diy cat 5 kabel.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

diy cat 5 kabel.

lagd meg noen cat 5 høytaler kabler. 3 ledninger flettet og med banan plugg. men det je lurer på da er hvor mye ville en sånn kabel koste i butikken ca.? 2 m. og hvordan finner man ut om en kabel er bra? kan man ohme kabelen?

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sand19
    lagd meg noen cat 5 høytaler kabler. 3 ledninger flettet og med banan plugg. men det je lurer på da er hvor mye ville en sånn kabel koste i butikken ca.? 2 m. og hvordan finner man ut om en kabel er bra? kan man ohme kabelen?
    jo strammere tvinninger du har jo større hastighet er det på kabelen:-D for å ohme kabelen må du ha eit kanske bra ohm meter for å få eit rett tal, høyr på lyden, stram bass, varm diskant og god melomtone då er den bra:-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

k

oki er jo elektrikker har ett fluke instrument til ett par tusen. er jo ett multi meter. holder det? skal jo få nye høytalere snart usher 6381 holder en slik kabel. eller noen andre anbefalinger

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki er jo elektrikker har ett fluke instrument til ett par tusen. er jo ett multi meter. holder det? skal jo få nye høytalere snart usher 6381 holder en slik kabel. eller noen andre anbefalinger
    Tviler på du vill få eit heilt nøyaktigt tal men du kan no prøve:-D berre still det til det lavaste du kan på ohm:-D om dei er bra nokk er ikkje lett å vite før du har hørt på dei, men det er sikkert bra nokk:-D

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    jo strammere tvinninger du har jo større hastighet er det på kabelen:-D
    er dette en spøk?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    er dette en spøk?
    Nei faktiskt ikkje:-D vi hadde om dette i data og elektronikk på skulen, og elektrolæraren sa dette.:-D

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hastigheten på kabelen kommer an på hvor fort du kaster den, men hastigheten på elektrisitet er vel rimelig konstant?

Grunnen til at nettverkskabler blir tvinnet på den måten de blir, er for å minske inteferens mellom hver leder til et minimum..

Twisted pair - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hastigheten på kabelen kommer an på hvor fort du kaster den, men hastigheten på elektrisitet er vel rimelig konstant?

Grunnen til at nettverkskabler blir tvinnet på den måten de blir, er for å minske inteferens mellom hver leder til et minimum..

Twisted pair - Wikipedia, the free encyclopedia
    Det kan godt hende du har rett, men det er nå litt rart at dei lærer oss feil da, eg for ta å spørre han ein dag.:razz:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg testa kabelen til de nye høytalerne mine usher 6381.og det funka utrolig bra. utrolig bra høytaler. prøvd og ohme kabelen men fikk ikke noe ordentlige tall. men samme det. er hvertfall fornøyd. kabelen kosta meg vel rundt 300 kr maks. og det var bananpluggene som kosta det.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selfølgelig mister man litt hvis man bøyer den 1000 ganger . jo rett kabelen er jo mindre blir det av bøyingen og jo bedre kommer lyden.

Fluke( merke ) lager en av de beste multimeterene på markede så er ikke akkurat spørsmål om den holder mål for å si det sånt

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for når jeg prøvde så hoppa den mellom flere tall mellom 1.5 ohm til 3.8 ohm. men hva måler man ca på en god kabel

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for når jeg prøvde så hoppa den mellom flere tall mellom 1.5 ohm til 3.8 ohm. men hva måler man ca på en god kabel
    Det varerer somme kabler er kun sølv og somme er ein blanding av gull sølv og koper så det varerer, de er ikkje lett å måle slike kabler med multimeter sjølv om multimeteret er av den gode sorten, får som regel ikkje eit bestemt tal den bare hopper:razz: så lenge det blir bra lyd så er kabelen god nokk:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •