Hjelp til optisk lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til optisk lyd

Hei, folkens.

Trenger hjelp! Har lest alt jeg kommer over av tråder, men finner ikke svar på dette her. Har kjøpt meg følgende skjermkort:

CLUB 3D RADEON HD 2600PRO 512MB GDDR2 PCI-E DUAL DVI HDMI IN (CGAX-HP262DD)

AMENTIO / CLUB 3D RADEON HD 2600PRO 512MB GDDR2 PCI-E DUAL DVI HDMI IN

Det er montert, og funker svært bra. Koblet til 50 plasma via hdmi (med overgang), og bildet er gull. Tenkte å bruke optisk lydkabel fra pc til forsterker (har ikke forsterker med hdmi). Lyden kommer frem, men det knepper og skraper fælt. Har prøvd å justere volumet på pc, tv og forsterker, men dette virker bare delvis.
    Testet kabelen på dvd til forsterker, og den er i orden. Virker som om forsterkeren sliter med å finne pcen, for det blinker i forsterkerdisplayet og når det kommer lyd er det kun pro logic, ikke digital.

Er det lydkortet som er for dårlig? Finnes det drivere jeg kan prøve?
    Eneste justeringsmulighet jeg har på lyden er et panel som heter ABIT Audio EQ, og der har jeg prøvd alle mulige innstillinger ute hell. Virker ikke som om ABIT "er klar over" den optiske porten på pcen, for når jeg prøver analogt identifiseres høyttalerne umiddelbart, og lyden er klar.

Men jeg vil ha digitallyd! Kan noen bistå med tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer info

Er et Realtek AC 97-kort så vidt jeg vet. Real Tek Sound manager er navnet på den justeringspanelet jeg nevnte tidligere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •