Lyden med optisk kabel "klipper".

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyden med optisk kabel "klipper".

Bakgrunn:
    Byttet tv her om dagen. Ny Philips 47PFL9632D. Kjøpte i samme slengen HD-dekoder fra CanalDigital. Bruker HDMI mellom tv og dekoder. Forsterker er en Yamaha RX-V596RDS fra 2001. Hadde før optisk kabel mellom dekoder og forsterker, men måtte bytte til coax siden den nye HD-dekoderen kun støtter dette. Har en Pioneer DVR-520H DVD fra 2005. Kjører optisk mellom DVD og forsterker. Scart mellom dekoder og DVD.

Problemet er følgende: Når jeg nå skal se på DVD og anlegget er nylig slått på går lyden og "klipper" hele tiden. Dette bedrer seg, og i løpet av 20 minutter fungerer det greit. (I mellomtiden må jeg kjøre lyden via phonokabler.) Har ikke hatt problemet før jeg byttet tv. Har prøvd å bytte optisk kablel uten at det hjalp. Eneste forskjell i forsterkeroppsettet nå er at dekoder er koplet på coax i stedet for optisk, men det skal da ikke påvirke dvd-lyden?

Noen med gode tips til hvorfor lyden går og klipper?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville prøvd følgende:
    Skru av dekslene på dvd og forsterkeren og sett de åpent (ut av event. rack o.l.). Kjør igang utstyret til det er riktig lyd, og så tar du fram en boks med kjølespray(is-spray) og kjøler ned del for del (komponenter)på utstyret. Begynn gjerne med områder på forst. som er normalt varm. Hvis du får provosert fram klipping i lyden nå, så vet du i alle fall hvor problemet ligger. Virker jo som utstyret ditt fusker når det er kaldt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •