å fremheve ditt syn!...
    Jeg er så sikker på min sak, Knut at jeg ikke trenger å gjøre sånt. ... uforskamma kverulant som ...surfer på på nettet for å finne ting som omhandler temaet...
    Jeg tenkte at jeg skulle svare deg, men kom til at posten din sa mest helt på egne bein.

-k

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •