Valg: Er det forskjeller? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 131 av 131
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Bare 3-4 stykker har sagt at de har missforstått og det var jo full anledning til å spørre hvis man lurte på noe. Det var én som gjorde det og jeg svarte.
    Tror du vi kan enes om to ting:

1: Jeg skulle ha spurt før jeg stemte
    2: Spørsmålet i den form det står kan faktisk missforståes

Bare for å komme videre...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Jeg misforstod. Det eneste ryddige er å ta rådene som er kommet og lage avstemingen på nytt. (hvis du tørr)
    På hvilken måte missforsto du?

Jeg er bare interessert i å få så korrekt resultat som mulig jeg, men synes det virker litt rart å lage omtrent samme avstemning men bare med mer entydig spørsmål. Skal vurdere....

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men de er så små at jeg ser bort fra de oppfattet jeg som om at det er forskjeller, men det er ikke mulig å høre dette.

Det virker som du tar de svarene til inntekt for at jeg mener at folk kan høre forskjell. (det mente jeg ikke, og misforstod derfor svaralternativene)

Mitt forslag til spørsmål/alternativ.

Hører du forskjell mellom forskjellige signalkabler/høyttalerkabler i salg beregnet for hifibruk.

1. Ja, jeg har selv hørt forskjell mellom forskjellige kabler.
    2. Nei. Jeg har ikke klart å høre forskjell mellom forskjellige kabler.
    3. Jeg vet ikke/Jeg har ikke prøvd å sammenligne.

(med mine alternativer, ville ja blitt til nei)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men de er så små at jeg ser bort fra de oppfattet jeg som om at det er forskjeller, men det er ikke mulig å høre dette.

Det virker som du tar de svarene til inntekt for at jeg mener at folk kan høre forskjell. (det mente jeg ikke, og misforstod derfor svaralternativene)
    Det betyr at du ikke trodde jeg mente hva du hører men hva du tror. Hva folket tror synes jeg er lite interessant men la til to alternativer for dem.

Det er jo en alvorlig missforståelse med tanke på resultatet hvis mange har tenkt tro i stedet for lytterefaringer.. Men jeg synes det er litt pussig. Hvorfor tror du det er forskjeller om du ikke hører det? Hva ligger til grunn? Bare gjetning?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da tror jeg ny avstemning kan være aktuelt. Jeg skal prøve å lage en ny som ikke kan missoppfattes. Med enda flere svaralternativer for nyansene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da tror jeg ny avstemning kan være aktuelt. Jeg skal prøve å lage en ny som ikke kan missoppfattes. Med enda flere svaralternativer for nyansene.

Du verden

Trenger ikke enda flere svaralternativ, bare mere presise svaralternativer.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller færre valg enn flere.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr at du ikke trodde jeg mente hva du hører men hva du tror. Hva folket tror synes jeg er lite interessant men la til to alternativer for dem.

Det er jo en alvorlig missforståelse med tanke på resultatet hvis mange har tenkt tro i stedet for lytterefaringer.. Men jeg synes det er litt pussig. Hvorfor tror du det er forskjeller om du ikke hører det? Hva ligger til grunn? Bare gjetning?
    På dette forumet er de fleste innleggene basert på tro. Dette kommer av at man f.eks at noen skriver at Marantz er mer musikalsk, og dermed blir det gjengitt 100 ganger av andre fordi de da tror at Marantz er mer musikalsk.

Kabler har fysiske forskjeller, dette er ikke noe jeg tror jeg vet. Men de forskjellene som er er altså ikke hørbare for meg. Derfor mitt svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Er dette din erfaring?
    ja det er det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På dette forumet er de fleste innleggene basert på tro. Dette kommer av at man f.eks at noen skriver at Marantz er mer musikalsk, og dermed blir det gjengitt 100 ganger av andre fordi de da tror at Marantz er mer musikalsk.

Kabler har fysiske forskjeller, dette er ikke noe jeg tror jeg vet. Men de forskjellene som er er altså ikke hørbare for meg. Derfor mitt svar.
    det ga meg litt ro i sjelen for denne kveld å lese det du skrev der

alt for mange kommenterer ting dem har lest i tester,hørt av en kompis eller sett i et hifi blad osv osv osv... flere baserer også ofte kompetansen sin på 4-5 forskjellige kabler fra 1000 til 10 tusen men glemmer at dem så vitt har entret kabel verdenen både på antall prøvde kabler og verdi på kabel.

dumt at folk som ikke har prøvd ut ting kommenterer da dem egentlig ikke har noe relevant erfaring å komme med! det gjelder det meste og slik er det litt for mye av her inne på forumet desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    dumt at folk som ikke har prøvd ut ting kommenterer da dem egentlig ikke har noe relevant erfaring å komme med! det gjelder det meste og slik er det litt for mye av her inne på forumet desverre.
    Fra en annen avstemning om kabler:
    http://avforum.no/forum/kabler/68057...vstemning.html
    test: Jeg har gjennomført seriøse, kontrollerte blindtester for å bekrefte mine valg 5 3,33%
    test: Jeg har gjennomført uformelle blindtester for å bekrefte mine valg 27 18,00%
    test: Jeg har gjort "vanlige" seende tester for å bekrefte mine valg 46 30,67%
    test: Jeg har bestemt meg ut fra andres tester i hifi-magasiner og det jeg leser på nett 36 24,00%
    Det tyder tross alt på at det er ganske mange som gjør seg opp selvstendige meninger. Mer enn jeg hadde trodd.

Fremdeles er det ca 1/4 som har gjort seg opp meningen på bakgrunn av hifi-magasiner og nettet. Jeg tipper (uten bevis) at andelen ville ha vært større om vi hadde spurt alle forumets medlemmer (og ikke bare de som svarte på avstemningen).

Men om det er disse som kommenterer mye eller lite på forumet vet vi selvsagt ikke.

-k

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •