HD-lyd koblet med analoge kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HD-lyd koblet med analoge kabler

Hei

Har et Logitech Z-5500 "hjemmekinoanlegg". Dette har Coax og Optisk digital inn, og 3 Direct-In minijack innganger (for henholdsvis Senter/sub, Front speakers, Back speakers.

Det jeg da lurer på er om man med en blu-ray spiller som kan sende HD-lyd ut på 5,1 utgangene sine, kan koble med 3 stk signalkabler av typen 2RCA => 1 minijack....og få bedre lyd enn jeg eventuelt ville fått ved å la den sende ut via digital coax ?

Eller er innmaten i forsterkeren saken, slik at om anlegget ikke kan ta imot annet enn Dolby Digital og DTS, så får jeg ikke noe bedre lyd enn jeg vil få direkte fra digital coax uansett hvordan jeg kobler ?

I og med at det er Direct-Inn, og at Logitech settet på disse kanalene ikke leser om det er digital-lyd eller ikke, så burde jo de jo i teorien bare spille den lyden de fikk servert inn på disse inngangene?

Håper på mange innspill her..

Takk

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Det jeg da lurer på er om man med en blu-ray spiller som kan sende HD-lyd ut på 5,1 utgangene sine, kan koble med 3 stk signalkabler av typen 2RCA => 1 minijack....og få bedre lyd enn jeg eventuelt ville fått ved å la den sende ut via digital coax ?
    Ja, potensielt så kan du få bedre lyd ved å la BluRay spilleren sende analogt til Logitech anlegget ditt. Lydkvaliteten bestemmes da mye av DA-konverteren i den BluRay spilleren du bruker.

Eller er innmaten i forsterkeren saken, slik at om anlegget ikke kan ta imot annet enn Dolby Digital og DTS, så får jeg ikke noe bedre lyd enn jeg vil få direkte fra digital coax uansett hvordan jeg kobler ?
    Når du kobler til analogt, altså med minijack/RCA, så får du akkurat det som BluRay spilleren sender ut. Logitech forsterkeren "vet" ikke om lyden som lå på plata opprinnelig var DD, DTS, DD True HD osv fordi signalet er gjordt analog lyd istedet for en datastrøm.

I og med at det er Direct-Inn, og at Logitech settet på disse kanalene ikke leser om det er digital-lyd eller ikke, så burde jo de jo i teorien bare spille den lyden de fikk servert inn på disse inngangene?
    Det er riktig tankegang!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •