Butikker som selger strømkabler under 1000 kr - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 111 av 111
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg nøjer meg gjerne med en som er billig jeg bare jeg finner en som passer .

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Akkurat den skjønner jeg at du er hypp på å bytte.

Den var ikke lik noe annet jeg har sett i hvertfall, men hvis du kan fortelle hva som står på kontakten (på den snåle pluggen) så kanskje du lettere får litt hjelp her.
    Du kan jo også forsøke å kontakte produsenten. Ikke umulig at de kan hjelpe.

du kan jo også sjekka hos elfa.. de har jo mye sånt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette står på kontakten og kabelen:

-cimg0958-jpg

-cimg0960-jpg

-cimg0962-jpg

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Hva med å bare klippe av støpselet som skal i veggen og deretter montere ett norsk støpsel?
    I alle fall hvertfall en billig løsning

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    Og hvorfor bruke 1000 spenn på en strøm kabel?

Den stakkarslige meteren med "god" kabel klarer ikke å veie opp for de 30 meterne med "dårlig" kabel i veggen vel?

Nå ble det vel raskt en diskusjon ut av dette, som sikkert har blitt diskutert i utallige ganger før. Så jeg får si sorry for OT, men jeg synes bare det høres litt latterlig ut å bruke 1000 spenn på en strøm kabel. -.-

Edit: straffer seg å bare lese side 1 skjønner jeg.. her var det jo allerede god stemning.

Vil legge til at jeg synes det er bedre å legge cash i et godt strømfilter enn tullete kabler.
    Det er neppe slik at strømkabelen tilfører lyden noe, men at den skjermer andre kabler for potensiell støy er ikke å stikke under en stol. I tillegg ser det jo litt rått ut med en skikkelig finish på kabelen/pluggene.

Hvorfor synes du det er bedre å bruke penger på et nettfilter enn "tullete kabler"? ...har du prøvd begge og fått noen konkrete erfaringer du vil dele?

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Actually yes. Ikke at det kanskje har noen reel fordel lydmessig, men et godt strømfilter vil nå i hvertfall sikre anlegget ditt hvis det skulle oppstå et sjokk/kortsluttning (lynnedslag feks)

Igjen så skal det "rense" strømmen (vet ikke hvor sant dette er, men det kan jo fort hende)

For å snakke litt om lyden synes jeg det var en forskjell til det bedre på i hvertfall mitt fars stere oppsett, men hey! Nekter ikke for at jeg kanskje er påvirket av placebo effekten.

Sant det du sier at en "god" strømkabel had bedre skjerming slik at strømmen ikke påvirker annet,akkurat det skal jeg si meg helt enig i, men igjen det er jo ikke nødvendig å kveile sammen strømkabler og høyttaler kabler liksom.

Nå føler i hvertfall jeg at jeg har ytret min mening. dere kan være så uenig som dere bare vil. Da er i hvertfall jeg uenig med dere.

Edit: finnish er jo fint det. Hvis du har cash og lyst, spytt i en tusing så mye du vil for min del. Bare ikke kom hit og skryt etterpå hehe

spoonfeeme: jeg har googla litt, men finner dessverre ikke noen lignende kabel. Jeg ville nok kuttet enden og fiksa en ny kontakt. koble skikkelig og lodde litt så blir den jo god som ny.. good luck.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kjøper meg en Furutechkontakt. Det holder vel å skru regner jeg med.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Støtter denne. Bruk heller penger på noe som har noe å si for lyden.
    kan ikke bli mer enig her..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel en sannhet med modifikasjoner, er ikke så altfor mange av dem som faktisk tåler et lynnedslag. Men det er da forsjåvitt ikke det et NETTFILTER eller strømrenser som noen liker å kalle det, er laget for?

Et overspenningsvern, er forsjåvitt noe de fleste allerede har i huset sitt fra før.

Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    Actually yes. Ikke at det kanskje har noen reel fordel lydmessig, men et godt strømfilter vil nå i hvertfall sikre anlegget ditt hvis det skulle oppstå et sjokk/kortsluttning (lynnedslag feks)

Igjen så skal det "rense" strømmen (vet ikke hvor sant dette er, men det kan jo fort hende)

For å snakke litt om lyden synes jeg det var en forskjell til det bedre på i hvertfall mitt fars stere oppsett, men hey! Nekter ikke for at jeg kanskje er påvirket av placebo effekten.

Sant det du sier at en "god" strømkabel had bedre skjerming slik at strømmen ikke påvirker annet,akkurat det skal jeg si meg helt enig i, men igjen det er jo ikke nødvendig å kveile sammen strømkabler og høyttaler kabler liksom.
    .

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    kan ikke bli mer enig her..
    Og dette utsagnet støtter du på, grunnlag av hvilken erfaringer?
    Har jeg rett, har du aldri prøvd eller testet hverken forskjellige strømkabler, signalkabler eller høyttalerkabler?

Her er et lite utdrag jeg fant på din hjemmekino side, som vitner om uvitenhet angående kabler og på grensen til en hånlig holdning overfor andre:
    "Og som jeg regner med de fleste her på avforum vet, Høyttalere og anlegg betyr mer eller mindre ingenting for lyden, det er kablene man merker ytelsen i.
    Anbefaler og bruke ca dobbelt så mye penger på kabler som på Forsterker+Høyttalere."

Men for all del, jeg tar det med et lite smil da dette tydeligvis er ironisk ment.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Og dette utsagnet støtter du på, grunnlag av hvilken erfaringer?
    Har jeg rett, har du aldri prøvd eller testet hverken forskjellige strømkabler, signalkabler eller høyttalerkabler?

Her er et lite utdrag jeg fant på din hjemmekino side, som vitner om uvitenhet angående kabler og på grensen til en hånlig holdning overfor andre:
    "Og som jeg regner med de fleste her på avforum vet, Høyttalere og anlegg betyr mer eller mindre ingenting for lyden, det er kablene man merker ytelsen i.
    Anbefaler og bruke ca dobbelt så mye penger på kabler som på Forsterker+Høyttalere."

Men for all del, jeg tar det med et lite smil da dette tydeligvis er ironisk ment.
    Du har nok dett i det.
    Det jeg mener er ikke at det ikke er forskjel, men at forskjellen er minimal

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •