Butikker som selger strømkabler under 1000 kr - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 111
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    ...men de "lærde" strides om effekten...
    Gjør de det? Jeg trodde at "de lærde" var ganske så enige? Hvem er de lærde, de som forsker på elektromagnetisme, eller de som har dyr stereo?

-k

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel kanskje på grunn av at du definerer begge disse gruppene som "lærde" at man kan forstå deres strid?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gismo
    lage selv? Når man kan få denne for kr.400.- hos Audiofoni?
    Denne både ser rå ut, leverer strøm:-D og er like billig som noe man klarer å lage selv

Audiofoni AS
    Fordi denne beskrivelsen får meg til å steile og se rødt: "PC-03 er en god og rimelig strømkabel som vil kunne gjøre stor oppgradering på et komponent som bruker standard medfølgende strømkabel. Bedring i bass gjenngivelsen vil være den største oppgraderingen denne kabelen gir."

Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    25 kr meteren for strømpen hos xtreme-cable.com (her er det mulighet for r
    abatt )

ølfleks kabelen 55-819-54 hos elfa

T65 plugg 43-204-04 hos elfa

Støpsel 43-207-43 hos elfa, husk svart

Da trenger du krympesrømpe i tillegg, det tok eg gratis fra jobben.

Eg synes at ølfleks kabelen i seg selv er så fin at du ikkje trenger strømpe på den, men det er jo min smak..
    Det gir en personlig tilfredstillelse å lage noe selv. Noe må en jo ha å gjøre på juleverksted når en ikke liker pepperkaker! Hehe... Kan prøve den på juletrebelysningen etterpå.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Er vel kanskje på grunn av at du definerer begge disse gruppene som "lærde" at man kan forstå deres strid?
    Det er mye artig bruk av "gåseøyne" her på forumet! :lol:

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Kan prøve den på juletrebelysningen etterpå.
    ....

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Neida, regner ikke med å komme noen vei, men det hender jeg blir provosert. Hifi-folk har en stygg tendens til å ignorere åpenlyse fakta. Mye burde man innsett med sunn fornuft, men noen mangler akkurat det.. Om man bytter en kabel fordi det ser fett ut, så er det et argument jeg faktisk kjøper, bare så det er sagt. Men det er ingen grunn til å sprenge budsjettet for å få en kabel som ser bra ut.

Man kan jo alltids argumentere.. :razz:.. Jeg har ikke helt fått med meg hvilke fordeler en svindyr strømkabel skal føre med seg. Om argumentet er skjerming, får man skjerma kabel hos Elfa til en billig penge. Sett på plugg selv og evt. strømpe så ser den bra ut også. Forøvrig er det bare i en seriøs "kabelsalat" at jeg ser for meg det kan bli trøbbel.. Har du begrensa med kabler og sørger for å ha signal og strøm nogenlunde adskilt så eksisterer ikke nevneverdig krysstale.

Du tuller.. 4 meter kabel låter bedre enn 2 meter kabel? Nå tar det vel litt av her.. Jeg har hørt mye rart, men dette er helt drøyt. Påstår du at 2 meter lengdeforskjell på strømkabelen har noe å si? Jeg lurer seriøst på hvilken hifidott som holder på med vranglære og har så enorm påvirkningskraft.

Ja 4 meter kabel låter bedre enn 2 meter, helt seriøst. dette var riktignok Nordost Odin strømkabel(ikke at du bryr deg om det sikkert)men forskjell var det. Hvis de 4 meterne med kabel hjelper, selvom du bruker en 15 kr.pr.m. kabel fra sikkringskapet så er vel det bra vel.
    Du vet det...at hvis du går inn med negativ innstilling når du lytter til et produkt du på forrhånd ikke har trua på, så blir produktet dårlig. Sånn er hue vettu.
    You need to be open minded

Også en annen ting.. Hvis det hadde vært slik at dette hadde noe for seg, hvorfor i alle dager legger ikke folk da kabel til 1000 kr/m helt til sikringsskapet? Og kanskje til og med videre til trafoen?

Veit ikke om noen har fortalt deg dette.....men du er en skikkelig kverrulant.

Hva med at det kanskje er for å forenkle reperasjoner da? Dyre enheter er jo tross alt litt mer fornuftig å reparere på enn billige enheter. Pluss at de lever mye lenger, og kan ha et behov for reperasjon.

Hva har det med strømkabel og gjøre egentlig...????

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pnerby

Ja gjeldende beskrivelsen hos Audiofoni kan jeg være enig med deg.

Men nå var det ikke det jeg sa da, jeg bare nevnte et eksempel på en kabel som ser ok ut for de som setter pris på det. Og som leverer strøm (som de fleste tross alt gjør:-) ) og ikke koster en hel "helgehandling".

Men for all del, meget enig at å gjøre den selv er tilfredsstillelse og en flott hobby når man ikke har annet å gjøre.
    Den blir sikkert ennå billigere og kanskje også bedre..:wink:

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vegamannen

Som du nevner Xindak PC-03 vs PC-02, så er jeg enig. Mye bedre apperatstøpsel på PC-02. Den sitter mye mere stabilt.
    Om den gir noe roligere og bedre lydbilde er jeg vel ikke så overbevist om Men de er jo pene og stilige da, for de av oss som også setter pris på den delen av "leken"....:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Men de er jo pene og stilige da, for de av oss som også setter pris på den delen av "leken"....:-D
    Et helt gyldig poeng.

-k

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy feite f... jeg har ikke ord. Jeg er faktisk målløs over hvor mange som tror dette tullet virker. Jeg skal også lage meg kabler av den grunn at det seg skikkelig elegant ut

MEN! Jeg skal ikke stoppe noen i å bruke pengene sine på strøm kabler. Verden vil bedras.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du nevner Xindak PC-03 vs PC-02, så er jeg enig. Mye bedre apperatstøpsel på PC-02. Den sitter mye mere stabilt.
    Om den gir noe roligere og bedre lydbilde er jeg vel ikke så overbevist om Men de er jo pene og stilige da, for de av oss som også setter pris på den delen av "leken"....:-D
    Ja, de var tøffe å se på. Ellers var det vel ikke noe mer enn det. De er vel heller ikke skjermet. Men jeg merket det godt på dvd spilleren. Roligere og bedre bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Lurer på hva slags kabler som brukes i meget fin industri der det settes strenge kraft til presisjon innen elektrisk utstyr? Ikke at jeg har så mange eksempler å komme med, men det finnes jo mye fin industri der ute.

Laseren som øyenlegene bruker bør sikkert være fin, lurer på hva slags kabler de bruker?

Dette er en antenne i Sør-Amerika som brukes for å lete etter E.T.

RF-kabler ja. Veldig få komponenter som gjenkjennes som "Nordost".
    Ett kanskje bedre eksempel er vel å se hva de bruker i lydstudio? Eller har ikke de greie på hva som gir god lyd? Er jo så populært med komprimering så de vet vel ikke hva de driver med...

Rainbow studio, hvor kjendiser som Jan Garbarek, Chick Corea, Pat Metheny og Keith Jarret har vært innom.

Lite fargesprakende gardena-slanger der.

-k

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strøkabel virker..Ferdig snakka

For å forklare dette til alle dere som ikke trur på at strømkabel faktisk virker..

Så gjør vi det enkelt...
    Dette bilde illustrer normal strøm....
    Vedlegg 37727

Dette bilde illustrerer optimal strøm
    Vedlegg 37728

Dette er bare en forenklet skisse...Resultatet ved bruk av strømkabel er målbart..
    Jo lengre kablen er, jo mere får den gjort med strømmen inn til evt. en forsterker.
    Strømkablen retter opp normal strømmen. Og gjør at strøm kurven blir mere smooth..Som resulterer i at det blir lettere for forsterkeren å behandle strømmen.

Så med andre ord....Kjøp en god strømkabel og du vil forbedre potensialet til produktene du innehar...

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    For å forklare dette til alle dere som ikke trur på at strømkabel faktisk virker..

Så gjør vi det enkelt...
    Vedlegg 37727

Vedlegg 37728

Dette er bare en forenklet skisse...Resultatet ved bruk av strømkabel er målbart..
    Jo lengre kablen er, jo mere får den gjort med strømmen inn til evt. en forsterker.
    Strømkablen retter opp normal strømmen. Og gjør at strøm kurven blir mere smooth..Som resulterer i at det blir lettere for forsterkeren å behandle strømmen.

Så med andre ord....Kjøp en god strømkabel og du vil forbedre potensialet til produktene du innehar...
    Håper virkeleg du tuller nå?
    Strømkabelen fører sinuskurvet strøm som veksler rettning (ac) det er det optimale, for det andre har du teiknet DC strøm. For det tredje så gjør ikkje kabelen noe med strømmen annet en å lede den. Poenget med ein god kabel er at den har lite tap og er skjermet for støy.

Søk på AC eller sinuskurve på wikipedia så skjønner du hva eg meiner.

Det kan ligne som at du veksler mellom DC og AC, det bilde du har teiknet på ligner på likeretter med ein diode, og da vil den overste ha rippelspenning men ikkje den under (er ikkje heilt sikker på dette, rett meg vist eg har feil).

Dei to bildene ligner på digitalelektronikk...

Blei litt satt ut nå..

Må tilbake på jobb så hadde ikkje tid til å forklare meg så godt, men herregud..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Håper virkeleg du tuller nå?
    Strømkabelen fører sinuskurvet strøm som veksler rettning (ac) det er det optimale, for det andre har du teiknet DC strøm. For det tredje så gjør ikkje kabelen noe med strømmen annet en å lede den. Poenget med ein god kabel er at den har lite tap og er skjermet for støy.

Søk på AC eller sinuskurve på wikipedia så skjønner du hva eg meiner.

Det kan ligne som at du veksler mellom DC og AC, det bilde du har teiknet på ligner på likeretter med ein diode, og da vil den overste ha rippelspenning men ikkje den under (er ikkje heilt sikker på dette, rett meg vist eg har feil).

Dei to bildene ligner på digitalelektronikk...

Blei litt satt ut nå..

Må tilbake på jobb så hadde ikkje tid til å forklare meg så godt, men herregud..
    Det som er meninga at det skal forestille, er en firkant kurve, sinus kurver går vel i bølger?????

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du har "tegnet" ser mer ut som et digitalt signal enn noen annet. I verste fall en pulserende likespenning med diode som åpner ved en viss spenning. Du har tydeligvis ikke peiling om hva du snakker om...

Jeg skulle gjerne likt å se noen vitenskapelig bevis for den påstanden også, kom gjerne med en link til diagrammer o.lign.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg

Så gjør vi det enkelt...
    Vedlegg 37727

Vedlegg 37728

Jo lengre strømkabelen er, jo mer får den gjort. Det er forsåvidt sant. I alle kabler er det en viss motstand og fare for magnetisk/indusert støy. Jo lengre kabel jo mer støy og motstand vil du få, altså er en kortest mulig kabel det beste alternativet.

Hvordan "retter kabelen opp normal strømmen"?
    Hvis du hadde visst hva strøm faktisk er, ville du sikkert kunne kommet med en sann forklaring...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir helt matt her...

Har ikke akkurat dr. grad i strøm..skal ærlig innrømme dette..sikkert ikke i norsk heller..

Prøver bare på en enkel måte å forklare virkemåten en strømkabel har...For det har en positiv virkning.

Drit i om det likner på en sinus kurve, ac, dc, wc(veit det er et toalett..humor) og alt det der.. se det som en enkel tengning, som forklare at kabelen "pusser" opp signalet i kantene, og gjør det enklere for komponentene og nyttigjøre seg av strømmen....Og om dere ikke trur på det , så får dere komme og høre....

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt poenget med å prøve å forklare virkemåten til en kabel når en ikke en gang har noe som helst snøring selv?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit virkemåten, men å forklare det er tydeligvis ikke så enkelt som jeg hadde håpet..mange ander som skjønner hva jeg mener...men er nok noen her inne, som ikke vil innse at en strømkabel faktisk har en positiv og lydbedrende funksjon. Og samtidig ikke vil innse at de har feil når de sier at det ikke er noe og ivestere i.
    For det er det faktisk...
    Men skal jobbe litt intensivt de neste dagene, for og få tak i et diagram eller hva det måtte være, for og bevise på papiret at det faktisk stemmer det jeg sier.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •