Surre sammen kabler??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surre sammen kabler??

Hei!

Jeg har surret sammen kablene til bakkanalene sammen med radio og tv-antenne kablene. Er det dumt? Tenkte at det ville se litt penere og ryddigere ut å forsøke å bunte kablene sammen.

Kan denne sammensurringa føre til forstyrrelser i tv-signalet for eksempel? Jeg har nemlig erfart at tv-bildet er dårlig fra kabelnettet, men har stort sett gitt skylden til kabeltv-leverandøren..... Kanskje jeg bør gjøre noe med dette?

Noen som har en formening?

Har noen her hørt om Yi Feng kabler? Se bildet av høyttalerkablene under...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Surre sammen kabler??

Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Jeg har surret sammen kablene til bakkanalene sammen med radio og tv-antenne kablene. Er det dumt? Tenkte at det ville se litt penere og ryddigere ut å forsøke å bunte kablene sammen.
    Jeg får forsøke meg på et svar: Disse kablene overfører signaler med ulike frekvensområder, så eventuell støy (crosstalk) mellom disse kablene vil sannsynligvis bli filtrert bort i mottaker. Høyttalerlyden vil uansett ikke lide noen nød, siden det ikke går noen særlig strøm i antennekabler som skaper noe felt.
    Det går nok bra! (så får andre korrigere meg hvis jeg tar feil)
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Kan denne sammensurringa føre til forstyrrelser i tv-signalet for eksempel? Jeg har nemlig erfart at tv-bildet er dårlig fra kabelnettet, men har stort sett gitt skylden til kabeltv-leverandøren..... Kanskje jeg bør gjøre noe med dette?
    Hvilken kabelleverandør har du og hvor gammelt er kabelnettet? Jeg har en kamerat i Gamlebyen i Fredrikstad som har gått for parabol til tross for mulighet for kabel, ganske enkelt fordi kabelnettet har så elendig kvalitet etter å ha vært patchet og lappet i mange år.

Forsøkte du å se TV før du gjorde sammenbuntingen? Var TV-bildet i så fall bedre før sammenbuntingen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •