Kabler. En avstemning. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg er ikke helt med nå, knutinh. Er ikke dette svaralternativet ganske opplagt?

bransje: Jeg tror at alle/de fleste produsentene driver med "bedrageri" og utnytter kundene
    "alle/de fleste" er ikke det samme som "alle".

Det er vel ikke utenkelig at enkelte av disse mener at de fleste kabelprodusentene ikke har tiltro til egne produkter, men at det finnes en håndfull produsenter som selv mener å lage gode produkter?

Det vil være feil å ta antall stemmer på et slikt alternativ til inntekt for at "X% av stemmene sier at hele kabelbransjen driver med fanteri".

Intensjonen min var å finne ut om de som stemmer mener at 1)De fleste eller alle kabelprodusenter har tiltro til lyden i sine produkter, 2)"Noen"*) kabelprodusenter har det, 3)De færreste eller ingen kabelprodusenter har det.

Merk at intensjonene til kabelprodusenter ikke er det samme som om produktene deres virkelig har noe for seg. Jeg snakker om avforum sine leseres oppfattelse av kabelprodusentenes oppfattelse av sine produkter. Men det er bare min oppfattelse, altså ;-)

Det hadde vært interessant å sammenlignet tiltroen til hifi-kabelbransjen med tiltroen til hifi-bransjen under ett, med tiltroen til alle bransjer under ett, med kosmetikk/hygiene-bransjen, etc.

-k

*)Dvs færre enn "de fleste" og flere enn "de færreste"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes sikkert mye Pantent Pro-V også innen Hi-Fi bransjen

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Testen lar DEG avgjøre hva som er mye penger og mye tid. Dersom jeg hadde brukt 1 time og 200,- på kabler så ville jeg nok ha stemt:

"Jeg velger helt greie, rimelige kabler basert på fysikk"
    Det betyr at selv de som tror på gigantiske lydmessige forskjeller på ulike kabler også kan velge dette alternativet, så fremt de ikke bruker mye tid og penger på det? Mao så er syn nummer 1 for de som tror på forskjeller, syn nummer 2 for begge parter og syn nummer 3 for de som ikke tror på forskjeller?

Konstruerer du opp argumenter for å være vanskelig eller har du reell kritikk?
    Sikkert en kombinasjon. Jeg vet jeg kverrulerer mye nå....

Hva har det med saken å gjøre?
    Ingenting. Så det var derfor jeg begynte å lure på hvorfor du begynte å dra inn summer som 10 000kr og hele husholdningsbudsjetter.

Undersøkelsen er ikke laget for deltakerne. Undersøkelsen er laget for å komme til konklusjoner.
    Det blir i så fall en vag konklusjon når enkelte av deltagerene har stukket fingeren i været fordi de havnet utenfor svaralternativene.

Hvis noen deltakere føler at deres syn blir marginalisert av undersøkelsen så betyr det bare at undersøkelsen ikke tar for seg å skille ut deres syn så presist.
    Det kan du selvfølgelig si. Problemet er bare at deres syn slår ut på de andre alternativene, som igjen gjør at fordelingen kanskje blir urettmessig feil. Samme kritikk fikk jo antonx, uten at noen da nevnte dette....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er synd, for jeg kjenner fra andre sammenhenger at du er i stand til å se kritisk på ting. En test som ikke tåler kritikk fra oppegående og velformulerte personer som deg er ikke verdt mye.
    Ingenting. Så det var derfor jeg begynte å lure på hvorfor du begynte å dra inn summer som 10 000kr og hele husholdningsbudsjetter.
    Jeg prøver å finne den "bakenforliggende parameteren" som er litt vanskelig å definere.

Jeg har hypotesen om at dersom du spør en person direkte om kabler har betydning så får du mange "ja"-svar som like gjerne kunne ha vært "aner ikke" om du spurte på en annen måte.

En mulig indikator er å se på hvor mye "ressurser" den enkelte putter inn i kabler - under forutsetningen at man ikke putter mye ressurser inn i noe uten å mene at det har en eller annen betydning (lydmessig, utseendemessig eller statusmessig).

Siden "ressurs" for en 50-åring med fet bank-konto ikke er det samme som ressurs for en 15-åring med ukepenger så tror jeg ikke at det er rett å spørre om antall kronasjer. En mulighet er å spørre om hvor mange prosent av anleggets kostnad som er puttet inn i kabler - forutsetter da at man bruker totalsum på anlegg ut fra hva man har råd til og proriterer, og at andelen penger til kabler da representerer individets vurdering av hva som er "rasjonelt". Svakheten med det er at enkelte lager DIY kabler og mener at kabler er kritisk men ikke bruker mye penger på dem - derimot (kanskje) endel tid til å montere, måle eller lese seg opp. Jeg ønsker at begge disse gruppene skal bli målt som "ja, kabelvalg er kritisk".
    Det blir i så fall en vag konklusjon når enkelte av deltagerene har stukket fingeren i været fordi de havnet utenfor svaralternativene.
    Finnes det noen måte å unngå at enkelte havner utenfor svaralternativene gitt formen vi nødvendigvis må ha her inne?
    Det kan du selvfølgelig si. Problemet er bare at deres syn slår ut på de andre alternativene, som igjen gjør at fordelingen kanskje blir urettmessig feil. Samme kritikk fikk jo antonx, uten at noen da nevnte dette....
    Dette bør være en generell kritikk av koblingen:
    1. Spørsmålsformulering
    2. Tolkning av svarene
    3. Konklusjon

Dersom jeg trekker en konklusjon som ikke har interesse, så mener jeg at du kan og bør kritisere det. Dersom jeg trekker en konklusjon som spørsmålene ikke gir dekning for, så bør du kritisere det.

Dersom jeg derimot trekker en konklusjon som har interesse og som støttes av spørsmålene jeg stiller og svarene jeg fikk, så ser jeg ikke helt grunnen til å kritisere?

-k

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes sikkert mye Pantent Pro-V også innen Hi-Fi bransjen
    Spørsmålet er vel hvordan du velger å se på det.

Om en selger et produkt som en kunde blir fornøyd med ut produktets levetid, er det da svindel? Kanskje selger en opplevelsen (muligens placebo i dette tilfellet)?

Hva om en kabelprodusent faktisk HAR tro på sine produkter. Kanskje flere bruker mye tid på å utvikle nye produkter i sitt sortimang. Har noen sjekket hvor mye det koster å lage et eneste parti av 500m egenkonstruert kabel? Lydmessige forskjeller til side, det er uansett dyrt å produsere slikt i små kvantum. For alt vi vet så er det ikke sikkert at det er så mange kabelprodusenter som har firmahytte i Caribien og sveitsisk bankkonto.

Jeg syntes en heller skal holde seg til spørsmålet om hvorfor folk oppfatter lydmessige forskjeller, fremfor å spekulere i om alle kabelprodusentene er svindlere/driver med bedrageri.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synd, for jeg kjenner fra andre sammenhenger at du er i stand til å se kritisk på ting. En test som ikke tåler kritikk fra oppegående og velformulerte personer som deg er ikke verdt mye.
    Jeg prøver å finne den "bakenforliggende parameteren" som er litt vanskelig å definere.

Jeg har hypotesen om at dersom du spør en person direkte om kabler har betydning så får du mange "ja"-svar som like gjerne kunne ha vært "aner ikke" om du spurte på en annen måte.

En mulig indikator er å se på hvor mye "ressurser" den enkelte putter inn i kabler - under forutsetningen at man ikke putter mye ressurser inn i noe uten å mene at det har en eller annen betydning (lydmessig, utseendemessig eller statusmessig).
    Finnes det noen måte å unngå at enkelte havner utenfor svaralternativene gitt formen vi nødvendigvis må ha her inne?
    Dette bør være en generell kritikk av koblingen:
    1. Spørsmålsformulering
    2. Tolkning av svarene
    3. Konklusjon

Dersom jeg trekker en konklusjon som ikke har interesse, så mener jeg at du kan og bør kritisere det. Dersom jeg trekker en konklusjon som spørsmålene ikke gir dekning for, så bør du kritisere det.

Dersom jeg derimot trekker en konklusjon som har interesse og som støttes av spørsmålene jeg stiller og svarene jeg fikk, så ser jeg ikke helt grunnen til å kritisere?

-k

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er vel hvordan du velger å se på det.

.
    Nå er det bare slik at det ikke finnes en kjemisk blanding som heter heter Pantene Pro-V. Det er oppkonstruert tilsetningsstoff av en shampoo-produsent som skal få oss til å kjøpe produktet. Shampooen skal visstnok inneholde spesielle vitaminer og andre kjemiske tilstetninger for at vårt hår skal bli enda mere glansfullt bla bla bla...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en selger et produkt som en kunde blir fornøyd med ut produktets levetid, er det da svindel? Kanskje selger en opplevelsen (muligens placebo i dette tilfellet)?
    Avstemningen min handler om å lodde den subjektive oppfatningen til forumets medlemmer, ikke å finne ut hva som er "fysiske fakta".

Det er fullt tenkelig at en "slesk" kabelprodusent som utelukkende har markedsførere i staben "slumper til" å lage et produkt som er enestående bra.

Det er fullt tenkelig at en gjennomført ærlig kabelprodusent med en stor R&D-stab hvor de ansatte virkelig har tro på produktet lager en kabel som ikke utmerker seg relativt hvite/røde rca.

Det var ikke poenget med det aktuelle spørsmålet. Spørsmålet var tenkt å finne ut om forumets medlemmer har tillit til at kabelprodusenter lager produkter som kabelprodusentene selv ser om ærlige forsøk på å lage bedre produkter (og tjene penger), kontra om forumets medlemmer tror at kabelprodusentene i hemmelighet "ler av kundene" sine og primært ser "gode kabler" som et spørsmål om markedsføring.
    Jeg syntes en heller skal holde seg til spørsmålet om hvorfor folk oppfatter lydmessige forskjeller, fremfor å spekulere i om alle kabelprodusentene er svindlere/driver med bedrageri.
    Det må være et greit syn fra din side.

Jeg går ut ifra at du ikke vil aktivt nekte oss som synes det er interessant å diskutere det?

Nok en gang føler jeg at jeg må repetere at jeg skrev "svindel" med hermetegn.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det bare slik at det ikke finnes en kjemisk blanding som heter heter Pantene Pro-V. Det er oppkonstruert tilsetningsstoff av en shampoo-produsent som skal få oss til å kjøpe produktet. Shampooen skal visstnok inneholde spesielle vitaminer og andre kjemiske tilstetninger for at vårt hår skal bli enda mere glansfullt bla bla bla...
    Off-topic:
    Provitamin B5:
    Panthenol - Wikipedia, the free encyclopedia
    Panthenol is the alcohol analog of pantothenic acid (vitamin B5), and is thus the provitamin of B5
    Shampoo - Wikipedia, the free encyclopedia
    Vitamins and Amino Acids
    The effectiveness of vitamins, amino acids and "pro-vitamins" to shampoo is also largely debatable. Vitamins and amino acids are the building blocks of proteins and enzymes within the body. While vitamins may be able to penetrate cells through the skin, amino acids and proteins are too large to enter a cell outside the bloodstream, and they can have no effect on dead tissue. Proteins are constructed from amino acids following an RNA blueprint inside the cell. A strand of hair is a long protein chain continually being added to at the root. The only way for an amino acid to be of any use is to be intentionally bound to other amino acids in a specific fashion by a living cell. Hair is not alive, and there is no possibility for an amino acid or protein to have any permanent effect on the health of the strand.

The case for vitamins is not as well understood. Some have demonstrated a moderate effectiveness in improving the health of skin,[3] but most likely the benefit is derived from the effect of vitamins on living cells below the epidermis. Extending this benefit to hair, the vitamins and minerals could improve the health of new hair growth, but the benefit to existing hair is unsubstantiated. However, the physical properties of some vitamins (like vitamin E oil or panthenol) would have a temporary cosmetic effect on the hair shaft while not having any bioactivity

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kanskje det hjelper, kanskje ikke.
    Men kosmetikkbransjen er fulle av eksempler på masse produkter med spennende navn som ikke hjelper mere enn en flaske Spenol!

Og da er vil egentlig tilbake til sakens kjerne:
    Spenol = kobbertråd med isolasjon til kr 49 pr 10 meter
    Pantene Pro-V = superduper høyttalerkabel til kr 49 pr centimeter!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare 14% bruker mye tid og/eller penger på kabler og mener at det gir dem bedre lyd. Det er et betydelig mindre tall enn de 88% som i følge AntonX sin tolkning av den andre avstemningen mente at det var lydforskjeller mellom kabler. Hva kan vi lese ut fra det?
    • Dette er en fullstendig latterlig sammenligning, Knut. Din avstemning er helt anderledes er min og kan derfor heller ikke sammenlignes. Hvor mye tid/penger folk bruker har ikke jeg brydd meg om da det er uinteressant i forhold til hva de har funnet ut av selv. Å ta en kabletest, seende eller blindt, trenger ikke å ta mye tid. Og det trenger ikke å koste noenting. Man kan låne kabler eller kjøpe dyre kabler før man tar et valg.

Jeg stemte "greie kabler" og ikke "mye tid" selv om jeg er sikker på mine valg med forbedret lyd.

• Kanskje mener noen at det er lydforskjeller, men at det ikke har noe for seg å bruke mye tid og penger på kabler?
    • Kanskje mener noen at det er lydforskjeller, men har ikke råd eller tid til å legge mye ressurser inn i kabelvalg?
    • Kanskje er profilen på de som stemmer i en tråd startet av knutinh forskjellig fra de som stemmer i en tråd skapt av AntonX?
  12. Til de to første: Ja selvsagt er det reelle muligheter.

Den siste tviler jeg mye på. Jeg håper og tror alle som har vurdert kabler (for det er jo de som virkelig er interessante) tar seg tid til å stemme i begge.
Svar med sitat Svar med sitat

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at det ikke er lett å formulere det på en måte at det treffer alle. Dette var spørsmål jeg kunne tenkt meg å få svar på:

syn: Jeg mener riktig valg av kabler er helt avgjørende for å få den beste lyden ut av et hifi-system, og bruker gjerne ekstra tid og/eller penger på å finne den/de optimale kablene.
    syn: Jeg mener riktig valg av kabler til en viss grad kan utgjøre hørbare forskjeller i lyden, men bruker ikke mye tid og/eller penger på kabler.
    syn: Jeg betaler gjerne litt ekstra for kabler som ser fine ut og gir meg eierglede.
    syn: Jeg mener billige og fornuftig konstruerte kabler er bra nok uavhengig av prisen på et anlegg.
    syn: Jeg bruker de røde/hvite kablene som kom med komponentene mine, og tror alt annet er jåleri

Sikkert ikke noe bedre enn alternativene som allerede er der, men i allefall litt flere alternativ.

Det har du rett i. Kanskje jeg har misforstått hva du prøver å få frem av denne avstemmningen.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er det jaggu rart at dere fortsatt skjærer alle produsenter under en kam...

Når det gjelder sammenlikningen meg ansikts/fuktighetskremer så finnes det sikkert de som er mer en nok fornøyd med Spenol, men jeg synes den blir for "feit". Jeg for min egen del bruker en hyperdrøy krem fra Biotherm som koster 350kr som uten tvil er den beste jeg har prøvd fordi huden ikke bare føles myk, men den er det og... I tillegg til at man slipper unna den "fet-hud-følelsen".

Samme tingen er det med kabler for min egen del. "Spenol'en" føles rett og slett for feit.. Og siden hørselen min er såpass følsom høyere oppe i frekvensene (blir nesten syk i rom med for mye akustikk) så stikker alle feilene som er seg lettere frem.

Newcomer Achillle sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Jeg har selv testet en del kabler, alt fra høyttaler kabler til RCA og Digital Coax. Kabler hører man forskjell på, det kan vel ikke diskuteres..? Men om de til 12 tusen er bedre en de til 1 tusen skal jeg ikke påstå. Ikke alltid (sjelden) det er sammenheng mellom pris og lyd.
    Jeg selv liker lyden i Monster sine kabler. Har derfor kjøpt alt i M serien dems (enig i at de er vel dyre i det landet her) etter en del blind testing med noen kompiser. Det skal da være sagt at jeg ikke har testet de noe billigere Monster kablene, mulig de har samme lyden.
    har testet Nordost for eksempel, lyden i de er alt for spinkel etter min smak.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, BGuarden! Bra at du har funnet DIN hudkrem.
    Jeg har funnet MIN og er fornøyd med det.
    Betyr det imidlertid at DIN hudkrem er bedre enn MIN?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr det imidlertid at DIN hudkrem er bedre enn MIN?
    Det er det vel aldri noen som har hevdet, ei heller prøvd å overbevise deg om at du må bytte hudkrem?

Men det må da være lov for andre å diskutere hudkremer og deres opplevelser *kremt* av disse, uten at Spenolfolket i hver eneste tråd kommer med sin lektyre om hvor idiotisk det er å bruke penger på unødvendig dyr kosmetikk?

Ble mye hudkrem her nå.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det må da være lov for andre å diskutere hudkremer og deres opplevelser *kremt* av disse, uten at Spenolfolket i hver eneste tråd kommer med sin lektyre om hvor idiotisk det er å bruke penger på unødvendig dyr kosmetikk?
    Sikkert, men jeg håper at du respekterer at du er i en tråd som handler om forumdeltakernes syn på kabler. Dersom du føler for å lufte frustrasjon over hissige skeptikere så ber jeg deg om å gjøre dette i tråder hvor overtramp skjer, i egne diskusjoner om forumets framtid, eller i en PM til moderator.

Som det er nå så oppfattes det heller som om en ærlig tråd om forumets medlemmers meninger om ting blir kapret av en militant "anti-skeptiker" som bruker denne tråden til lektyrer om hvor slemme skeptikerne ofte er. Grunnleggende psykologi er at man skal påtale konkrete overtramp når de skjer, ikke generelle kommentarer ala "dere er alltid så nedlatende".
    Jepp. Jeg tar noe av ansvaret for at ting ble off-topic og håper at vi kan fortsette å diskutere avstemningen, alternativene og evt konklusjoner.

Kode:
    syn: Jeg bruker mye tid og/eller penger på valg av kabler, og mener at det gir meg bedre lyd   
     25 14,71% 
    syn: Jeg velger helt greie, rimelige kabler basert på fysikk 124 72,94% 
    syn: Jeg bruker de røde/hvite kablene som kom med komponentene mine, og tror alt annet er jåleri  6 3,53%
    Dette er i mine øyne det viktigste resultatet. Hva kan vi konkludere ut fra svarene?

1. At vi har få "rød/hvit-kabel-tilhengere"?
    2. At mange mener at de har et moderat syn på kabler, og at de mener at fysikken støtter deres valg?
    3. At det er relativt få her inne som mener at kabel-valg er så kritisk for lyden at de bruker mye tid/penger på valget?

Jeg ville kanskje ha ventet at det første alternativet fikk flere stemmer?

-k

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det vel aldri noen som har hevdet, ei heller prøvd å overbevise deg om at du må bytte hudkrem?

superbra, HåkonN - helt på kornet!

Tenkte jeg skulle stikke innom en helsekost eller en kosmetikkbutikk på vegen hjem nå - og spør om de har en anbefaling til tørr hud på leggene....

Til jeg kommer hjem:
    - hvor mange tror du vil anbefale Spenol til kr 39,-
    - hvor mange vil anbefale en superduperkremmedhemmeliginnhold til kr 799,-

Snakkes

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mao så er du enig med meg at det er opplevelsen de selger?

De aller fleste av oss kjøper (kanskje ubevisst) det produktet som gir de den beste følelsen, ikke nødvendigvis det beste resultatet til best mulig pris. En kan godt skylde på reklame etc, men sakens kjerne er at verden vil bedras. Vi liker (i mer eller mindre grad selvfølgelig) å vite/tro at vi kjøper "kvalitet", og at det produktet vi har investert i gir oss noe ekstra. Mao, så lenge det står noe mer enn bare SÅPE på en hvit flaske, så er vi kanskje allerede godt på vei til å bli "lurt".

Når det gjelder hifi-kabler, så er det jo vanligvis ikke slik at folk kommer hjem og finner ut at de ble lurt, for så å finne ut at den sleske selgeren har pakket sammen teltet. Veldig mange låner produkter med seg hjem først og syntes de får enda mer glede av anlegget nå som det spiller så mye bedre. Og spør du de 2 år senere, så ville de fortsatt ikke byttet ut deres dyre kabler....

Placebo eller ikke, folk opplever forskjeller.....og det er nok for veldig mange.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut ifra at du ikke vil aktivt nekte oss som synes det er interessant å diskutere det?
    Hvor får du slike ideer fra? :roll:

Sikkert, men jeg håper at du respekterer at du er i en tråd som handler om forumdeltakernes syn på kabler. Dersom du føler for å lufte frustrasjon over hissige skeptikere så ber jeg deg om å gjøre dette i tråder hvor overtramp skjer, i egne diskusjoner om forumets framtid, eller i en PM til moderator.
    Nå syntes jeg du overdriver litt Knut. Jeg svarte på et spørsmål fra asvaberg, så da får du heller be han om å ikke stille noen spørsmål. Jeg har aldri hevdet at noen er hissige, og jeg har aldri antydet at dette er noe overtramp (?).

• Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
    • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine
    •  
    Kabler. En avstemning.

AVtorget